درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:53   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23133صفحه نخست » دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 13:52
نگاه محترمانه به مخاطب یک اصل است
فریدون صدیقی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه بودن، به معنای دانای کل بودن نیست. اینکه چون ما اهل رسانه هستیم، بیشتر می‌دانیم هم باور غلطی است. ما اجازه نداریم که شبیه به یک استاد فرهیخته و آگاه به همه‌چیز با نگاهی از بالا به مخاطب نگاه کنیم و مخاطب را به دلیل ناآگاهی و بی‌دانشی، مورد سرزنش، تحقیر یا خدای‌نکرده توهین قرار دهیم. تحقیر مخاطب، بی‌احترامی به مخاطب، به معنای تحقیر خود و بی‌احترامی به خود است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه بودن، به معنای دانای کل بودن نیست. اینکه چون ما اهل رسانه هستیم، بیشتر می‌دانیم هم باور غلطی است. ما اجازه نداریم که شبیه به یک استاد فرهیخته و آگاه به همه‌چیز با نگاهی از بالا به مخاطب نگاه کنیم و مخاطب را به دلیل ناآگاهی و بی‌دانشی، مورد سرزنش، تحقیر یا خدای‌نکرده توهین قرار دهیم. تحقیر مخاطب، بی‌احترامی به مخاطب، به معنای تحقیر خود و بی‌احترامی به خود است.

 

وقتی در یک برنامه تلویزیونی یا یک برنامه رادیویی یا گزارش یک نشست و یک گفت‌وگو، با موضعی دانای کل، اخلاق را رعایت نکنیم، سوژه را با تحقیر و توهین مواجه کنیم و احترام و اخلاق را نگه نداریم، یعنی جایگاه رسانه را نمی‌شناسیم و مهم‌تر از همه به خود و به رسانه‌ای که در اختیار ما است، احترام نگذاشته‌ایم. بی‌احترامی و تحقیر مخاطب، باعث فراری دادن او می‌شود.

 

شرط اول، رعایت حرمت و احترام است تا هم احترام خود را حفظ کنیم، هم احترام رسانه را و هم مخاطب را دچار دلزدگی نکنیم. رعایت اخلاق مهم‌ترین وظیفه ما است، چون ما وظیفه داریم که مخاطب را از آن خود کنیم. بیننده، شنونده و خواننده ما، زمانی با ما همراه می‌شود و زمانی به کار ما احترام می‌گذارد و توجه می‌کند که احساس تحقیر و توهین نکند. اگر با نگاهی از بالا یا نگاهی سرشار از تکبر و برتردانی خود، با مخاطب مواجه شویم و بخواهیم او را در سطحی پایین‌تر ببینیم، با همین نگاه او را پس‌ می‌زنیم و فراری می‌دهیم.

 

در دنیایی که رسانه‌ها فراگیر هستند و دسترسی آزاد، هیچ مخاطب به پای برنامه‌ای نمی‌نشیند که به او توهین کند، هیچ مخاطبی مطلب و گزارشی را نمی‌خواند که احساس ناآگاهی و نادانی به او تلقین کند.


در شرایطی که رسانه‌های رسمی، چه مطبوعات و چه صدا و سیما با بحران مخاطب روبه رو هستند، لزوم رعایت اخلاق و احترام یکی از مهم‌ترین نکاتی است که اهالی رسانه باید به آن آگاه باشند و آن را لحاظ کنند.


ما باید دیده شویم، خوانده شویم، شنیده شویم و این تصور غلطی است که با بی‌احترامی و زیرپاگذاشتن اصول اخلاقی و حرفه‌ای می‌شود مخاطب داشت و مخاطب را نگه داشت. مخاطب محترم است و نگاه محترمانه به مخاطب یک اصل. به جز این، هر رفتاری نه در شأن رسانه است و نه در شأن مخاطبانی که حق دارند اعتماد کنند و بخواهند که محترم شمرده شوند. خطا است اگر راه دیگری برویم و اگر انتخاب دیگری داشته باشیم و در شرایطی که با بحران مخاطب روبه رو هستیم بخواهیم با زیر پا گذاشتن اصل و اصول اولیه رفتار حرفه‌ای، از مسیری اشتباه، مخاطب را درگیر کنیم و در نهایت بیش از پیش از رسانه گریزانش کنیم.
منبع: اعتماد

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد