درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 07:23   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23355صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 12:20
به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی
روابط عمومی از نگاه مدیران روابط عمومی
27 اردیبهشت (۱۷ ماه مه) هر سال براساس مصوبه‌ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی جامعه اطلاعاتی انتخاب شده است و هر سال محورها و شعارهایی را برای اجرای سیاست ‌ها و توسعه‌ اهداف ارتباطی در سطح جهان مطرح می ‌کند. در ایران نیز روز ۲۷ اردیبهشت‌ ماه که پیش از این روز جهانی ارتباطات نام داشت، به روز ارتباطات و روابط عمومی ....
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، 27 اردیبهشت (۱۷ ماه مه) هر سال براساس مصوبه‌ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی جامعه اطلاعاتی انتخاب شده است و هر سال محورها و شعارهایی را برای اجرای سیاست ‌ها و توسعه‌ اهداف ارتباطی در سطح جهان مطرح می ‌کنددر ایران نیز روز ۲۷ اردیبهشت‌ ماه که پیش از این روز جهانی ارتباطات نام داشت، به روز ارتباطات و روابط عمومی تغییر نام یافته است و این مناسبت به فهرست مناسبت‌ های کشور افزوده شده و در تقویم رسمی‌ درج گردید

امروزه‌ ارتباطات‌ نقش‌ بسیار مهمی‌ در پیشبرد اهداف‌ یک سازمان‌ ایفاء می‌ کند و بهبود کیفی‌ و کمی‌ فعالیت های‌ سازمان‌ و افزایش‌ بهره‌ وری‌ از امکانات‌ و نیروی‌ انسانی‌ در سایه ‌انعکاس‌ هر چه‌ بهتر فعالیت ها و مصوبات‌ سازمان‌ به‌ جامعه‌ و بهره‌ گیری‌ از امکانات‌ و قابلیت های‌ اجتماع‌ و مشارکت‌ عمومی‌ افراد آن‌ می‌ باشد. در این‌ راستا روابط‌ عمومی‌ که‌ حلقه‌ ارتباط‌ سازمان ها با جامعه‌ هستند می‌ توانند نقشی‌ بسیار اساسی‌ را پذیرا شوند و بطور کلی‌ هر چه‌ این‌ ارتباط‌ با مردم‌ و جامعه‌ گسترده‌ تر و مفید تر صورت‌ پذیرد به‌ همان‌ اندازه‌ سازمان‌ یا مؤسسه‌ در رسیدن‌ به‌ اهداف‌ و آرمان های‌ خود موفق‌ تر خواهد بود. در دنیای‌ امروز که‌ مردم‌ در کلیه‌ صحنه‌ های‌ جامعه‌ حضور فعال‌ دارند و افکار عمومی ‌در تصمیم‌ گیری های‌ دست‌ اندرکاران‌ نقش‌ اساسی‌ دارد و هیچ‌ برنامه‌ و فعالیتی‌ بدون‌ مشارکت‌ و حضور مردم‌ به‌ خوبی‌ اجرا نمی‌ گردد بدین‌ جهت‌ شناخت‌ افکار عمومی‌ و ارزیابی‌ آن‌ یکی‌ از نیازهای‌ اساسی‌ تمام‌ دولت ها و سازمان هاست.

 

از آنجا که‌ روابط‌ عمومی‌ سازمانی‌ نوپاست‌ و اکثر افراد با وظایف‌ و اهداف‌ آن‌ آشنا نیستند اتحاد خبر و اتحاد جنوب روز ارتباطات و روابط عمومی را فرصت ارزشمند و مغتنمی برای بیان ‏ارزش ها، حساسیت ها و منزلت روابط عمومی دانسته تا با بیان آنها تاثیرگذاری و اهمیت این نهاد را برای اعضای جامعه تبیین ‏نماید. به این مناسبت به سراغ چند تن از مدیران فعال عرصه روابط عمومی رفته و سوالات زیر را مطرح کردیم. در این‌ نوشتار ‌برآنیم‌ تا با زبان‌ ساده‌ شما را با روابط‌ عمومی‌ و نقش‌ آن‌ در ارتباطات‌ سازمانی‌ آشنا سازیم‌.

 

سوالات مطرح شده به شرح زیر می باشد:

1- نقش روابط عمومی در ادارات و نهادها چیست؟

2- مهم ترین چالش کاری شما چیست؟

3- روابط عمومی در پیشبرد اهداف یک سازمان چه نقشی دارد؟

 

فاطمه رستمیان - روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

1- روابط عمومی مانند یک آیینه تمام نمایی است که می تواند تمام فعالیت های یک سازمان را نشان دهد. روابط عمومی کانال ارتباطی سازمان و مخاطبین و انتقال دهنده نظرات و پیشنهادات و انتقادات مخاطبین به سازمان است.  

-2 مهم ترین چالش کاری عدم اختصاص بودجه و اعتبار برای روابط عمومی و همچنین کمبود نیروی انسانی لازم در بخش روابط عمومی است. یکی از مشکلات روابط عمومی روزمرگی و درگیر بودن آن با کارهای عادی و جاری است این امر باعث میشود روابط عمومی از برنامه ریزی کلان و استراتژیک غافل شود

3- جایگاه و نقش یک روابط عمومی کار آمد در توسعه هر سازمان به اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان بستگی دارد. روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارد

 

ایوب بنوی - رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

1- 27 اردیبهشت ماه را روز ارتباطات و روابط عمومی نامیده اند، شاید اختصاص روزی در سطح ملی در کشور ما همزمان با جهان به روابط عمومی ها نشان از اهمیت بالای موضوع باشد. با توجه به گستردگی فضاهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی و حوزه های کاری نقش روابط عمومی ها در عصر کنونی به عنوان یک سازمان پیچیده نقشی بی بدیل است و این روابط عمومی های سازمان ها و ارگان ها هستند که می توانند با مدیریت و توانمندی خود فضا و عرصه را برای برای تلاش و معرفی بهتر و مطلوب تر خدمات و دستاوردهای دولت ها، ‌ارگان ها و سازمان ها مهیا سازند

2- منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، که در کشور و عرصه بین الملل به عنوان پایتخت انرژی ایران اسلامی شناخته می شود با توجه به حجم کار و حضور نیروهای متعدد کار و ده ها شرکت معتبر داخلی و خارجی فعال در عرصه های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع وابسته یکی از مهمترین مناطق کشور محسوب میشود که با توجه به آنچه گفته شد نقش روابط عمومی ها در معرفی و انعکاس عملکردها، دستاوردها و پیشرفت های صورت گرفته در این منطقه بسیار حائز اهمیت است  .

3- راه اندازی رادیو پارس و توسعه به عنوان نخستین رسانه شنیداری پایتخت انرژی کشور و پخش این برنامه از صدای استانی مرکز بوشهر و برخی استان های جنوب کشور در کنار حضور گسترده در شبکه های مجازی و اجتماعی به عنوان یکی از پتانسیل های موجود و حضور فعالانه در رسانه های مکتوب ملی و استانی، خبرگزاری های و پایگاه های خبری ملی، استانی و محلی، حمایت از رسانه ها و خبرنگاران بومی و منطقه ای (برگزاری نخستین جشنواره رسانه پارس جنوبی خود گواه این نکته است) و... از مهمترین تلاش های صورت گرفته در روابط عمومی منطقه ویژه پارس در راستای انعکاس دستاوردهای فرزندان ایران اسلامی در پایتخت انرژی کشور طی یکسال گذشته بوده است که بعضاَ‌ با توجه بالای مخاطبان همراه بوده است

بدون شک همراهی های اصحاب رسانه و جراید استان و کشور با مدیران روابط عمومی در سطح منطقه ویژه پارس طی یکسال گذشته غیرقابل انکار بوده است و در این مدت این رسانه ها بوده اند که با کمک روابط عمومی ها توانسته اند فضا را بگونه ای مهیا سازند که در دوران پسابرجام شرایط را برای حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنایع شناخته شده ی ملی و بین المللی در استان بوشهر و منطقه ویژه پارس مهیا سازند که این تلاش ها و همراهی ها جای تقدیر دارد .

 

ابراهیم فولادی - روابط عمومی هلال احمر استان بوشهر

1- روابط عمومی ، نقش بسیار مؤثری در بهبود وضعیت سازمان ها و ایجاد تعامل بین مجموعه ای و برون سازمانی دارد. مسئول روابط عمومی در هر دستگاه و سازمان دولتی و خصوصی، بایستی واجد یک سری خصوصیات و روش های کارآمد در اداره امور و انجام وظائف شغلی باشد تا بتواند زمینه ساز پیشرفت کاری در ادارات و سازمان ها گردد.

2- روابط عمومی بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود که در درجه ی نخست در هر سازمانی، نسبت به تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی اقدام گردد. در مراتب بعدی، تدوین ساختار و اساسنامه روابط عمومی، در نظر گرفتن نیروهای کافی برای انجام وظائف مربوطه و مجهز شدن به ابزارهای نوین ارتباطی مورد توجه قرار گیرد تا روابط عمومی بتواند از عهده ی مسائل گسترده دنیای معاصر برآید و راهنمای خوبی برای مجموعه کاری و مخاطبان گردد.
3-
روابط عمومی باید خیلی هدفمند، منظم و قاعده مند باشد تا بتواند در راستای انجام وظایف، موفقیت حاصل نماید. روابط عمومی و اطلاع رسانی به عنوان عنصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‌ ها و پیشبرد اهداف سازمان‌ ها و نهادها تلقی می شود.

حسن شجاعی - روابط عمومی جهاد کشاورزی استان بوشهر

با سلام خدمت شما اصحاب رسانه و شهروندان محترم. همچنین تشکر میکنم که زحمت می کشید و مهمترین کار را که اطلاع رسانی و آگاهی عمومی است انجام می دهید و به شهروندان محترم خدمت می کنید. کار شما یک کار آگاهی بخشی و آموزشی است و کار آموزشی و آگاه کردن مردم یقینا از نان شب واجب تر است. چرا که رفاه عمومی در پرتو دانش، آگاهی و فرهیختگی  است.

1-روابط عمومی به معنی کوشش برای ایجاد تفاهم و کسب همکاری مخاطب یا مخاطبین می باشد که در این راستا چه در مقام فرد چه در مقام سازمان باید در انجام روابط عمومی از هیچ کوششی در جهت همکاری و کمک به مخاطب دریغ نکرد و همچنین تلاش زیادی در ارائه تصویر مطلوب از خود یا سازمان خود باید انجام گیرد. بدون داشتن روابط عمومی درست و مناسب که از جمیع جهات باید صورت گیرد، چه در مقام فرد و چه در جایگاه سازمانی موفقیت به دست نمی آید.

2- گرچه در سوارکاری سوارکار اصل است. اما مرکب خوب نیز بسیار مهم است. لذا روابط عمومی ها باید از حیث ساختار و قوانین، وظایف، اختیارات، پست ها، شرح وظایف، عناوین مناسب و میزان آموزش مناسب هر پست در هر سال و همچنین امکانات تخصصی و عمومی و اعتبارات لازم بازنگری قرار گرفته و دستورالعمل مشخص و  روشنی داشته باشند. لذا مواردی را که در این بند اشاره نمودم آن ها را از چالش های روابط عمومی می دانم.

3- نطر به مطالعات و تجربه شخصی و سازمانی که حقیر در این راستا دارم، روابط عمومی بعد از برنامه ریزی مهمترین رکن سازمان می باشد که مدیر ارشد و سایر مدیران سازمان می توانند از طریق آن و به واسطه آن امور پیش بینی شده و برنامه ریزی شده و نشده را از طریق آن و با توسل آن محقق سازند. روابط عمومی می تواند مدیر ارشد و سایر مدیران سازمان را از موقعیت مدیر به موقعیت رهبر ارتقا دهد. سازمان های امروزی برای تحقق خواسته های خود نیاز به رهبر دارند تا مدیر. روابط عمومی چشم و گوش سازمان است. اهمیت چشم و گوش در یک سازمان اجتماعی همان اهمیتی را دارد که در یک سازمان انسانی دارد. مدیر ارشد و سایر مدیران سازمانی با تشخیص اهمیت روابط عمومی می توانند از هشتاد درصد زیان ها و خسارت هایی که سازمان را تهدید می کند جلوگیری نمایند.

 

علی نامی نظری - روابط عمومی شهرداری وحدتیه

1- در ابتدا 27 اردیبهشت روز روابط عمومی و اطلاع رسانی را به تلاشگران این عرصه تبریک عرض میکنم. عرصه فعالیت و حوزه نفوذ روابط عمومی بسیار گسترده و وسیع است. با توجه به نیاز انسان ها و مخاطبین و همشهریان به اطلاعات و آگاهی از رویدادها، نحوه عملکردها، وجود ظرفیت ها و قابلیت های موجود، میزان بهره گیری و بهره مندی از استعدادها و نحوه عملکرد مدیریت ها در سطوح مختلف سازمان و..... همچنین آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ شهروندی در کنار رشد و توسعه اجتماعی، پاسخگویی، بهره گیری و استفاده مطلوب از نظریات و آراء و انتقادات شهروندان در جهت توسعه سازمانی و رشد و توسعه پایدار جامعه و... میطلبد که نهادی به نام روابط عمومی در هر سازمان و اداره ای جهت برقراری ارتباط و ایجاد پلی میان شهروندان و جامعه شهروندی و سیستم مدیریتی در هر سطح ایجاد گردد. در واقع وجود روابط عمومی و بهره گیری و توانمندسازی این عرصه به نوعی احترام به شهروندان و تکریم افکار عمومی و پاسخگویی به دیدگاه ها و ذهن های مخاطبین و جامعه عمومی شهروندی می باشد. روابط عمومی عرصه خدمت بی منت و تلاش و همت مضاعف و همدلی و همزبانی  است.   

 2- مهم ترین و اساسی ترین چالش موجود در این عرصه به نظر من قدرت و توان و میزان عمل مادر تکریم و نحوه پاسخگویی همچنین موفقیت در جلب نظر و رضایت مندی عمومی است. مردم صاحبان اصلی نظام و ولی نعمتان مدیران و صاحب منصبان هستند لذا بسیار باید کوشید تا با ارایه اطلاعات صحیح و واقعی به دور از مسایل روزمره و عدم جانبداری ناصواب از نظام مدیریتی سازمان مربوطه و فقط و فقط با بهره گیری از اطلاعات و داشته های صحیح افکار عمومی را در جهت اقناع و نهایتا جلب رضایتمندی آنها هدایت نماییم. مهم ترین چالش همین رضایتمندی عمومی و طالب حق و حقیقت بودن است. یکی دیگر از چالش ها که در همین راستاست ایجاد وحدت همدلی و اعتماد متقابل میان سیستم مدیریتی با نهاد روابط عمومی و سپس جلب اعتماد عمومی به سیستم مدیریتی سازمان است.

3- روابط عمومی به عنوان یک نهاد اطلاع رسان که مستقیما با افکار مردمی و سیستم مدیریتی در ارتباط است میتواند به عنوان زبان گویای سیستم و اداره و گوش شنوا و جایگاه درد و دل مردم باشد. روابط عمومی فعال میتواند از تکثر آراء، ایجاد دموکراسی در تصمیمات، بروز و ظهور عقاید و نظریات و افکار عمومی، افزایش مشارکت و مساعدت عمومی در عرصه توسعه و پیشرفت شهر یا سازمان مربوطه و نهایتا جلب رضایتمندی عمومی از نظام اسلامی مثمرثمر و فعالیت نماید. نقش روابط عمومی نقش فرهنگی و آگاهی بخشی و پاسخ به ذهن های پرسشگر مخاطبین است. امید است بتوانیم بصورت صحیح و استفاده ازمبانی اسلام و تلاش و کوشش و با همکاری و همراهی مسولین در راستای نیل به اهداف مقدس نظام اسلامی که خدمات رسانی به مردم و جلب رضایتمندی عمومی است طی طریق نماییم.

 

منبع: اتحادخبر

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد