درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:54   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23528صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 31 اردیبهشت 1395 - 21:59
چرا غربی ها می خواهند روحانی کنار برود؟
عماد آبشناس - در حالی که با انتخاب آقای روحانی بسیاری از مردم ایران امیدوار بودند که اختلافات ایران با غرب حل و فصل گردد و مشکلات اقتصادی ایران مخصوصا در زمینه مراودات بین المللی فیصله پیدا کند اما روند برخورد غربی ها با توافق هسته ای ایرانی ها را نه فقط نسبت به نتایج برجام نا امید کرده بلکه یک فضای منفی بر علیه هرگونه گفتگو و توافق با غرب بوجود آورده.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حالی که با انتخاب آقای روحانی بسیاری از مردم ایران امیدوار بودند که اختلافات ایران با غرب حل و فصل گردد و مشکلات اقتصادی ایران مخصوصا در زمینه مراودات بین المللی فیصله پیدا کند اما روند برخورد غربی ها با توافق هسته ای ایرانی ها را نه فقط نسبت به نتایج برجام نا امید کرده بلکه یک فضای منفی بر علیه هرگونه گفتگو و توافق با غرب بوجود آورده.

موفقیت برجام می توانست فضا و زمینه را جهت انجام توافقات دیگر نیز مساعد کند اما با توجه به رفتار آمریکایی ها و عهد شکنی آنها دیگر کسی در ایران جرئت نخواهد کرد صحبتی از برجام های 2 و 3 و… داشته باشد.


چند ماه پیش آقای صالحی رئیس فعلی سازمان انرژی هسته ای و وزیر امور خارجه وقت ایران در مصاحبه با نشریه مثلث که در آن تاکید کرد گفتگو ها با ایالات متحده در دو سال آخر ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بصورت محرمانه انجام می شد و زمان به قدرت رسیدن آقای روحانی تقریبا پیشاپیش روی اکثر مسایل مورد اختلاف در زمینه برنامه هسته ای ایران گفتگو شده بود. به این ترتیب عملا پس از به قدرت رسیدن آقای روحانی فقط نیاز بود که یک توافق به امضاء برسد و شاید به همین دلیل بود که آقای روحانی وعده 100 روزه حل مشکلات اقتصادی را داده بود. به هر حال آقای روحانی قبل از ریاست جمهوری عضو شورای عالی امنیت ملی ایران بود و می توان گفت کاملا در جریان گفتگو های پشت پرده بوده و طبق پیش بینی وی و همکارانش در مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام توافق در آخرین مرحله بود.


بینی سه ماهه آقای روحانی سه ساله شد و توافقی که باید در سه ماه به امضاء می رسید پس از حدود سه سال به امضاء رسید. امری که فرصت سوزی های بسیاری را برای تیم آقای روحانی ایجاد کرد. به هر صورت باز هم رسیدن به توافق هسته ای معروف به برجام امیدهای زیادی برای آزاد شدن اموال و دارایی های ایران در سطح جهان و همچنین امکان تبادل بانکی میان ایران و کشورهای مختلف و حل مشکلات اقتصادی را بوجود آورد. اما ایرانی ها باز هم شاهد یک بازی جدید از طرف آمریکا بودند. آمریکایی ها به شگرد سنتی خود از انجام تعهدات خود طبق برجام سرباز زدند و با ظاهری موافق و باطنی مخالف بانک های کارگزار جهانی را در مخمسه قرار دادند تا نتوانند با ایران تعامل کنند. معلوم نیست که آمریکایی ها از این رفتار خود به دنبال چه هستند اما به هر حال این رفتار آنها قطعا در ایران نتایج ذیل را در بر خواهد داشت:

1 — جبهه آنهایی که مخالف توافق با آمریکا بودند تقویت خواهد شد و آنها می توانند از این پس به مردم ایران بگویند که دیدید می گفتیم آمریکایی ها هیچ وقت صداقت ندارند و نمی توان به آنها اطمینان کرد و همیشه به ملت ایران خیانت کرده اند، حالا نتیجه را ببینید.


2 — بحث مصادره حدود دو ملیارد دلار اموال و دارایی های ایران در آمریکا بدگمانی بسیار شدیدی را نسبت به ایالات متحده در ایران بوجود آورده و فضای تلطیف شده پسا برجام را کاملا نابود کرده.

3 — ادامه این روند رفتار ایالات متحده و خودداری بانک ها از تعامل با ایران منجر به تضعیف اقتصادی دولت آقای روحانی و تقویت جناح مخالف وی خواهد شد چرا که عملا به این ترتیب در حدود یک سال باقی مانده از عمر دولت آقای روحانی امکان هیچ تحرک اقتصادی برای دولت وجود نخواهد داشت و همین امر می تواند به شکست آقای روحانی در دوره آتی انتخابات ریاست جمهوری بیانجامد چون مردم در انتخابات به جیب خود نگاه خواهند کرد.


4 — با توجه به اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده در حال سبقت گرفتن از یکدیگر در ادعای برخورد های تند آتی با ایران می باشند قطعا اگر اختلافات فیما بین تا قبل از پایان زمامداری دولت آقای اوباما حل و فصل نشود بعید است در دوران رئیس جمهوری بعدی حل و فصل گردد و قطعا این ماجرا کل برجام را به هوا خواهد برد و آقای اوباما هم نمی تواند افتخار کند که یک کار بین المللی مثبت در کارنامه خود دارد.


5 — در صورتی که مخالفین آقای روحانی بتوانند به قدرت برسند هیچ بعید نیست که به دلیل خودداری ایالات متحده از پایبندی به اجرای تعهدات خود وبر اساس برجام توقف اجرای تعهدات ایران و بازگشت به قبل را اجرایی نکنند و در آن صورت هم ایالات متحده هیچ حق اعتراضی نخواهد داشت.


6 — با توجه به این شرایط حتی میان اصلاح طلبان در ایران هم بحث عبور از روحانی با جدیت مطرح شده و گو اینکه هنوز کاندیدایی برای رقابت با روحانی در انتخابات آتی عملا مطرح نیست اما زمزمه هایی از اسامی برخی کاندیداهای اصلاح طلب برای دور آتی ریاست جمهوری مطرح می شود. بماند که اصولگرایان نیز پس از ضربه ای که در انتخابات مجلس خوردند عزم کرده اند تا نیروی خود را متحد کنند و در انتخابات بعدی با تمام قدرت در مقابل روحانی بایستند و مانند انتخابات قبلی متفرق نباشند.
چکش داوری روی پرچم آمریکا

بدیهی است که هم رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده و هم کاندیداهای ریاست جمهوری که فعلا با شانتاژ های انتخاباتی قلدری می کنند می دانند که اگر ایالات متحده امکان مقابله نظامی با ایران را داشت هیچوقت پای میز مذاکره نمی نشست چون همه می دانند ایران نه عراق است و نه افغانستان و اگر عراق و افغانستان برای ایالات متحده اینقدر هزینه داشتند ایران هم برای ایالات متحده و هم برای دیگر کشورهای همپیمان آن بسیار هزینه بر خواهد بود، پس شاید به نفع ایالات متحده هم نباشد که با ادامه این روند زمینه را برای انتخاب یک رئیس جمهوری تندرو در ایران باز کند اما در صورتی که آمریکایی ها این روند برخورد با دولت معتدل ایران را ادامه دهند قطعا یک رئیس جمهوری تندرو در ایران به قدرت خواهد رسید و وقتی که ایران به خواسته خود یعنی آزاد سازی اموال و امکان داد و ستد با دیگر کشورهای جهان نرسیده معنی نخواهد داشت که اجرای برجام را ادامه دهد. به همین دلیل همه چیز مانند سال 1384 که به دلیل عهد شکنی غربی ها احمدی نژاد پلمپ پایگاه های هسته ای ایران شکست و ایران به جای 3.5 درصد بیش از 20 درصد غنی سازی انجام داد، اینبار نیز در یک چشم به هم زدن ممکن است سالها تلاش دیپلمات ها از بین برود و به جای 20 درصد ایران بالای 95 درصد غنی سازی انجام دهد و همه را در کار انجام شده قرار دهد.


ظاهرا فعلا تصمیم روی میز رئیس جمهوری ایالات متحده است که چه کار کند چون بانک های جهانی امان نامه کتبی از ایالات متحده می خواهند تا با ایران تعامل کنند و نه وعده وعید های شفاهی و وی با یک دستور العمل خود می تواند کل این ماجرا را حل کند اما هر چه دیرتر شود خطر از دست رفتن سالها تلاش دیپلماتیک هم از بین می رود چون همین امروز هم آقای روحانی به یک معجزه نیاز دارد تا مشکلات اقتصادی ایران را طی یک سال آتی حل و فصل کند و بتواند برای دوره بعدی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود و شکست وی عملا شکست همه تلاش های دیپلماتیک غرب در ایران نیز خواهد بود.


http://ir.sputniknews.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد