درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:11   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23091صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 7 فروردین 1400 - 10:26
توصیه‌ هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی، استفاده از فناوری برای مدیریت بحران
امروزه در عصر ارتباطات به کمک انواع تکنولوژی‌ها امکان ارسال و دریافت پیام‌ها که امری حیاتی برای هر مجموعه‌ای محسوب می‌شود، میسر شده است و این مسأله برکار تیم روابط عمومی در زمان مدیریت بحران تأثیر خواهد گذاشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بدون شک واکنش سریع و به موقع از سوی مدیران روابط‌عمومی دقیقا همان چیزی است که در راستای مدیریت بحران نیاز است.

در واقع نحوه عملکرد تیم مدیریت روابط عمومی هر شرکتی نه‌ تنها برای خود آن شرکت بلکه برای مشتریان، کارکنان و حتی سهامداران نیز امری مهم محسوب می‌شود. امروزه در عصر ارتباطات به کمک انواع تکنولوژی‌ها امکان ارسال و دریافت پیام‌ها که امری حیاتی برای هر مجموعه‌ای محسوب می‌شود، میسر شده است و این مسأله برکار تیم روابط عمومی در زمان مدیریت بحران تأثیر خواهد گذاشت.

ایده
 

در سال2007 یکی از دانشجویان دانشگاهی در ایالت ویرجینیای آمریکا طی اقدامی وحشیانه همکلاسی‌های خود را به گلوله بست که این رویداد خونبارترین حادثه مسلحانه در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود.این حادثه اسفبار در حالی رخ داد که نشریات و رسانه‌ها علت را ضعف مقامات مربوطه دانستند.

فرد مسلح که سابقه عدم تعادل روانی را در پرونده خود داشت، ابتدا به ساختمان اصلی دانشگاه یورش برد و قبل از اقدام به خودکشی در مجموع 32 نفر از همکلاسی‌های خود را به قتل رساند. این فاجعه در حالی رخ داد که اگر مسئولان مربوط و به‌خصوص حراست دانشگاه اقدامی هوشیارانه و سریع از خود نشان می‌دانند، شاید این اتفاق ناخوشایند هرگز رخ نمی‌داد.

اکثر تحلیلگران نبود پل ارتباطی بین مسئولان و دانشجویان را عامل اصلی وقوع این حادثه می‌دانند. در همین راستا از سال 2008 تمامی دانشگاه‌ها و مدارس ایالت‌های آمریکا ملزم به استفاده از پیام‌رسان‌های هوشمند که امکان ارسال پیام‌های نامحدود را در کمترین زمان به شبکه‌های اجتماعی دارد، شدند تا بدین شیوه از وقوع حادثه‌ای دیگر جلوگیری شود.

نظر اولیه استفاده از صندوق پستی (ایمیل) بود اما تحقیقات نشان داده که افراد به‌طور متوسط هفته‌ای یک یا دوبار ایمیل‌های خود را چک می‌کنند درحالی‌که این آمار برای شبکه اجتماعی فیس‌بوک 30 بار در روز است و همین ویژگی باعث شد تا فیس‌بوک به گزینه‌ای جدی‌تر در این زمینه تبدیل شود.

گسترش روز افزون تلفن‌های همراه، خصوصا در بین دانشجویان عاملی شد تا از سرویس پیام کوتاه نیز در کنار شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی در این‌گونه موارد استفاده شود. در واقع کشور آمریکا پیشگام استفاده از موبایل در دانشگاه‌ها در عین در اختیار داشتن شماره تمامی دانشجویان بود.

مسئولان دانشگاه حتی دانشجویان خود را ملزم به دنبال کردن صفحه رسمی خود در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی جهانی می‌کردند. اگرچه مسئولان هر دانشگاه آدرس ایمیل تمامی دانشجویان خود را نیز در کنار شماره تلفن آنها داشتند اما به علت مشکلاتی که ذکر شد، این صندوق پستی الکترونیکی بیشتر در زمینه‌های علمی به کار گرفته شد.

امروزه این نیاز (ارتباط سریع افراد با یکدیگر) باعث شده شرکت‌های گوناگونی پا به این عرصه گذاشته و پیام رسان‌های منحصر به فردی تولید کنند و همین امر به تنوع بسیار زیاد این محصول در بازار منجر شده است.

در آخر لازم است این نکته گفته شود که اگر تاکنون در شرکت سیستم پیام رسان خاص خود را نداشته‌اید هرچه زودتر نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کنید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- گروه‌بندی کردن افراد یا دسته‌بندی کردن مطالب قبل از ارسال هر پیام امری ضروری است، به علت آنکه هرگروه نیاز به مطالب خاص خود دارند و به همین جهت ارسال پیام‌های کلی عملا کاری بیهوده است.

- اگر در استفاده از سیستم‌های پیام‌رسان اهداف صرفا تجاری را مدنظر داشته باشید بدون شک نتیجه لازم را نخواهید گرفت و افراد مدنظر خود را به سادگی از دست خواهید داد.

- فراموش نکنید که قشر جوان شبکه‌های اجتماعی خود را بیشتر از ایمیل‌شان چک می‌کنند.

منبع: فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد