درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:40   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23085صفحه نخست » یکشنبه، 19 اردیبهشت 1395 - 09:55
یادداشتی بر تگ‌ لاین جدید بانک ملت
بانک‌ ها و تگ‌ لاین‌ها، همیشه در اندیشه
من سعی می‌کنم برای بررسی تگ لاین جدید بانک ملت وارد راهبردهای کسب‌و‌کار، بازاریابی یا تبلیغات نشوم و فرض را بر این بگذارم که بریف بدون اشکال بوده است.
  

بانک‌ ها و تگ‌ لاین‌ها، همیشه در اندیشه

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، من سعی می‌کنم برای بررسی تگ لاین جدید بانک ملت وارد راهبردهای کسب‌و‌کار، بازاریابی یا تبلیغات نشوم و فرض را بر این بگذارم که بریف بدون اشکال بوده است. گفته شده تگ‌لاین جدید بانک ملت یعنی  «بانکی با اندیشه جهانی»، نظر کارکنان بانک ملت بوده است. خب، این نظر که به همین صورت نمی‌تواند تگ‌لاین شود. باید این نظر را به کسانی سپرد که می‌توانند این نظر را تبدیل به تگ‌لاین کنند.

این کاری که انجام شده، درواقع ارائه پیام خام قبل از تبدیل شدن به ایده است. از این گذشته، نظر دادن در امور تخصصی حساس، حتماً کار صاحب‌نظران است. فرض کنید بنده در موضوع مدیریت بانکی نظر بدهم، بعد از آن بانکی‌ها با چه حالتی به بنده نظر می‌کنند؟ به‌علاوه، خواست کارکنان، مِلاک است یا خواست مشتریان؟ بناست خواست کارکنان از طرف مدیر هدایت شود تا با خواست مشتری همسو شود، نه برعکس.

شاید بگویند خواست مشتریان هم همین بوده. واضح است که خواست مشتریان معطوف به عمل است نه اندیشه. تگ‌لاین‌های بانک‌های ما به‌جای ایجاد مزیت، فکر می‌کنند و مثل مجسمه  «مرد متفکرِ»  (از رودن)، در همان حالت مانده‌اند. چه خوش گفت آقای ایمان ملاجعفری در «فرصت امروز» که این تگ‌لاین آدم را یاد بی‌عملی بانک‌ها می‌اندازد که هنوز در اندیشه‌اند.  (نقل به مضمون)

یک نفر می‌خواست شیرجه بزند، آن‌قدر دورخیز کرد که تا آخر عمر هرچه دوید به تخته پرش نرسید. حالا تگ‌لاین‌های بانک‌های ما هم در عالم تفکر و تخیل آن‌قدر دورخیز کرده‌اند که پیام‌شان به عمل نمی‌رسد و تگ‌لاین‌ها عمل نمی‌آیند. اصولاً قرار است که هر تگ‌لاینی یک برند را در بین برندهای دیگر پوزیشن کرده و نوعی تمایز ایجاد کند.

چند بانک را می‌شناسیدکه تگ‌لاین آنها برای آنها، ایجادِ جایگاه و اهمیت مشخصی در بین رقبا کرده باشد.پیام ناملموس، حتی اگر لباس عروس بپوشد، ملموس نمی‌شود و خواستگار پیدا نمی‌کند.

برای باور کردن، ابتدا باید درک کرد. چیزی که ملموس یا قابل درک نیست، به طریق‌ اولی، قابل باور هم نیست. یعنی تگ‌لاینی که قابل درک نیست، قابل باور هم نیست. ببینید مثلاً اپل گفت متفاوت بیندیش. درعمل هم یک تفاوتی را در نگرش ایجاد کرد که این تگ‌لاین، قابل درک شد و قابل باور هم شد. حالا ما این درک را نمی‌بینیم، یک چیز مبهم می‌گوییم که نمی‌توانیم در عمل معنایش ‌کنیم. با خودمان فکر می‌کنیم من هم جای اپل بودم می‌توانستم بگویم متفاوت بیندیش. کاری ندارد. راستی چرا خودم تگ‌لاین خودم را ننویسم؟

دوباره اشاره می‌کنم به نظر جناب ملاجعفری که اگرچه زمینه مساعد نبوده است، ولی به هرحال تگ‌لاین بانک باید درباره عمل سخن می‌گفت نه اندیشه.  (نقل به مضمون) البته بنده تصور می‌کنم که بانک بنا داشته چنین چیزی بگوید، ولی احتیاط کرده و کار عاقلانه‌ای هم کرده، اما از آنجا که احتیاط قادر است یک ایده تیز را کُند کند، در نهایت نتیجه کار به یک ایده بی‌اثر تبدیل شده که فقط روی کارکنان برند اثر می‌گذارد نه روی مخاطب برند.

اگر قرار است در موردی احتیاط کنیم، بهتر است کلاً مسیرمان را عوض کنیم و از راه دیگر برویم؛ نه اینکه یک پیام مؤثر را خنثی کنیم و بعد بگوییم بسیارخب، درست شد. نه، این پیام ظاهرش مثل اول است، ولی عقیم است. زایشی در ذهن مخاطب نمی‌کند.

نکته دیگر اینکه مفهوم  «اندیشه جهانی، رویکرد محلی» قبلا استفاده شده و یک مزیت را بیان کرده است.اینکه ما بیاییم نصف این را برداریم و فکر کنیم کافی ست، اشتباه است. یک زمانی یک جُنگ شعری درست شده بود به نام  «روشن‌تر از خاموشی» که نصف جمله معروف بایزید بسطامی بود:  «روشن‌تر از خاموشی چراغی ندیدم...» آن‌جا هم مخاطب می‌پرسید خب که چه؟

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد