درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:09   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23329صفحه نخست » دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 01:28
رسانه و اقتصاد مقاومتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروز روز ارتباطات و روابط عمومی است و بجاست تا به وظیفه مهم امروز اصحاب رسانه در تبیین مهم‌ترین اولویت کشور یعنی اقتصادمقاومتی بپردازیم .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروز روز ارتباطات و روابط عمومی است و بجاست تا به وظیفه مهم امروز اصحاب رسانه در تبیین مهم‌ترین اولویت کشور یعنی اقتصادمقاومتی بپردازیم .

در بند 21 سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» که از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به روسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد، بر تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن بویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی تاکیده شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی، در واقع همان تلاش در جهت ارتقای رشد ملی، خنثی نمودن تحریم‌های دشمن در عرصه اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت، اصلاح الگوی مصرف، بالا بردن تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مقاومت مدبرانه در مقابل تحریم‌ها، توانمندسازی بخش خصوصی و حرکت بر اساس برنامه است.

اطلاعاتی که رسانه‌ها به مردم می‌دهند، در نحوه زندگی، اندیشه و احساسات افراد تعیین‌کننده است. این اطلاعات می‌تواند در رشد و بالندگی جامعه در همه عرصه‌ها موثر بوده؛ زمینه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را فراهم آورد و باعث ارتقای کشور در جامعه بین‌المللی شود .

الگوسازی در تبلیغات رسانه ملی متناسب با رویکرد اقتصاد مقاومتی و پرهیز از تبلیغ کالاهای خارجی و تحمیلی و پرداختن رسانه‌ها به موانع تولید و رونق اقتصادی از منظر تخصصی و کارشناسی و ایجاد مطالبه عمومی در جامعه از تصمیم‌گیران حوزه اقتصاد، تصویرسازی درست توام با امیدآفرینی و حفظ منافع ملی می‌توانند در تقویت وحدت و انسجام ملی و ایجاد تحرک و نشاط در جامعه نقش مهمی داشته باشند.

اقتصاد مقاومتی زمانی تحقق خواهد یافت که فضا، بستر و گفتمان لازم برای ارزش نهادن به کار و تلاش، احترام به سرمایه‌گذار، استفاده از ظرفیت‌های تولیدی داخل کشور، اصلاح الگوی مصرف، تقدم منافع ملی و جمعی بر منافع فردی در جامعه شکل گرفته و نهادینه شود.

رسانه‌ها باید مردم را آگاه ساخته و در رابطه با لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی باید اطلاع‌رسانی شود. اگر مردم در این زمینه با دولت همراه شده یا در بخش خردتر آن را در زندگی خود پیاده کنند، به یقین نتایج مثبت را در اقتصاد کشور در پی خواهد داشت.

وظیفه رسانه‌ها در این عرصه بسیار سنگین است و نه‌تنها رسانه که تمام متولیان فرهنگی باید بکوشند در جهت فرهنگ‌سازی اقتصادمقاومتی عمل کنند.

وظیفه دیگر رسانه‌ها در این عرصه رصد عملکرد دستگاه‌های مختلف است که تا چه حد در این زمینه برمبنای سیاستگذاری کلان کشور گام برداشته‌اند. رسانه‌ها باید با تبیین اقتصاد مقاومتی و استفاده از عاملیت‌هایی که در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار هستند، این گفتمان را بین مردم نشر و گسترش دهند.

منصور قمشه
مدرس دانشگاه

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد