درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 10:09   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23020صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 16 اردیبهشت 1395 - 18:39
مدیران مقصر اصلی در ناکارآمدی روابط عمومی‌ها
اکنون در کهگیلویه و بویراحمد و در مرکز استان به جز 5 یا 6 دستگاه آن هم به صورت نصفه و نیمه بقیه سایت‌ها عملا در رکود و سکون هستند و آن هم به دلیل ناکارآمدی مدیر دستگاه و در درجه بعد مسؤول روابط عمومی دستگاه است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر سری به سایت‌های ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد بزنیم درخواهیم یافت که بیش از 80 درصد آن‌ها عملا تعطیل بوده و کارآیی ندارند.

 

به گزارش شارا،اگر بخواهیم سخن به درازا کشیده نشود و به حاشیه نرویم باید از جایگاه اصلی روابط عمومی‌ها به عنوان مغز متفکر هر دستگاه یاد کنیم.

 

اما در کهگیلویه و بویراحمد این نقش اکنون به هر دلیل تعطیل شده و روابط عمومی‌ها جایگاه خود را به کارهای دم دستی و پیش پا افتاده تنزل داده‌اند.

 

بسیاری از روابط عمومی دستگاه‌ها در استان تعطیل هستند و اگر درب دایره روابط عمومی بسته شود بسیار بهتر از باز بودن آن خواهد بود.

 

مدیرانی که هیچ اعتقادی به روابط عمومی ندارند نان خود را در تعطیلی روابط عمومی‌ها می‌بینند چرا که مدیر ناکارآمد که هیچ توانمندی و خلاقیتی نداشته و دستگاهی تعطیل و ناموفق دارد باید هم روابط عمومی تعطیل داشته باشد.

 

تعطیلی 80 درصد از روابط عمومی‌ها

اگر سری به سایت‌های ادارات استان بزنیم درخواهیم یافت که بیش از 80 درصد آن‌ها عملا تعطیل بوده و کارآیی ندارند.

 

اکنون در کهگیلویه و بویراحمد و در مرکز استان به جز 5 یا 6 دستگاه آن هم به صورت نصفه و نیمه بقیه سایت‌ها عملا در رکود و سکون هستند و آن هم به دلیل ناکارآمدی مدیر دستگاه و در درجه بعد مسؤول روابط عمومی دستگاه است.

 

جالب‌ترین کاری که روابط‌ عمومی‌ها در چند وقت اخیر انجام می‌دهند فرستادن پیامک‌ به مناسبت‌های مختلف است.

 

به طوری که روابط عمومی دستگاه غیر فرهنگی و مرتبط با حوزه اقتصادی تمام کار، تلاش و خلاقیت خود را در فرستادن پیامک به مناسبت‌های مختلف خلاصه کرده است.

 

مدیران مقصر اصلی در ناکارآمدی روابط عمومی‌ها

وقتی از روابط عمومی‌های استان در این خصوص سؤال می‌کنیم ما را به مدیران خود ارجاع می‌دهند و این کار را تنها به دلیل فشار مدیران برای فرستادن پیامک در مناسبت‌ها می‌دانند.

 

مدیر روابط عمومی که نسبت به چنین کاری از سوی روابط عمومی دستگاه خود گلایه‌مند بود از ما خواست تا چنین موضوعی را با مدیر مربوطه در میان بگذاریم.

 

حال جای سؤال است که چرا مدیران محترم دستگاه‌ها از مسئولان روابط عمومی خود انتظار فرستادن پیامک‌های تخصصی را ندارند.

 

پیامک تخصصی به این معنی که برای مثال روابط عمومی جهاد کشاورزی می‌تواند در خصوص کمک به مصرف بهتر آب در مزارع از کشاورزان بخواهد تا رو به آبیاری قطره‌ای بیاورند و یا این که روابط عمومی شهرداری از مردم بخواهد تا در تفکیک زباله‌ها با شهرداری همکاری کنند.

 

همین طور روابط عمومی صنعت و معدن از همه کسانی که توانایی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را دارند درخواست کند تا برای همکاری در بخش صنعت و معدن وارد میدان شوند و روابط عمومی محیط زیست نیز از مردم درخواست کند تا شکارچیان و مخربان طبیعت را به مراجع معرفی کنند.

 

همچنین است وضعیت سایر روابط عمومی‌ها که برای مثال روابط عمومی دستگاه قضایی می‌تواند نسبت به عواقب هرگونه نزاع دسته‌جمعی به صورت پیامکی هشدار دهد و روابط عمومی منابع طبیعی نسبت به انقراض گونه‌های گیاهی با پیامک‌های مرتبط فرهنگ‌سازی کند.

 

روابط عمومی بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند با پیامک‌ از خیرین برای کمک به خیل نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد درخواست یاری کنند و روابط عمومی ورزش و جوانان نسبت به استفاده از هرگونه مواد نیروزا به ورزشکاران استان هشدار لازم بدهد.

 

اما می‌بینیم که در یکی دو سال اخیر روابط عمومی‌ها در اقدامی نامربوط و به دور از کار حرفه‌ای تنها به تبریک‌ها و تسلیت‌ها دلخوش کرده‌اند و در هر شبانه‌روز به جای پرداختن به وظیفه حقیقی خود فرهنگی غلط را در استان جا می‌اندازند که با این کار نباید به آینده روابط عمومی‌ها امیدوار بود.

در همین خصوص با یکی از روابط عمومی‌های برتر کشوری از استان کهگیلویه و بویراحمد به گفت‌وگو نشستیم:

 

پیشی گرفتن تبلیغات از وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها

سید حمدالله خواهش‌نیک مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به فارس گفت: روابط عمومی دو وظیفه یکی اطلاع‌رسانی و دیگری تبلیغات را بر عهده دارند.

وی گفت: در حیطه اطلاع‌رسانی در آموزش و پرورش پیامک‌هایی برای مخاطبان داخلی خود و همچنین خبرنگاران ارسال می‌کنیم تا برنامه‌های آموزش و پرورش را اعلام کنیم.

 

این مسئول روابط عمومی افزود: اما در ابعاد تبلیغاتی روابط عمومی‌ها می‌توانند به شیوه‌های مختلف تبلیغات کنند که یکی از راه‌های آن از طریق پیامک است.

وی گفت: اما باید به خاطر بسپاریم و اجازه ندهیم که تبلیغات از اطلاع‌رسانی پیشی بگیرد که متأسفانه این گونه شده است.

 

افرادی که باری به هر جهت روابط عمومی دستگاه شده‌اند

محمود داربام مسئول اداره روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم که خود سال‌ها در این حوزه کار کرده است ناآشنا بودن روابط عمومی‌ها با وظیفه خود را دلیل چنین کارهایی در استان می‌داند.

 

وی گفت: افرادی را باری به هر جهت در روابط عمومی‌ها گماشته‌اند که واضح است نه کارآیی و نه خلاقیت دارند و برای پوشاندن ضعف خود تنها به ارسال پیامک‌های مناسبتی اقدام می‌کنند.

 

به گزارش فارس،این مسئول در حوزه روابط عمومی افزود: بسیاری از مدیران استان هم از روابط عمومی و وظایف آن‌ها سر در نمی‌آورند و تنها از مسئولان روابط عمومی خود چسباندن عکس و پوستر و فرستادن پیامک تبریک و تسلیت را خواهانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد