درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:14   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22995صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 - 14:11
همایش تجلیل از چهره ماندگار شهرستان شاهرود دکتر علی اکبر جلالی
دکتر علی اکبر جلالی، چهره ماندگار شهرستان شاهرود+ همایش تجلیل
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همایش تجلیل از چهره ماندگار شهرستان شاهرود روز دوشنبه 20 اردیبهشت به همت استانداری سمنان و بنیاد نخبگان علمی در سالن شقایق دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همایش تجلیل از چهره ماندگار شهرستان شاهرود روز دوشنبه 20 اردیبهشت به همت استانداری سمنان و بنیاد نخبگان علمی در سالن شقایق دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود.

 

به گزارش شارا، در این همایش از خدمات و تلاش های علمی دکتر علی اکبر جلالی تجلیل می شود.


 دکتر علی ­اکبر جلالی در سال 1333 در شهرستان شاهرود دیده به جهان گشود. گرچه علاقمندی ایشان به روستای شاهکوه، زادگاه پدری­شان مثال­زدنیست ولی به دلیل شغل پدر هرگز در آن­ مکان زندگی نکرده­ است. دوران کودکی، نوجوانی و تحصیلات ابتدایی تا متوسطه­ی در شهرستان شاهرود سپری شد تا اینکه در سال 1354 پس از اخذِ مدرکِ دیپلم متوسطه برای ادامه­ی تحصیل در رشته­ی مهندسی برق به تهران عزیمت نموده ‏اند.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تعطیلی دانشگاه­ها فرصتی پیش آمد تا ایشان از اندوخته­های علمی و خل�'اقیت خود برای خدمت به مردم، در نهاد نوپای جهاد سازندگی شهرستان شاهرود استفاده نمایند.


دکتر جلالی که در آن سال­ها دانشجویی جوان و سرشار از انرژی بودند برای خدمت­رسانی به روستاهایی همچون روستای محروم شاهکوه ‏علیا که حدود 60 کیلومتر با مرکز شهر شاهرود فاصله داشت عزیمت نمودند و همزمان مسئولیت آمار و برنامه­ریزی در جهاد سازندگی شهرستان شاهرود را نیز بر عهده داشتند. ایشان با ابداع طرح ابتکاریِ شناسنامه­ی خانوار روستایی، تمامیِ اطلاعات اقتصادی و اجتماعی هر خانواده را در دفترچه­ای تحت عنوان «شناسنامه خانوار» گردآوری نموده و یک نوع مدیریت برنامه ‏ریزی شده برای خدمت رسانی سازمان های دولتی به روستانشینان شهرستان شاهرود بوجود آوردند. این طرح به عنوان طرح برتر جهادسازندگی کشور انتخاب و از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران به کشور معرفی گردید.

 

به این ترتیب نخستین پروژه با ساختار فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی در سال 1360 بدون استفاده از تجهیزات رایانه­ای و اینترنت توسط ایشان با موفقیت طراحی و اجرا گردید، که در طی سال­های بعد  به صورت یک طرح ملی درآمد. پس از گذشت 35 سال این دفترچه برای بعضی از روستا نشینان قابل استفاده می ‏باشد.

 

از دیگر اقدامات دکتر علی­اکبر جلالی در زمان خدمت در جهادسازندگی شهرستان شاهرود انتقال روستای  شاهکوه ‏علیا به محل فعلی آن است. موقعیت روستای قدیمی شاهکوه به دلیل قرارگیری بر فراز کوه و عدم وجود منابع غنی آب شرب و مصرفی، مشکلاتی برای مردم روستا ایجاد کرده بود. ایشان با مشورت کارشناسان، بررسی­های منطقه ‏ای و آمایش سرزمینی، مسئول انتقال این روستا به محلِ فعلی «درآسیاب» شدند.


ارتباط نزدیک علی­اکبر جلالیِ جوان با مردم و فرهنگ­سازی مناسب ایشان جهت ایجاد مکانی جدید برای خدمت­رسانی بهتر، زمینه­ساز انتقال روستای شاهکوه به محل فعلی آن گردید. این روستا که با فضاسازی مناسب طراحی و احداث شده بود در سال 1379 به همت دکتر جلالی از طریق اینترنت به جهان مرتبط شد تا نخستین روستای اینترنتی ایران لقب گیرد. روستای شاهکوه ‏علیا در سال 1360 تعداد محدودی تحصیل کرده داشت، امروزه بیش از 1500 دانشجو و فارغ ‏التحصیل دارد و مردم شاهکوه که تا قبل از آن وضعیت مالی مناسبی نداشتند امروزه از تمکن مالی خوبی برخوردارند.


پروژه دیگری که ایشان در آن نقش موثر و سازنده داشتند، احداث جاده شاهرود- گرگان از مسیر روستای تاش و جنگل توسکستان با همکاری جهادسازندگی شاهرود بوده است که فاصله 240 کیلومتری را به 110 کیلومتر کاهش داده است. ساخت این جاده که همزمان با اوج مشکلات جنگ تحمیلی به دلایل عدم امکانات و ماشین­آلات کافی در حال تعطیلی بود، با پیگیری و استقامت دکتر جلالی و با استفاده از امکانات محلی و ساخت پل­های سنگی به مرحله­ی بهره­برداری رسید. این مسیر به علت کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، تاکنون میلیارها تومان صرفه‏جویی ملی داشته است.

 

پس از بازگشایی دانشگاه­ها و ادامه­ی تحصیل در سال 1364، علی­اکبر جلالیِ موفق به دریافت مدرک مهندسی برق با رتبه یک از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شد؛ این موفقیت نقطه عطفی در زندگی ایشان بوده و زمینه‏ ساز استفاده از فرصت تحصیلی خارج شد. ایشان پس از اخذ مدارج علمی کارشناسی­ارشد تا پسادکتری در رشته مهندسی برق و کنترل کامپیوتری از دانشگاه­های اکلاهما در شهر نرمن و ویرجینیای غربی در شهر مورگان تونِ، در سال 1373 به ایران مراجعت نموده و به عنوان عضو هیات علمی دانشکده­ی برق دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول به کار شدند، از آن زمان تاکنون منشاء خدمات ارزنده­ای در سطح ملی بوده­اند.


بینش علمی، برنامه­ریزی دقیق، نظم در امور، روحیه­ی تلاشگری، خستگی ناپذیری و آینده­نگریِ دکتر جلالی سبب شده است که ایشان در کنار امور اجرایی و آموزشی دانشگاه از تحقیق و پژوهش فاصله نگرفته و بتوانند آموخته­های علمی خود را به صورت عملی وارد زندگی روزمره­ی مردم در سراسر کشور نمایند.


همکاری در طراحی و ساخت دستگاه دیالیز برنده جایزه جشنواره خوارزمی، سخنرانی­های علمی گسترده در سطح رسانه ملی و مراکز علمی جهت معرفی و کاربردی نمودن فناوری اطلاعات و اینترنت، ارائه­ی نظریه­ی موج چهارم "عصر مجازی سه بعدی" برای اولین بار در جهان، طراحی و ساخت نخستین خانه­ی خورشیدی ایران، تأسیس نخستین روستای اینترنتی ایران، طراحی شهر الکترونیکی کیش و مشهد، طراحی نخستین مرکز جامع خدمات کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی کشور، تلاش خستگی ناپذیر در توسعه فرهنگ ICT در کشور، طراحی و اجرای ده هزار دفتر ICT روستایی در کشور، طراحی مقدماتی کریدور شمال کشور شامل استانهای گیلان، گلستان و مازندران، قابل توسعه به کل استانهای کشور، مشاوره در اجرای پروژه­های بانکداری الکترونیکی ایران، دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، کسب جایزه بزرگ خلاقیت و نوع­آوری منطقهِ آسیا و اقیانوسیه در سالِ  2007 میلادی، دریافت بزرگترین جایزه بین ‏المللی روابط عمومی همراه با کسب لقب پدر فناوری اطلاعات ایران در سال 1388، برگزاری صدها سخنرانی علمی و سمینار در حوزه کاربرد فناوری اطلاعات در کشور، عضو مستقل یونسکو در منطقه آسیا و اقیانوسیه، همکاری دائمی با کمسیون ملی یونسکو در ایران، عضو کمیته پژوهشی و عضو کمیته اقتصادی شورای عالی آموزش و پرورش کشور، عضو هیات موسس انجمن مطالعات جامعه اطلاعاتی ایران، عضوهیات امنای انجمن ICT کشور، عضو هیات امناء دانشگاه صنعتی شاهرود، عضو هیات امنای دانشگاه مجازی مهر البرز، استاد و پژوهشگر نمونه دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران در چندین سال، طراح و مجری نقشه راه مدارس هوشمند کشور، استاد پاره وقت دانشگاه ویرجینیای غربی، مولف و مترجم بیش از 60 عنوان کتاب در زمینه مهندسی برق و ICT به زبان فارسی و انگلیسی، چاپ بیش از 400 عنوان مقاله علمی، تربیت بیش از 100 دانشجوی کارشناسی ارشد و10 دانشجوی دکترا، مهندس نمونه کشوری سال 94، مشاور علمی و فناوری رئیس جمعیت هلال احمر ایران، مشاور استاندار سمنان و استاندار گلستان، طراحی و تدریس درس اینترنت اشیاء برای اولین بار در ایران و همزمان با 5 دانشگاه مهم جهان در سال 1394، طراحی و تدریس اولین درس مجازی ایران در سال 1380، تأسیس نخستین آزمایشگاه اینترنت اشیاء در دانشگاه علم وصنعت ایران، تأسیس آزمایشگاه پرینتر سه بعدی، و طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی توانا برای تولید پروتزهای مورد نیاز بیماران قطع عضو جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، طراحی و اجرای پایلوت پروژه­ی ایجاد مشاغل دانش بنیان حرفه ‏ای محور برای فارغ ‏التحصیلان جویای کار کشور، خلاصه­ای از اقدامات و افتخارات پرفسور علی ‏اکبر جلالی استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران است.


به گفته پرفسور رضا، ایران دانشمندان برجسته فراوانی دارد‏ که خدمات علمی موثری انجام می ‏دهند، اما دکتر جلالی دانشمندی در میان مردم ایران است که پیشرفته‏ ترین دانش و فناوری‏ های روز دنیا را با زبان ساده بگونه ‏ای انتقال می ‏دهد که افراد کم سواد نیز متوجه می‏ شوند، خدمات علمی، نوآورانه و اجرایی ایشان تا دل روستاهای کشور ادامه دارد.


 


 


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد