درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23356صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 12:33
به مناسبت 27 اردیبهشت
روابط عمومی قلب تپنده سازمان ها/ حساسیت روابط عمومی های زنجان در ارسال اخبار خوب
صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده و به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی مطرح است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، روابط عمومی مجموعه ‌ای از اقدامات و کوشش های حساب‌ شده ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با گروه‌ هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌ دهد.

روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌ دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس ‌ها، کار با رسانه‌ ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه است.

فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است. کار روابط عمومی می ‌تواند برای ساختن روابط تفاهم ‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه ‌گذاران، رأی‌ دهندگان و عموم مردم به کار رود.

تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سر و کار دارد و نیازمند تصویر روشنی از خود نزد آن است، گونه ‌ای از روابط عمومی را به خدمت می ‌گیرد.

کارکنان روابط عمومی عموماً توجه خود را به ساختن مناسباتشان با کسانی معطوف می ‌کنند که به همسازی با آنها بینجامد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیل امور مبتلابه سازمان و موسسه خود به رفع و رجوع مسائل بپردازند. این مهارت‌ ها به شدت مورد نیازند زیرا در رشته روابط عمومی ارتباط پیوسته‌ ای میان کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیین سمت سیاست‌ های همگانی ایفا می ‌کنند.

کارکنان روابط عمومی همچنین باید به اندیشه ‌ورزی انتقادی بپردازند تا بتوانند به واسطه این مهارت به حل مشکلات احتمالی مشتریان و موکلان خود اقدام کنند.

روابط عمومی های سازمان های اجرایی استان زنجان نیز با ارتباط گیری با خبرنگاران تلاش می کنند تا اخبار سازمان خود را به نحو مطلوبی به مردم از سوی رسانه ها ارائه کنند، در این بین برخی از روابط عمومی ها نیز تقریبا بی تفاوت به این موضوع هستند و کمتر با خبرنگاران ارتباط برقرار می کنند.

روابط عمومی به عنوان ویترین هر سازمان است که می تواند سایت سازمان خود را پویا و قوی کرده و یا با کم کاری با خبرهای متوسط و گاهی ضعیف نتواند به رسالت خود جامه عمل بپوشاند.

برخی از روابط عمومی سازمان ها نیز نسبت به برگزاری جلسات حساس نبوده و تنها در حد اطلاع رسانی برنامه برگزار شده اقدام می کنند.

اگر چه روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن و باید یک مدیر روابط عمومی به اهمیت این موضوع آشنا باشد، اما در برخی مواقع این رسالت خطیر فراموش می شود.

خبرنگاران خواستار آن هستند که روابط عمومی ها، همکاری های همه جانبه ای با آنها داشته باشند و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند اما گاهی این عدم ارتباط از سوی روابط عمومی ها  موجب اختلال در بحث اطلاع رسانی مفید می شود.

روابط عمومی ها تلاش می کنند تنها اخبار خوب مخابره شود و  تا جایی که می توانند از مخابره اخبار بد جلوگیری کنند، عمل محتاطانه روابط عمومی ها گاهی به ضرر آنان تمام می شود.

روابط عمومی ها به انتقاد رسانه ها از مدیر آن سازمان به شدت حساس بوده و بیشترین دقت را در عدم انتقاد از مدیر را دارند و بر عکس تا جایی که می توانند تلاش می کنند تا اخبار خوب از مدیرشان در رسانه ها درج شود.

نداشتن بانک اطلاعات و استفاده از خبرهای تاریخ گذشته یکی از مشکلات بین خبرنگاران و روابط عمومی ها است برخی روابط عمومی ها تلاش دارند تا اخبار تاریخ گذشته سازمان آنها در مطبوعات و رسانه ها بازتاب داشته باشد.

صدور تکذیب نامه یکی دیگر از رسالت های مدیران روابط عمومی است که به شدت اخبار رسانه ها را دنبال کرده و در صورت مشاهده کوچکترین مشکلی اقدام به صدور تکذیب نامه می کنند.

به نظر می رسد روابط عمومی ها برای ارتقای فعالیت خود و ارتباط مطلوب با خبرنگاران رسانه باید سئوالات خبرنگاران را بی پاسخ نگذارد، در واقع کارشناس خبره روابط عمومی همواره سعی می کند که به پرسشهای خبرنگاران پاسخ بدهد.

یک روابط عمومی قوی اخبار را در اختیار جراید قرار می دهد، زیرا اگر خبرها دیر به روزنامه برسد برای مطبوعات ارزشی نخواهد داشت.

کارشناس روابط عمومی ماهر دقت می کند که اخبار صحیح بی غرض و دقیق را به روزنامه نگار بدهد، زیرا زمانی که مطبوعات به صحت و دقت مطالب و اخباری که به آنها داده می شود، اطمینان حاصل کنند، کار انتشار آن آسانتر می شود.

روابط عمومی قوی به طور عموم صمیمانه و دوستانه با روزنامه نگاران رفتار و تلاش می کند که از انتشار اخبار و شایعات غیر واقعی جلوگیری کند.

اگر در شرایطی چاپ خبر ناصحیح به علت کم توجهی خبرنگار باشد یک روابط عمومی قوی هرگز برخورد خصمانه با روزنامه و روزنامه نگار نکرده بلکه سعی می کند که بعدا مطالب صحیح و جامع تری به روزنامه ارسال کند.

برخورد یک روابط عمومی قوی با یک انتقاد صحیح و بی غرضانه در مورد سازمان در مطبوعات اصولی و منطقی است. اگر انتقاد روزنامه نگار درست و صحیح باشد روابط عمومی آن را می پذیرد و درصدد رفع معایب سازمان برمی آید.

یک روابط عمومی منسجم برای انتقادهای مطبوعات و همچنین سئوالها و توضیحاتی که از طرف خبرنگاران خواسته می شود، پرونده ای تشکیل می دهد و در مواقع لزوم به آن مراجعه می کند.

27 اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات فرصت مناسبی است تا ضمن تبریک این روز به این قشر همیشه فعال جامعه، ارتباط آنها را با جامعه خبری بیشتر خواستار شد تا با ایجاد رابطه دو سویه بین روابط عمومی ها و خبرنگاران، اصل خبررسانی مورد توجه باشد.

 

منبع: موج رسا

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد