شارا، زهرا بابازادگان- می دانیم که همه چیز در سال جدید و حتی سال های آینده متفاوت خواهد بود. در حال حاضر می دانیم که بودجه محدودتر خواهد شد و کسانی از ما که به دولت و مردم خدمات و راه حل ها را ارایه می کنند باید بر ارزش هایی که می توان ارایه دهیم و مشکلاتی که می توان حل کرد تمرکز بیشتری داشته باشند تا در این فضای جدید کووید19 و چشم انداز جدید مشتریان را برای حرکت به جلو کمک کنند.
از آن جا که می دانیم تغییرات در حال وقوع و آمدن هستند، حالا فرصت مغتنمی است که برای این سال و حتی در چند سال آینده، راهبردهای بازاریابی و روابط عمومی سازمان و شرکت خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که به سوالات و نگرانی های مشتریان خود پاسخ می دهید. شما دید و آگاهی بالاتری نیاز دارید تا مشتریان خود را مطمئن کنید که هر گاه به شما نیاز داشته باشند شما را خواهند یافت.
روابط عمومی در انبار مهمات ارتباطات بازاریابی هر سازمانی قدرتمندترین ابزار است. اگر این ابزار در انبار مهمات شما نیست، امروز زمان مناسبی است که از این ابزار نفوذ بهره بگیرید. برای کمک به توسعه حدود نفوذ سازمان شما، در این جا چهار راهنمایی آمده است تا در هنگام برنامه ریزی کمپین های روابط عمومی در نظر گرفته شود:
1- به اهداف و مقاصد کسب و کار خود فکر کنید. در حالی که مطمئن می شوید اهداف شما دست یافتنی است باید نسبت به این که در یک سال در کجا می خواهید باشید و چقدر می خواهید رشد کنید جاه طلب باشید. سپس اهداف روابط عمومی خود را با اهداف تجاری خود همتراز کنید. آیا می خواهید حضور فکری رهبری خود را افزایش دهید؟ آیا می خواهید در بازار خاصی رشد داشته باشید؟ تعریف اهداف به شما کمک می کند که به وضوح شناسایی کنید کجا روابط عمومی می تواند حمایت کننده باشد.
2- معین کنید که برای دستیابی به اهداف و مقاصد به اقدامات روابط عمومی/ بازاریابی نیاز است. این مهم است که نسبت به این که در ماه های چه مقدار دستاورد می توان داشت واقع بین باشید و مطمئن شوید که اقدامات شما اهداف تان را کاملا حمایت می کنند. برای مثال، از هدف شما رشد در بازار خاصی است باید فعالیت های روابط عمومی شما بر روی رسانه و رویدادهایی که در خدمت آن بازار خاص هستند تمرکز کند.
3- موفقیت ها و تلاش هایی که در سال های گذشته به طور خاصی در ابلاغ پیام شما موثر بودند را مرور کنید. از این ابتکارات در کمپین های سال های بعد استفاده کنید. برای اطمینان از تداوم و ثبات باید این موفقیت ها را پرورش داده و تقویت کنید.
4- معیارهایی را برای دستیابی ایجاد کنید. با منابع متعهد، چه انتظاراتی منطقی است؟ به یاد داشته باشید، ثبات و تداوم کلید است بنابراین یک عامل مهم تامین مقالات ویژه ای است که در تمام سال- نه فقط در حوالی رویدادهای مهم- به شما داستان بگویند. آیا می خواهید از سخنگویان سازمان در رسانه ها نقل قول شود؟ با گروه روابط عمومی خود کار کنید تا معیارهایی را تعریف کنید که با سطح تلاش های و تعهدات شما همخوانی داشته باشد، سپس آن ها را روی کاغذ بیاورید و نتایج را پیگیری کنید.
|