درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:22   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23323صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 23:32
روابط‌عمومی پل ارتباطی مخاطب و سازمان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 27 اردیبهشت‌ روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی است. این روز را به دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته روابط عمومی تبریک عرض کرده و از شما دعوت می‌کنیم مطلب این شماره را که در ارتباط با بازار کار و مهارت‌های موردنیاز روابط‌عمومی است، بخوانید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  27 اردیبهشت‌ روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی است. این روز را به دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته روابط عمومی تبریک عرض کرده و از شما دعوت می‌کنیم مطلب این شماره را که در ارتباط با بازار کار و مهارت‌های موردنیاز روابط‌عمومی است، بخوانید.


خوشبختانه رشته روابط‌عمومی دارای بازار کار ملی و بین‌المللی خوبی است و چنانچه یک دانش‌آموخته، توانایی‌های عمومی کافی برای کار در این حوزه را داشته باشد زمینه‌های پیشرفت برایش به‌خوبی فراهم است؛ چراکه قوی‌ترین هسته‌ هر واحد اجتماعی روابط‌عمومی است.


شغل روابط‌عمومی که در ایران با تاسیس انجمن روابط‌عمومی در سال 1349 رسمیت پیدا کرد دارای کارکردهای بازاریابی، سیاسی و دولتی است. البته در اصل، کارکرد آن ارتباطات است نه تبلیغات. معمولا یک سازمان یا اداره بزرگ نیاز به مدیر روابط‌عمومی دارد. یک مدیر روابط‌عمومی بخشی از وظایف مدیریت کل را دارد. در شرکت‌های کوچک‌تر، مدیرعامل وظایف مدیر روابط‌عمومی را نیز برعهده می‌گیرد و اساسا در این شرکت‌ها نیازی به وجود چنین شغل و تخصصی نیست. روابط‌عمومی در واقع پل ارتباطی بین مخاطبان و سازمان است و وظیفه‌ برقراری جریان دوطرفه بین مخاطبان و سازمان و آگاه‌سازی مخاطبان از اطلاعات درون سازمان را دارد.


موفقیت در این شغل که با ارتباط و تعامل با سایرین معنا پیدا می‌کند، شاخصه‌های رفتاری خاصی را می‌طلبد. از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: تیزبینی و نکته‌سنجی، داشتن مهارت‌های ارتباطی عالی، داشتن مهارت نویسندگی، داشتن ضریب هوشی بالا، خلاقیت و نوآوری، توانایی کار تیمی، آشنایی با علوم اجتماعی، قانون‌مداری، شجاعت در بیان عقیده و تحمل شنیدن نظرات مخالف.


یک مدیر روابط‌عمومی باید تمام امور مطبوعاتی را به نحو احسن اجرا کند، متن‌های سخنرانی مدیران ارشد را آماده و خبرنگاران را برای مصاحبه سازماندهی کند، اطلاعات و آمار در زمینه مطالب منتشر شده در وسایل ارتباط‌جمعی دولتی و خصوصی در ارتباط با شرکت یا موسسه را جمع‌آوری و گزارش لازم را برای مقامات تهیه کند، اطلاعات و مطالب مرتبط با موسسه را برای رسانه‌ها فراهم کند، نظرات مردم را جمع‌آوری و ارزیابی کند و از آن برای تعیین خط‌مشی برنامه‌های سازمان کمک بگیرد، گروه اصلی مخاطبان و مشتریان را شناسایی کند و راه‌های دسترسی یافتن به آنان را پیدا کند؛ همچنین هماهنگی و تنظیم برنامه‌های مسافرت‌ها، پذیرایی‌ها و ملاقات، کنفرانس‌ها، سمینارها و نظایر آن از وظایف دیگر مدیر روابط‌عمومی است.


هرچند دارا بودن تحصیلات دانشگاهی در این رشته اهمیت بالایی دارد؛ اما برای افزایش توانایی و برای کارمند یا مدیر روابط‌عمومی ایده‌آل شدن، بهتر است از فرصت‌هایی مانند دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بهره گرفت.


اگر به سبب شغل خود یا کمبود زمان، امکان شرکت در کلاس‌های حضوری برای شما میسر نیست، بهتر است به سایت یک مرکز آموزش مجازی و الکترونیکی سری بزنید. توانایی بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و امکانات جدید در حوزه روابط‌عمومی، توانایی تصمیم‌گیری برای انجام فعالیت‌های روابط‌عمومی و توانایی تاثیر بر تصمیمات عالی سازمان ازجمله سرفصل‌های آموزشی روابط‌عمومی در این مراکز است.


درصورتی که قصد حضور در کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی روابط‌عمومی را دارید نیز، عناوین زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:
کارگاه ارتباطات انسانی مثبت در روابط‌عمومی
کارگاه برنامه‌ریزی استراتژیک در روابط‌عمومی
کارگاه رسانه‌شناسی و ارتباطات عمومی
کارگاه تشریفات در روابط‌عمومی
کارگاه انتشارات (چاپ و نشر) در روابط‌عمومی
کارگاه عکاسی در روابط‌عمومی
کارگاه روابط‌عمومی اجتماعی (در دنیای آنلاین و جامعه شبکه‌ای)
کارگاه کمپین تبلیغاتی، سناریو و شعارنویسی
کارگاه بودجه‌نویسی در روابط‌عمومی
کارگاه مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی
کارگاه روابط‌عمومی و مذاکره (دیپلماسی)
کارگاه آموزش آرشیو و بایگانی اطلاعات
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد