درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:14   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23520صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 2 خرداد 1395 - 09:23
20 درصد روابط عمومی های وزارتخانه های کشور از لحاظ ساختار تشکیلاتی دارای وضعیت نسبتا کاملی هستند
این گزارش نتیجه می گیرد که اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارتخانه مطابق ساختار تشکیلاتی پیشنهادی یکی از الزامات روابط عمومی وزارتخانه های کشور در جهت انجام ماموریت ها و وظایف محوله مانند ارتباطات الکترونیک، پژوهش و افکارسنجی، انتشارات، امور فرهنگی، ارتباط با رسانه ها، ارتباطات مردمی، تجهیز و پشتبانی می باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که که 20 درصد از وزارتخانه های کشور از لحاظ ساختار اداری دارای تشکیلات نسبتا کاملی هستند.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، در تحقیقی که توسط شهریار رهنما و سیدشهاب سید محسنی مدرس دانشگاه در خصوص "بررسی ساختار تشکیلاتی روابط عمومی ها در ایران و ارائه یک طرح جدید و کارکرد ساختاری برای روابط عمومی های کشور" انجام شده است نشان می دهد وزارت دادگستری با یک اداره وزارتخانه ای است که دارای کمترین اداره می باشد و وزارت نفت و آموزش پرورش با بیشترین تعداد 8 اداره درر ردیف وزارتخانه هایی است که دارای بیشترین اداره می باشند. بعد از وزارت آموزش و پرورش و وزارت نفت می توان به وزارت جهاد کشاورزی با 7 اداره و وزارت ارشاد با 6 اداره اشاره و از لحاظ ساختار اداری کامل تر می باشند.


 بر اساس این گزارش، تعداد معاونین روابط عمومی های وزارتخانه های کشور بین 1 تا 3 نفر می باشد. وزارتخانه هایی که دارای بیشترین معاونین هستند شامل وزارت آموزش و پرورش ، وزارت ورزش و جوانان ووزارت کشور می باشد و وزارت ارتباطات و وزارت علوم و وزارت دادگستری  با یک معاون کمترین معاون را دارا می باشد. دراین راستا 27 درصد از وزارتخانه ها با بیش از2 معاون اداره می شوند.


طبق این پژوهش، در گروه تبلیغات و نمایشگاهها وزارت تعاون با بیشترین پست سازمانی 11.5درصد از کل در صدر وزارتخانه ها قرار دارد و وزارت نفت  دارای کمترین پست سازمانی دراین گروه می باشد، فقط یک وزارتخانه دارای 10 پست سازمانی در گروه تبلیغات می باشند. حدود 93 درصد از سازمانها از 10 پست سازمانی  کمتر می باشند و وزارت علوم با 7 پست  و وزارت جهادکشاورزی با 8 پست سازمانی و وزارت صنعت و معدن دارای 9 پست سازمانی می باشند.


همچنین وزارت آموزش و پرورش  با تعداد 11 پست سازمانی در گروه اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها دارای بیشترین پست سازمانی می باشند و وزارت ارتباطات با داشتن 2 نیرو کمترین پست سازمانی در این گروه را دارا می باشد.


این تحقیقات نشان داده وزارتخانه هایی که دارای گروه برنامه ریزی می باشند شامل وزارت ارشاد، وزارت بهداشت، وزارت تعاون و کار و رفاه، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نفت می باشند. از 15 وزارتخانه ای که روابط عمومی آنها بررسی گردید حدود 10 وزارتخانه دارای گروه برنامه ریزی می باشند.


بر اساس این مطالعه، روابط عمومی 8 وزارتخانه دارای گروه ارتباطات مردمی هستند که این وزارتخانه ها شامل ارتباطات، وزارت ارشاد، وزارت بهداشت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنعت و معدن وزارت مسکن و شهر سازی و وزارت کشور می باشند. بنابراین بیش از53 درصد از وزارتخانه های کشور دارای گروه ارتباط مردمی می باشندو نیمی دیگر این گروه را در روابط عمومی پیش بینی نکرده اند.


این گزارش می افزاید روابط عمومی 6 وزارتخانه دارای گروه سمعی بصری هستند که می توان از وزارتخانه های ارتباطات، جهاد کشاورزی، آموزش پرورش، اقتصاد و دارایی و وزارت راه و شهر سازی و وزارت دادگستری نام برد. وزارت جهاد کشاورزی 4 پست سازمانی دارند و وزارت آموزش و پرورش و وزات مسکن وشهرسازی دارای دو پست سازمانی می باشند.


 نتایج منتشر شده نشان می دهد که با توجه به جدول مقایسه ای می توان بیان نمود که تنها یک وزارتخانه دارای تعداد نیروی انسانی متخصص کافی می باشند و فقط 6.6 درصد از وزارتخانه ها داراری نیروی متخصص کافی می باشند و بقیه درمقایسه با تشکیلات استاندارد و پیشنهادی دارای نیروی متخصص کافی نمی باشند در این راستا 93.3 درصد از وزارتخانه های کشور نیروی انسانی کافی ندارند. بنابراین می توان بیان نمود که ساختار تشکیلاتی فعلی روابط عمومی های وزارتخانه ها درایران متناسب با  نیروی انسانی متخصص نمی باشد.


از بین 15 وزارتخانه مورد بررسی تنها روابط عمومی 3 وزارتخانه دارای ساختار تشکیلاتی واحد و استاندارد می باشند و بقیه وزارتخانه ها از نرم استاندارد دارای ساختار ضعیف تری می باشند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش از لحاظ ساختاری دارای هفت و یا بیشتر اداره می باشند در صورتیکه بقیه وزارتخانه ها از لحاظ اداری داری ساختار ضعیف تری می باشند و کمتر از 7 اداره دارند.


 این گزارش نتیجه می گیرد که اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارتخانه مطابق ساختار تشکیلاتی پیشنهادی یکی از الزامات روابط عمومی وزارتخانه های کشور در جهت انجام ماموریت ها و وظایف محوله مانند ارتباطات الکترونیک، پژوهش و افکارسنجی، انتشارات، امور فرهنگی، ارتباط با رسانه ها، ارتباطات مردمی، تجهیز و پشتبانی می باشد.         
 

در پایان باید دید با در نظر گرفتن جایگاه مناسب سازمانی و ساختار تشکیلاتی مطلوب در بسیاری از روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور و تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب در این حوزه تا چه اندازه می توان به کارآمدی این واحدها دلخوش کرد و امیدوار بود.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد