درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:47   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23183صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیشنبه، 25 اردیبهشت 1395 - 10:01
روابط‌عمومی‌ و نیازهای مخاطبان
علی‌ میرزائی‌پور - مدرس دانشگاه جامع - روابط عمومی در هرحال باید وام‌دار افکار عمومی و مخاطبان باشد چون اینها ولی‌نعمتان یک سازمان هستند و بقای آن نیز به آنان وابسته است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جلب نظر افکار عمومی و حفظ مستمر آنان از الزاماتی است که روابط عمومی‌ها بایستی بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند. این مهم زمانی محقق می‌یابد که هدف روابط عمومی‌ها ایجاد اعتماد نسبت به سازمان خود در قلب افکار عمومی باشد. قطعاً در این راستا نباید صرفاً به مخاطبان بالفعل توجه داشت بلکه بایستی به مخاطبان بالقوه – همان کسانی که شاید درآینده جذب سازمان شما شوند- نیز توجه ویژه‌ای داشت.

 

درعصر تکنولوژی و ارتباطات Online نیازهای مخاطبان لحظه‌ای است و در برهه‌ای از زمان ایجاد شده که بایستی در حداقل زمان نیز رفع شود. اشخاصی اعم از حقیقی و حقوقی در این شرایط موفق هستند که بتوانند نیازهای مخاطبان را به‌خوبی شناسائی و در اندک زمان ممکن مرتفع سازند. البته این به معنی آن نیست که روابط عمومی هیچ آینده‌نگری و راهبردی برای خود نداشته باشند، بلکه جان سخن این است که رفع نیاز آنی مخاطب در عصر حاضر امری ضروری است و روابط عمومی در هرحال باید وام‌دار افکار عمومی و مخاطبان باشد چون اینها ولی‌نعمتان یک سازمان هستند و بقای آن نیز به آنان وابسته است. اگر نتوانیم نیاز مخاطبان را در کمترین زمان ممکن مرتفع سازیم بطور حتم مسیرشان عوض شده و به سراغ رقبا خواهند رفت.


جذب مخاطبان و جلب رضایت آنان مستلزم نگاه درست به نیازهایشان و بکارگیری روش‌هائی مناسب تأثیرگذاری و تأثیرپذیری است که بهترین نوع این روش همان شیوه اقناع است. در این شیوه اعتماد مخاطب به سازمان و مدل دوسویه ارتباط همسنگ بسیار مهم است که اگر براین اساس حرکت شود قطعاً سرمایه عظیمی در انتظار سرازیر شدن به سمت روابط عمومی و استحکام جایگاه سازمان می‌باشد.


با بررسی نظریه‌های مختلف ارتباطی به‌خوبی می‌توان به نقش افکار عمومی و تأثیرگذاری آن در پیشبرد اهداف یک سازمان پی‌برد چرا که هدف اصلی افکار عمومی کسب منافع است. خواه این منافع کمی و قابل ملموس باشد و خواه کیفی و احساسی. اشخاص و سازمان‌هائی موفق هستند که به همه جوانب افکار عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشند.


کوتاه سخن اینکه باید همواره به‌دنبال ایجاد رابطه صمیمی و تفاهمی با افکار عمومی بود زیرا در این عصر با توجه به انفجار اطلاعات و نبود سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای کافی در مخاطبان، تنها کسانی قادر به ادامه حیات و رقابت خواهند بود که بتوانند در این عرصه، صداقت را پیشه کرده و در کنار منافع سازمانی به منافع مخاطب و افکارعمومی به صورت موازی توجه داشته باشند. اگر مخاطب و خواسته‌های وی را درک نکنیم به راحتی از جریان بازی دوسویه خارج خواهیم شد. نکته مهمتر این است که بایستی تلاش کنیم میزان اعتماد افکار عمومی را نسبت به سازمان روز به روز افزایش داده و یا احیاناً به دنبال اعتمادسازی بود که تحقق این مهم مستلزم اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح از واقعیت‌ها اعم از موفقیت‌ها و یا شکست‌های سازمان است. اما اگر فقط پیشرفت‌ها و موفقیت‌های سازمان برجسته شود مخاطب به خوبی متوجه می‌شود که صداقت و درستی درکار نیست و کم کم اعتماد او نسبت به سازمان سلب می‌شود و دراینجاست که به بیراه رفته و چند صباحی بعد دچار فروپاشی خواهیم شد.


پس روابط عمومی‌ باید با واقع‌نگری تمام و به دور از هرگونه نقش‌بازی تلاش‌ کند بر افکارعمومی تأثیرگذار بوده و ضمن شناسائی نیازهای مخاطبان بالفعل و بالقوه، آینده سازمان را برای بقاء و رقابت با دیگران تضمین کند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد