درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 04:49   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد

  مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398
  کاهش وزن و تقویت حافظه، جزو 5 فایده چای سبز برای بدن
  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی
  اهدای جوایز برندگان قرعه‌کشی «چهارمین جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز» بانک آینده
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی های کرمانشاه برگزار شد
  «بیان واقعیت ها»، استراتژی رسانه ای وزارت صمت است
  30درصد از بودجه بیمه دانا در پاییز امسال محقق شد
  خدمات بانک پارسیان به نابینایان
  نغمه دانش آشتیانی مدیر امور روابط عمومی و اطلاع رسانی هنروتجربه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23045صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 09:20
تقویم روز ارتباطات/ هشدار: زیان سنگین نسل معاصر از خبررسانی غیر حرفه ای
سردبیران و ناشران روزنامه های بزرگ (روزنامه های غیر محلی، اصطلاحا سراسری و عمدتا از کشورهای پیشرفته) در پایان نشست 5 روزه خود که هفتم می 2004 آغاز شده بود
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سردبیران و ناشران روزنامه های بزرگ (روزنامه های غیر محلی، اصطلاحا سراسری و عمدتا از کشورهای پیشرفته) در پایان نشست 5 روزه خود که هفتم می 2004 آغاز شده بود از اینکه وسائل خبررسانی غیر حرفه ای تازه از جمله سیستم سلفون (تلفن موبایل)، وب لاگها، خبرگزاری های یک و یا چند نفره و خبرگزاری هایی که جای دفاتر روابط عمومی را گرفته اند و یکسویه مطلب می فرستند؛ به جای روشنگری، مخاطبان را گمراه و سردرگم می کنند ابراز نگرانی کردند و اعلام داشتند که دست اندرکاران این خبر رسان ها روش خبرگیری و خبرنویسی ژورنالیستی و مطابق قواعد و ضوابط را نمی دانند و یا آن را بکار نمی گیرند و اصولا هدف های دیگری از کار خود دارند و ....


در اعلامیه این نشست آمده بود که دستگاههای خبر رسانی غیر حرفه ای که به اصول روزنامه نگاری واقف نیستند هر خبری، ولو نادرست و تحریف شده را که به دست آورند، بدون ذکر سابقه و تکمیل عناصر خبر، به زبانی نامانوس (غیر ساده و اطلاعیه وار) منتشر می سازند و چون اخبار آنها کوتاه است نمی توانند توضیح کامل بدهند و این اطلاعات در بخش اخبار علمی خود در ذهن استفاده کنندگان جوان از این اخبار چنان نقش می بندد که اصلاح حافظه آنان دشوار است و بر خلاف پیش بینی اندیشمندان که نسل جوان، نسلی آگاه و روشنتر خواهد بود، اگر منابع اخبار و اطلاعات این نسل این ابزارهای غیر حرفه ای باشند چنین نخواهد بود. با این ابزارها، نسل جوان به جای اطلاعات درست و تحلیل شده، اخبار و اطلاعات نادرست را در حافظه قرار می دهد و تحت تاثیر این معلومات غیر دقیق قرار می گیرد؛ همان اطلاعات نادرست را بکار می برد و به دیگران هم منتقل می کند که برای جامعه رو به کمال امروز خطرناک است. خبرنویسی و تشخیص درست از نادرست تجربه فراوان و مهارت می خواهد که دولتها به عنوان مسئولان جامعه باید به آن توجه کنند و با تدوین ضابطه تا دیر نشده است خطر را برطرف سازند.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زادروز «اندی رونی» مفسر تلویزیونی معاصر که 91 سال و چند ماه عمر کرد و 69 سال ژورنالیست بود


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  روابط عمومی باید دارای ارزش خبری باشد


  روزنامه‌نگاری «آلترناتیو»


  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران در همایش روابط عمومی و پایداری ملی: شفاف سازی از سوی روابط عمومی ها می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  پلیس سودان حداقل ۱۸ خبرنگار را بازداشت کرد.


  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل


  کارگاه آموزشی خبر و رسانه در زاهدان برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز