شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همدان گفت: دستور استاندار همدان برای تک شغله بودن روابط عمومی ها از سوی مدیران دستگاه ها مغفول مانده است.
احسان شهابی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران روابط عمومی استان و تجلیل از روابط عمومی های برتر افزود: با توجه به ضرورت تک شغله بودن روابط عمومی ها دستور استاندار همدان در این خصوص به دستگاهها ابلاغ شد.
وی اضافه کرد: با وجود ابلاغ این دستور ولی شاهدیم برخی از دستگاه ها این موضوع را رعایت نکرده و روابط عمومی چند شغل را همزمان دارد.
وی بیان کرد: باید چرایی بی توجهی به دستور مدیر ارشد استان بررسی شود هر چند دلایلی که مدیران عنوان می کنند قابل توجیه نیست.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان همدان گفت: با وجود تغییرات بوجود آمده در برخی روابط عمومی ها و انتقال یا بازنشستگی برخی از آنها، ولی هیچگونه هماهنگی برای انتصاب افراد جدید در این حوزه با شورا صورت نگرفته است.
شهابی با یادآوری اینکه شورای روابط عمومی سال 81 در همدان شکل گرفت اظهار کرد: با گذر زمان جایگاه روابط عمومی ارتقا یافته و ریاست شورای روابط عمومی به استانداران محول شد.
وی اضافه کرد: همچنین محدودیت عضویت در شورای روابط عمومی برداشته شد بگونه ای که هم اینک بسیاری از روابط عمومی های بخش خصوصی هم در این شورا عضو هستند.
وی گفت: به منظور بررسی عملکرد روابط عمومی ها ، کمیته ارزیابی روابط عمومی های استان از اواسط فروردین ارزیابی عملکرد روابط عمومی ها را آغاز کرد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های همدان افزود: نتایج ارزیابی ها در کمیته ارزیابی تحلیل شده و با احصای نقاط ضعف و قوت، چگونگی اصلاح نواقص و تقویت روابط عمومی ها به هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی ها پیشنهاد شد.
شهابی اضافه کرد : 130 روابط عمومی در استان همدان عضو شورای هماهنگی هستند که عملکرد آنها در 20 شاخص و مولفه ارزیابی شد.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک بانک اطلاعاتی دقیقی درباره روابط عمومی ها در مولفه هایی همچون سطح تحصیلات، مرتبط بودن رشته و شغل ، تک شغله یا چند شغله بودن و دارا بودن از چارت سازمانی تهیه شده است.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های همدان با ذکر اینکه چهار دستگاه فاقد چارت سازمانی برای روابط عمومی است بیان کرد: رشته 11 روابط عمومی از 38 روابط عمومی فعال در ادارات کل منطبق با شغل آنها نیست.
شهابی افزود: در حالیکه روابط عمومی ها باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها خدمات مجموعه تحت پوشش را اطلاع رسانی کنند ولی طبق ارزیابی های صورت گرفته 10 اداره کل با رسانه تعامل ضعیف دارند.
در این آئین از هفت روابط عمومی برتر استان در هفت گروه بخش خصوصی، بانکها، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، ادارات کل و سازمانها، فرمانداریها، شهرداریها، سازمانها و شرکتها و مراکز و بنیادها تقدیر شد.
|