درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:09   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23460صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 29 اردیبهشت 1395 - 16:30
استاندار فارس: روابط عمومی ها مردم را در جریان مشکلات پیش روی دولت قرار دهند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاندار فارس، از روابط عمومی ها خواست ضمن بازتاب اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید به جامعه مردم را در جریان مشکلات پیش روی دولت قرار دهند تا انتظار مردم متناسب با توان دولت شکل گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استاندار فارس، از روابط عمومی ها خواست ضمن بازتاب اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید به جامعه مردم را در جریان مشکلات پیش روی دولت قرار دهند تا انتظار مردم متناسب با توان دولت شکل گیرد.

به گزارش شارا از  ایرنا، سید محمد علی افشانی، روز چهارشنبه در جشنواره روابط عمومی های برتر استان فارس در شیراز، افزود: روابط عمومی های این استان اگر در این زمینه از عملکرد خود راضی هستند و به خودشان نمره قبولی می دهند باید بیشتر مطالعه کنند.


وی بیان کرد: امروز دولت تدبیر و امید در شرایطی بسیار دشوار کار می کند و با بدهی بیش از 450 هزار میلیارد تومان مواجه هست و باید گفت تقریبا تمام درآمد دولت صرف حقوق و یارانه می شود.


او اظهار کرد: با تمام این مشکلات دولت کوشیده تا پروژه های عمرانی در کشور متوقف نشود اما این پروژه های محدود هم با اوراق مالی اداره می شود.
افشانی اضافه کرد: اگر انتظار مردم متناسب با منابع در اختیار دولت شکل نگیرد، روابط عمومی ها وظیفه خود را به خوبی انجام نداده اند و ضروری است که آنها خدمات دولت را بدون کوچکترین بزرگ نمایی به جامعه منتقل کنند تا مردم امیدوار شوند.


وی گفت: اگر روابط عمومی ها بتوانند مردم را شاد و امیدوار کنند بی شک گام موثری برای پیشرفت و توسعه این استان و همچنین در سطح ملی برداشته اند چرا که اساسا انسان امیدوار است که می تواند خطر بپذیرد و سرمایه گذاری کند و در نهایت در حوزه کسب و کار موفق باشد.


استاندار فارس افزود: بدون تردید از یک انسان مایوس و نا امید کاری بر نمی آید و بنابراین لازم است که روح نشاط و امید در کالبد جامعه دمیده شود.
افشانی، عصر کنونی را عصر ارتباطات دانست و گفت: امروز، دنیای ارتباطات جایگزین بسیاری از فضاهای قبلی شده و ارتباطات حرف اول و آخر را می زند و اگر این ارتباطات توام با دانش و آگاهی باشد بسیار اثربخش تر خواهد بود.


استاندار فارس بیان کرد: کسانی که در این حوزه کار می کنند خوب می دانند که بدون ارتباطات در دنیای امروز امکان ادامه فعالیت وجود ندارد و بنابراین امروزه دسترسی به اطلاعات مبنای قدرت است.


افشانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، روابط عمومی ها باید نسبت به استفاده از شیوه های نوین ارتباطات و استفاده از ابزارهای نوین برای ارتباطات در حوزه های مختلف آگاهی داشته باشند.


استاندار فارس، صحت و سرعت را دو مشخصه و ویژگی مورد نیاز برای اطلاعاتی که قرار است به جامعه منتقل شود دانست و گفت: اگر یک خبر دیرتر از زمان خودش منتقل شود چه بسا به شکل ناقص و وارونه در جامعه منتشر شود و حتی اگر بعد از آن خبر صحیح هم منتشر شود ممکن است آن خبر دیگر شنوده و مخاطبی نداشته باشد.


او افزود: بنابراین سرعت در انتقال اطلاعات یک امر ضروری است که باید به آن توجه شود و افزون بر این در کنار سرعت انتقال اخبار، صحت آن نیز یک اصل مهم و تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: اگر روابط عمومی ها به صحت اطلاعاتی که منتشر می کنند واقف نباشند و یک یا دو بار اشتباه کنند، دیگر کسی اخباری که توسط آن روابط عمومی منتشر می شود را باور نمی کند.


استاندار فارس افزود: بنابراین روابط عمومی ها باید نسبت به درستی و صحت اطلاعات و اخباری که می خواهند منتشر کنند اطمینان پیدا کنند.
افشانی با اشاره به نیاز روابط عمومی ها به اعتماد مردم گفت: روابط عمومی ها باید بدانند که اگر توانستند اعتماد مردم را نسبت به اطلاعات و اخباری که بازتاب می دهند جلب کنند، موفقیت ازآن آنها خواهد بود.


وی، تشخیص و فهم صحیح از نیازهای جامعه را از دیگر وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: نیاز سنجی یکی از وظایف مهم روابط عمومی هاست بنابراین، روابط عمومی ها باید نیاز جامعه را تشخیص دهند و با دانش و آگاهی و بر اساس نیازهای موجود در جامعه، اخبار را به مدیران سازمان ها و پاسخ و اقدام مدیران را نیز به مخاطبان که مردم هستند منتقل کنند.


استاندار فارس، شنیدن صدای مردم به موقع و در زمان مناسب را نیز از موارد مهمی برشمرد که روابط عمومی ها باید به آن توجه داشته باشند اما باید به این موضوع نیز به خوبی توجه کرد که همیشه فریاد بلند و بوق های تبلیغاتی صدای مردم نیست و بین رسانه و بوق های تبلیغاتی تفاوت وجود دارد.


افشانی ادامه داد: بسیاری تصور می کنند می توانند افکار جامعه را شکل دهند اما مشاهده می کنند که خواست جامعه چیز دیگری است و این بدان معناست که باید تفاوت و اختلاف رسانه با بوق تشخیص داده شود.


وی بیان کرد: کسانی که می خواهند به جامعه جهت دهند باید متناسب با نیاز و خواست واقعی جامعه این کار را انجام دهند چرا که مردم بسیار آگاه هستند.
استاندار فارس، انعکاس به موقع مشکلات و نیاز مخاطبان برای تصمیم سازی و تصمیم گیری به ویژه برای مدیران را از دیگر وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: یک مدیر در حوزه فعالیت خودش باید بداند که امروز در این حوزه چه مشکلاتی وجود دارد و برای رفع آن مشکل باید تصمیم سازی و تصمیم گیری کند و این کار با اطلاعات درستی که روابط عمومی ها منتقل می کنند میسر است البته مشروط به اینکه روابط عمومی ها به کار خود آگاه باشند.


وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه روابط عمومی به قدرت نفوذ ابزارهای نوین افزود: امروز ابزار بسیار کاراتر از افراد است اما به شرطی که این ابزار در اختیار انسان های توانمند باشد چرا که هیچ ابزاری جای انسان را نمی گیرد.


او گفت: اگر کسی که این ابزار را در اختیار دارد نداند که چگونه باید از آن ابزار استفاده کند ممکن است حتی بدون اینکه متوجه باشد از آن علیه خودش و جامعه استفاده کند.
استاندار فارس، ارزیابی میزان رضایتمندی مردم را از دیگر وظایف روابط عمومی ها برشمرد و افزود: شاخص ارزیابی موفقیت با عدم موفقیت ما در خدماتی که برای مردم و جامعه انجام می دهیم در نهایت رضایت مردم است و روابط عمومی ها باید میزان این رضایتمندی را تشخیص دهند.


او اظهار کرد: محتوای اخبار و اطلاعات بیرونی باید توسط روابط عمومی ها جمع آوری و به مدیران منتقل شود و پس از آن تصمیمات مدیران نیز در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد و در نهایت مدیران در جریان واکنش ها و بازتاب های جامعه قرار گیرند.


وی، ضمن تاکید بر لزوم به روز بودن فعالان حوزه روابط عمومی افزود: برخی فکر می کنند که وقتی در جایی مشغول فعالیت شدند باید جزوه دوران دانشگاهی را بردارند و بر اساس آن کار کنند در حالی که در دنیای امروز دانش بشری آنقدر متغیر است و تغییر می کند که لازم است نیروی انسانی به طور دائم و مستمر اطلاعات خود را به روز کند.


وی گفت: هر زمان که بحرانی در جامعه حادث می شود این روابط عمومی ها هستند که می توانند فضای جامعه را آنگونه که به نفع مردم است سازمان دهند.


او افزود: در زمان بحران، دستپاچگی و دادن خبرهای ضد و نقیض و سردرگم کردن مردم یکی از مشکلات عدیده در مبارزه با حوادث و کنترل مدیریت بحران هاست.


استاندار فارس اضافه کرد: بنابراین اطلاع رسانی در زمان بحران و درست عمل کردن یک ضرورت است که باید از سوی روابط عمومی ها مورد توجه قرار گیرد.
27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد