درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 - 09:07   

دیدار انسان و روبات در نمایشگاه صنعتی هانوفر

  دیدار انسان و روبات در نمایشگاه صنعتی هانوفر


ادامه ادامه مطلب یک

کاربران دروغین فیسبوک شما را کنترل می‌کنند

  کاربران دروغین فیسبوک شما را کنترل می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف

  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ظهور و بروز عملکرد بانک از طریق روابط عمومی صورت می‌گیرد
  داود عسکرپور مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان گراش شد
  عید بعثت مبارک
  کاربران دروغین فیسبوک شما را کنترل می‌کنند
  دیدار انسان و روبات در نمایشگاه صنعتی هانوفر
  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت
  فراخوان مهم بانک ملی ایران به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان
  فراخوان سمینار تبیین نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی
  مدیر روابط عمومی بانک سرمایه تایید صلاحیت شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23506صفحه نخست » راهنمای روابط عمومیپنجشنبه، 6 خرداد 1395 - 09:23
آموزش عکاسی: عکاسی معماری -44
مهمترین عامل در عکسبرداری، مسئله نور است. بهترین عکاس ممکن است روزها سوژه مورد نظر را در ساعات متفاوت و شرایط جوی بررسی کند تا در مطلوبترین حالات بتواند تصویر را ثبت کند.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  مهمترین عامل در عکسبرداری، مسئله نور است. بهترین عکاس ممکن است روزها سوژه مورد نظر را در ساعات متفاوت و شرایط جوی بررسی کند تا در مطلوبترین حالات بتواند تصویر را ثبت کند. ساختمان‌ها درست مانند انسان‌ها دارای سوژه‌های متفاوتی هستند. در عکاسی معماری منظور اصلی به دست آوردن تصاویری صددرصد مستند است که کلیات و جزییات بنایی را که در کمال دقت و صداقت نشان دهد. بنابراین خواصی که چنین عکس‌هایی باید دارا باشند، عبارتند از وضوح کامل، نمایان کردن جنس مواد و مصالح و درستی زاویه و پرسیکتبو.


باتوجه به این نکات معلوم می‌شود که در انتخاب لوازم کار، مواد مورد مصرف و همچنین در عکسبرداری دقت بسیار لازم است. در عکسبرداری معماری انتخاب جهت تابش نور بسیار محدود است، نورهایی که از روبه‌رو به موضوع می‌تابد، تصاویر مسطح و بدون عمق ایجاد می‌کند و برجستگی‌ها و ابعاد آن احساس نمی‌شود. در عکس‌هایی که به طریق ضدنور گرفته می‌شود، علاوه بر اینکه احساس بعد سوم کاملاً از بین می‌رود، جزئیات موضوع نیز وضوح خود را از دست می‌دهد و تنها درصورت عکسبرداری از بناهایی که از سنگ‌های روشن ساخته شده باشند و تصاویر آنها از لحاظ استناد اهمیت زیادی نداشته باشد، از این‌گونه نور می‌توان استفاده کرد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


در اکثر موارد مناسب‌ترین وضع نور، تابش مایل نزدیک به عمود آفتاب است، بهترین تصاویر معماری در زیر آفتاب ضعیف «موقعی که خورشید در پشت ابر نازک باشد» گرفته می‌شود، سایه‌های خشن آفتاب شدید با قسمت‌های روشن عکس هماهنگی کمتری دارد و اغلب جزئیات قسمت‌هایی را که در معرض تابش مستقیم چنین نوری باشد از بین می‌برد، از نور آفتاب اول و آخر روز نیز برای گرفتن عکس‌های ساختمانی باید، صرفنظر کرد زیرا نور مسطح از عمق و برجستگی‌های تصویر می‌کاهد، درصورتی که آفتاب ظهر از کوچکترین برجستگی، سایه‌ای کشیده و احیاناً عکس جالب پدید می‌آورد.


مسئله انتخاب نقطه دید اهمیت زیادی دارد، کوچکترین تغییری در آن، در اجزا و عناصر ساختمان تغییرات محسوس ایجاد می‌کند و خطر پدید آمدن شکل‌های کج‌مانندی را به دنبال دارد. وقتی از مجموعه ساختمانی عکس گرفته می‌شود، نقطه‌ای برای کاشتن سه‌پایه و دوربین باید انتخاب شود که بهتر از هر جای دیگری بتوانند آن ساختمان را نشان دهد، فاصله دوربین تا موضوع نیز از مسائل مهم است. اگر خیلی کم باشد، پرسپکتیو غلط ایجاد می‌شود و درصورت زاید بودن به علت وجود پرده جوی ممکن است جزئیات به وضوح دیده نشود.


یکی دیگر از نکات قابل‌توجه، ارتفاع نقطه دید است. اگر از خیلی بالا و یا خیلی پایین باشد، چنین به نظر می‌رسد که خطوط عمودی ساختمان در بالا و یا در پایین می‌خواهند به هم بپیوندند که برای احتزاز از این موضوع می‌توان از لنزهای شیفت که به این منظور طراحی شده‌اند، استفاده کرد و سرانجام زاویه دید آن چنان باید باشد که عمق و بعد سوم ساختمان به خوبی مشخص و کاملاً حس شود.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


لنزهای تیلت و شیفت امکان خمیدگی و جابجابی را تا حد معینی در پرسپکتیوو تصویر حاصله از عکسبرداری وهمچنین امکان کم وزیاد کردن عمق میدان را به عکاس می دهد و جزو ضروری ترین لنزها در عکاسی معماری به شمار می روند.
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران


  سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان معرفی شد


  داده های بزرگ برای تأثیر بزرگ، پیام روز جهانی ارتباطات


  روابط عمومی یعنی افکار سازی و تاثیر عمیق بر رفتارهای دیگران


  مدیر روابط عمومی بانک سرمایه تایید صلاحیت شد


  دومین جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی‌های منطقه ۲ کشور برگزار می‌شود


  مباحث بازاریابی و برند / افکار یک تبلیغاتچی


  ظهور و بروز عملکرد بانک از طریق روابط عمومی صورت می‌گیرد


  شرط پخش زنده در یوتیوب


  بیمه پارسیان محبوب ترین برند بیمه ای کشور به انتخاب مشتریان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: ویژه‌نامه "مثبت اندیشی در روابط عمومی" منتشر می شود