درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:39   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23045صفحه نخست » یکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 13:20
تقویم روز ارتباطات/ هشدار: زیان سنگین نسل معاصر از خبررسانی غیر حرفه ای
سردبیران و ناشران روزنامه های بزرگ (روزنامه های غیر محلی، اصطلاحا سراسری و عمدتا از کشورهای پیشرفته) در پایان نشست 5 روزه خود که هفتم می 2004 آغاز شده بود
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سردبیران و ناشران روزنامه های بزرگ (روزنامه های غیر محلی، اصطلاحا سراسری و عمدتا از کشورهای پیشرفته) در پایان نشست 5 روزه خود که هفتم می 2004 آغاز شده بود از اینکه وسائل خبررسانی غیر حرفه ای تازه از جمله سیستم سلفون (تلفن موبایل)، وب لاگها، خبرگزاری های یک و یا چند نفره و خبرگزاری هایی که جای دفاتر روابط عمومی را گرفته اند و یکسویه مطلب می فرستند؛ به جای روشنگری، مخاطبان را گمراه و سردرگم می کنند ابراز نگرانی کردند و اعلام داشتند که دست اندرکاران این خبر رسان ها روش خبرگیری و خبرنویسی ژورنالیستی و مطابق قواعد و ضوابط را نمی دانند و یا آن را بکار نمی گیرند و اصولا هدف های دیگری از کار خود دارند و ....


در اعلامیه این نشست آمده بود که دستگاههای خبر رسانی غیر حرفه ای که به اصول روزنامه نگاری واقف نیستند هر خبری، ولو نادرست و تحریف شده را که به دست آورند، بدون ذکر سابقه و تکمیل عناصر خبر، به زبانی نامانوس (غیر ساده و اطلاعیه وار) منتشر می سازند و چون اخبار آنها کوتاه است نمی توانند توضیح کامل بدهند و این اطلاعات در بخش اخبار علمی خود در ذهن استفاده کنندگان جوان از این اخبار چنان نقش می بندد که اصلاح حافظه آنان دشوار است و بر خلاف پیش بینی اندیشمندان که نسل جوان، نسلی آگاه و روشنتر خواهد بود، اگر منابع اخبار و اطلاعات این نسل این ابزارهای غیر حرفه ای باشند چنین نخواهد بود. با این ابزارها، نسل جوان به جای اطلاعات درست و تحلیل شده، اخبار و اطلاعات نادرست را در حافظه قرار می دهد و تحت تاثیر این معلومات غیر دقیق قرار می گیرد؛ همان اطلاعات نادرست را بکار می برد و به دیگران هم منتقل می کند که برای جامعه رو به کمال امروز خطرناک است. خبرنویسی و تشخیص درست از نادرست تجربه فراوان و مهارت می خواهد که دولتها به عنوان مسئولان جامعه باید به آن توجه کنند و با تدوین ضابطه تا دیر نشده است خطر را برطرف سازند.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد