درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 18:55   

علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی

  علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی


ادامه ادامه مطلب یک

«مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد

  معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی
  روسیه استفاده از تلفن‌های هوشمند برای سربازان را ممنوع کرد
  رئیس هیات مدیره بیمه دانا: طرح مهر دانا موجب تقویت شاخص‌های اقتصادی کشور می‌شود
  بازوند در دیدار با مجموعه روابط عمومی استانداری کرمانشاه: اطلاع‌رسانی دستاوردها موجب امیدواری مردم می‌شود
  معاون سخنگوی کاخ‌سفید هم استعفا داد
  مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی: برای برقراری ارتباط موثرتر با جامعه هدف نیازمند یاری هنرمندان هستیم
  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: روابط عمومی ها منعکس کننده خواسته های مردم به مسئولان باشند
  سه مرحله مدیریت بحران
  اعتقاد اکثر کانادایی‌ها بر تاثیرات منفی فیس بوک در انتخابات فدرال
  شیوه ارتباطی جالب و جدید استاندار یزد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2322صفحه نخست » روابط عمومی اسلامیچهارشنبه، 28 شهریور 1397 - 08:40
عاشورا یک رسانه در مسیر تاریخ
عاشورا به عنوان رویدادی عمیق معرفتی، منجر به خلق رسانه هایی شده که به بازخوانی مستمر و اثرگذار این پیام می پردازند.
  

شارا، مجید نوش زاده کارشناس روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران- آموزش بر اساس تعریفی که سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) بیان داشته، عبارت است از «تمام کنش ها و اثرات، راه ها و روش هایی که برای رشد و تکامل توانایی مغزی و معرفتی و هم چنین مهارت ها، نگرش ها و رفتار انسان به کار می روند.

 

البته به طریقی که شخصیت انسان را تا ممکن ترین حد آن، تعالی بخشند. چنین کنش هایی از آغاز تولید تا واپسین دم حیات همراه انسان است. از این رو آموزش، یک فرآیند فراگیر است که تداوم آن تمامی حیات انسانی را دربرمی گیرد و از این رو برای آموزش نه زمانی معین وجود دارد و نه مکانی مشخص. تمدن تاریخی اسلام که معمار اصلی آن نبی اکرم (ص) است نیازمند حفظ تمایل فطری خداپرستی انسان ها و توسعه و تشدید آن است چرا که تنها در سایه جوشش این عاطفه های الهی است که بستر فرهنگ سازی در جامعه ایجاد می شود و لذا می بینیم حادثه عاشورا نه تنها حافظ دین اسلام می شود بلکه پس از این حادثه است که زمینه فرهنگ سازی توسط حضرت امام باقر (ع) و امام صادق (ع) ایجاد می گردد و معارف ناب اسلامی و شیعی به جامعه عرضه می شود.


یکی از محورهای قابل توجه در موضوع عاشورا که کمتر به آن پرداخته شده است برای کارکرد و نقشی است که این حرکت بزرگ به عنوان یک رسانه در مسیر تاریخ، پیام رسان آزادیخواهان جهان شده است.


عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتی را در استحکام ریشه ها، رویش شاخه ها و رشد بار و برهای آن ایفا کرده است. عاشورا هیچ گاه در محدوده زمان و جغرافیای خاصی محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش تشیع در راستای حرکت ها، جنبش ها و قیام های راستین شیعه، پل بسیاری از نهضت های دیگر، در برابر کانون های ظلم و کفر و نفاق بوده است.


قیام عاشورا و فرهنگ عاشورایی در ایجاد نهضت ها و حرکت های بنیادین اسلامی نقش تعیین کننده ای داشته است به گونه ای که بعد از گذشت سالیان متمادی، این واقعه همچنان به عنوان مهم ترین حادثه مذهبی، اسلامی پابرجاست. عاشورا به عنوان رویدادی که حاوی پیام های عمیق معرفتی است، منجر به خلق رسانه هایی در قالب تشکل ها و هیئت های مذهبی شده است که به بازخوانی این پیام می پردازند.


آیین های مذهبی در ورای استحکام بخشیدن به وحدت جامعه باعث حفظ ارزش ها، احساسات و اعتقادات مردم در یک چارچوب کلی است و بنابراین دارای اعتبار معنایی با ارزشی هستند. چنین اعتباری در فرهنگ شیعه و در ارتباط با مراسم سوگواری امام حسین (ع) و یارانش به خوبی نمایان است. دکترین شیعه با شهادت این امام همام درآمیخته و از آن مایه می گیرد. از آن حیث که ماهیت و پیام واقعه عاشورا متعلق به زمان و مکان خاصی نیست. واقعه عاشورا بر ابعاد مختلف زندگی شیعیان تاثیر بسزایی داشته است. بنابراین واقعه عاشورا قرابت و نزدیکی خاصی با کارکرد همگن سازی وسایل ارتباط جمعی دارد. موجب نزدیکی سلیقه ها، خواست ها و انتظارات تمامی ساکنان یک جامعه شده و جوامع را از عصر محدوده های جدا خارج می گردانند.


بر اساس جامعه شناسی ارتباطات، مخاطبان، توده های عظیمی از انسان های پراکنده با ویژگی های ناشناخته هستند که هیچ گونه پیوندی با هم نداشته و وجه مشترک آن ها همان اثری است که از رسانه می گیرند. در واقع این رسانه ها هستند که عامل پیونددهنده انسان ها با یکدیگر بوده و به آن ها هویت جمعی می بخشند. بر این مبنا، کارکرد اصلی وسایل ارتباط جمعی، همان مخاطب قرار دادن توده ها و نه گروه های خاص است. آن چه مطرح شد بعنوان یکی از هزاران نمونه الگویی است که در دین مبین اسلام و تاریخ تمدن اسلامی می تواند مورد کنکاش بیشتر برای بهره گیری در فضای رسانه جدید به ویژه توسط کارگزاران مسلمان روابط عمومی قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  آغاز فرایند تدوین سند جامع شیوه اقدام مشترک روابط عمومیها در زمان بحران


  سازمان نهضت سواد رسانه‌ای تشکیل شود


  انتصاب تیم رسانه‌ای در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ دونالد ترامپ


  پنجمین همایش تخصصی مدیران و کارشناسان بازاریابی موسسه اعتباری کوثر


  سلسله نشست های تخصصی پدافند رسانه ای فرهنگ سرای رسانه برگزار می شود


  رسانه های خراسان رضوی برای گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی همدل شدند


  معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور: ‌ایمنی پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر با استاندارد‌های جهانی برابری می‌کند


  ال جی: به جای تولید موبایل تاشو باید به فکر نجات برندمان باشیم


  رئیس روابط عمومی قوه قضائیه پس از 10 سال تغییر می کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی