درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 07:11   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23322صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 - 23:28
ناآشنایی مدیران و سردرگمی روابط‌عمومی‌ها
ناآشنایی مدیران با کارکرد و وظایف روابط عمومی موجب شده تا جایگاه این مجموعه مهم در ادارات مغفول مانده و در بیشتر مواقع روابط عمومی را مجری اجرای برنامه‌های فرهنگی و بی‌اهمیت بدانند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروزه روابط عمومی‌ها با ایفای کارکرد اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی سبب ایجاد ارتباط دوسویه بین سازمان و مردم جامعه برای جلب اعتماد مردم به سازمان و یا کمک به مدیر برای آشنایی با مشکلات مبتلا‌به جامعه در رسیدن به مرحله پویایی و توسعه سازمان برای رسیدن به اهداف و استراتژی‌های مورد نظر نقش ایفا می‌کند.

 

در حقیقت روابط عمومی به‌عنوان چشم و گوش یک مجموعه است که با وجود نیاز به ابزار و الزاماتی در این حوزه امروزه مورد غفلت واقع شده و با توسعه روزافزون ارتباطات و اطلاعات هنوز نتوانست قدرت تأثیرگذاری خود را بر‌جای بگذارد.

 

* 27 اردیبهشت روز روابط عمومی

به بهانه 27 اردیبهشت‌ماه روز روابط عمومی‌ها به‌سراغ یکی از روابط‌عمومی‌های فعال و جوان چالوس رفتیم تا پای گوشه‌ای از مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه روابط عمومی بنشینیم.

بهنام دیوسالار به‌عنوان یکی از روابط عمومی‌های جوان شهرستان چالوس که هم اکنون در دفتر امام جمعه این شهرستان خدمت می‌کند در این‌باره به فارس گفت: مدت 5 سال به‌عنوان روابط عمومی دفتر امام جمعه چالوس فعالیت می‎کنم و دارای مدرک کارشناسی روابط عمومی هستم.

 

تعریف شما از روابط عمومی چیست؟

با وجود گذشت 55 سال از عمر نهاد روابط عمومی در کشور، هنوز شاهد ارائه تعریف مناسبی از روابط عمومی و موقعیت آن در سازمان‌ها نیستیم و متأسفانه فعالیت روابط عمومی در ایران با آن چیزی که در متون نظری یا عملکرد جهانی روابط عمومی وجود دارد تفاوت‌های عمیقی دارد، چرا که در کشور ما نقش روابط عمومی‌ها در برگزاری مراسم سالانه سازمان مانند اعیاد، جشن‌ها، تقدیرها، تجلیل‌ها، نشست‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون و ... خود را نشان می‌دهد که این امر به‌جای تقویت روابط عمومی پویا بیشتر آن‌را به‌عنوان نهادی غیرمتخصص که کار تشریفات سازمان مربوطه را برعهده دارد، در اذهان تبدیل می‌کند.

 

ویژگی‌های یک روابط عمومی چیست؟

یک روابط عمومی باید دارای ویژگی‌هایی مانند تجربه و مهارت در زمینه ارتباط‌ نوشتاری‌ و گفتاری‌ بوده و قدرت‌ قضاوت‌ صحیح‌، اعتماد به‌‌نفس‌ و اتخاذ تصمیم‌ درست‌ در لحظات‌ سخت‌ و بحرانی‌ را را نیز در خود تقویت کند.

همچنین یک روابط عمومی باید دارای روحیه انتقادپذیری بوده و با داشتن قدرت تجزیه و تحلیل مسائل محیط کار خود درباره‌ دانش‌ مدیریت‌ و نحوه‌ عمل‌ سازمان‌ از اطلاعات‌کافی‌ برخوردار شود.

علاوه بر این موارد یک روابط عمومی باید دارای مهارت‌هایی مانند مهارت‌های علمی، احساس مسؤولیت اخلاقی، داشتن آگاهی‌های روز، قدرت نویسندگی، آشنایی با علوم اجتماعی، نوآوری و خلاقیت بوده و آشنایی با روزنامه‌نگاری را در خود احساس کند و با داشتن احساس‌ها و عواطفی مانند استعداد مدیریت، کارآفرینی، کنجکاوی، سرزنده بودن، شوخ‌طبعی، داشتن بیان خوب از امور، ظاهر مناسب و ... بتواند به‌راحتی در جامعه و در سطح سازمان خود به فعالیت بپردازد.

 

برنامه‌های اصلی که هر روابط عمومی باید سرلوحه کارهای خود قرار دهد چیست؟

یک روابط عمومی با شناخت اصول‌ فلسفه‌ و واقعیات‌ سازمان‌ خود در کنار تخصص‌ در رشته‌ روابط‌ عمومی‌ و تسلط‌ بر تکنیک‌های‌ آن‌ باید قدرت تسلط‌ بر کارهای‌رسانه‌‌های‌ گروهی‌ را نیز در خود ایجاد کرده تا با روحیه مسؤولیت‌‌پذیر و مشتاق انگیزه‌ برای‌ انجام‌ کار را در خود احساس کند.

 

در حوزه روابط عمومی چه کمبودهایی را احساس می‌کنید؟

در جامعه ما آشنا نبودن مدیران با کارکرد و وظایف روابط عمومی موجب شده تا جایگاه این مجموعه مهم در ادارات تا حدودی رو به تنزل رود و این در حالی‌است که نباید میان مدیر روابط عمومی و مدیریت سازمان فاصله‌ای ایجاد شود.

برخی مواقع مشاهده می‌شود که به‌دلیل نگرش منفی و نادرست مدیر یک سازمان خود روابط عمومی نمی‌تواند با مدیر مربوطه ارتباط مستقیم برقرار کند که این مسأله سبب می‌شود تا افراد عادی و یا کارکنان آن سازمان نیز درک درستی از ماهیت روابط عمومی در آنها ایجاد نشود.

و اما مشکلات دیگری که بسیاری از روابط‌عمومی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در قالب مواردی مانند آشنا نبودن مدیران با حوزه کار و اختیارات روابط عمومی، اعمال سلیقه با نگاه کاملاً شخصی بعضی مدیران به فعالیت روابط عمومی، نبود اعتبارات ویژه برای روابط عمومی‌ها برای اجرای برنامه و محدود بودن دوره‌های آموزشی روابط عمومی در استان با استفاده از اساتید مجرب می‌گنجد.

 

نقش درست روابط عمومی‌ها در ادارات و در سطح جامعه را تبیین کنید!

با توجه به اینکه در عصر ارتباطات و اطلاعات قرار داریم و در موقعیتی که جامعه متحول ما رو به‌سوی تکامل دارد بدون شک روابط عمومی از اجزا و عناصر اصلی ارتباطات است که در ایجاد بسترهای مشارکت ذهنی و عینی نقش اساسی  و بنیادی دارد.

هر روابط عمومی باید دارای سه وظیفه تولید اطلاعات و انعکاس به مخاطبان، تصویرسازی مثبت از سازمان و معرفی خدمات یا کالاهای سازمان را به‌درستی برای مخاطبان خود انجام دهد.

 

آیا شما هم مانند برخی از همکاران تان رسانه‌ها را رقیب خود می‌دانید؟ چرا؟

بنده با توجه به اینکه مدت دو سالی است که به افتخار همکاری با برخی از نشریات برای درج اخبار و گزارش‌هایی خاص نائل شدم از ابتدا نیز مشکلی در این حوزه نداشتم اما به‌نظر حقیر رسانه‌ها نه‌تنها رقیب سازمان نیستند بلکه در بسیاری از مواقع با به‌چالش کشاندن یک مدیر و سازمانی در جهت بهره‌گیری از امور به‌راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و چه بسا یک‌بار قلم زدن اصحاب رسانه بسیاری از مردم را در رسیدن به خواسته‌های‌شان به‌دور از بروکراسی‌های اداری که جز تلف کردن وقت عایدی برای آنها ندارد، نزدیک می‌کند.

اگر روابط‌عمومی و یا سازمانی خبرنگار را رقیب خود بداند و از ورود خبرنگاران به سازمان و واحدهای تابعه ممانعت کرده و در زمینه ارائه اخبار و اطلاعات به آنها کوتاهی کنند در حقیقت نشان از نقاط ضعف آن سازمان و روابط عمومی دارد.

 

چالش‌های فراروی روابط‌عمومی‌ها چیست؟

به اعتقاد بنده یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های روابط عمومی نبود تعریف مشخصی از روابط عمومی و مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی در یک سازمان است.

در حالی‌که واحد روابط عمومی درجدول سازمانی بلافاصله زیر نظر مدیر سازمان قرار می‌گیرد و روابط عمومی باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش‌دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه‌های اجرایی باشد اما با توجه به اتفاق نظری که درباره اهمیت، حساسیت و ضرورت روابط عمومی وجود دارد این حرفه در کشور ما هنوز نتوانسته به جایگاه و وظایف واقعی خود نزدیک شود، زیرا در بسیاری از ساختارهای سازمانی مشاهده می‌شود که روابط عمومی به‌عنوان یک واحد فرعی امور اداری یا امور خدماتی منظور شده است که در این صورت روابط عمومی نمی‌تواند جایگاه و نقش راهبردی خود را به‌درستی ایفا کند.

 

* ارائه تعریف درست از مفهوم روابط عمومی

به گزارش فارس، اگر چه ارائه تعریفی دقیق از روابط عمومی کار ی دشوار و غیرممکن است اما چاره در آن است که سازمان‌ها و ارگان‌ها با توجه به وظایف مختلف و متنوع که می‌پذیرند باید تعریفی دقیق از روابط عمومی خود ارائه کنند تا روابط عمومی بتواند رسالت خود را که همان پل ارتباطی میان سازمان مطبوع خود با بیرون با معیارهای و ساز و کارهای مشخص است را ایفا کند. 

و سخن آخر اینکه روابط عمومی می‌تواند از طریق ارائه اطلاعات درست نگاه مدیران را به‌سمت این که روابط عمومی ابزار تبدیل کننده چالش‌ها به فرصت است را تغییر دهند.

خبرگزاری فارس

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد