درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 14:55   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22913صفحه نخست » دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 - 09:52
اثرگذاری متقابل ساخت نشان‌تجاری و بازاریابی محتوا
به‌عنوان یک کارآفرین به شما گفته می‌شود باید برند شخصی خود را مدیریت کنید. به‌عنوان یک شرکت، به شما گفته می‌شود بازاریابی محتوا بهترین چیزی است که در آینده می‌توانید برای ارتقای شرکتتان به‌کار ببرید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، به‌عنوان یک کارآفرین به شما گفته می‌شود باید برند شخصی خود را مدیریت کنید. به‌عنوان یک شرکت، به شما گفته می‌شود بازاریابی محتوا بهترین چیزی است که در آینده می‌توانید برای ارتقای شرکتتان به‌کار ببرید. اما این دو چه اثر متقابلی بر هم دارند؟ چگونه از بازاریابی محتوا برای ساخت برند شخصی خود استفاده می‌کنید؟

 

ابتدا بهتر است در این مورد صحبت شود که چرا ساخت برند خودتان اهمیت دارد. سرمایه‌گذاران، کارفرمایان و مشارکت‌کنندگان آینده در اینترنت در مورد شما تحقیق می‌کنند. ما همواره انتظار داشته‌ایم شرکای کسب‌وکار و کارفرمایان آینده تا جایی که می‌توانند در مورد ما اطلاعات کسب‌ کنند؛ به‌ویژه از آنجا که موقعیت‌های قدرتمند بیشتری را در محیط کار جست‌وجو می‌کنیم. بنابراین، رسانه‌های اجتماعی ابزار دیگری هستند که احتمالا برای تحقیق در مورد سرمایه‌گذاری‌های احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه بیشتر ما برای برقراری ارتباط مجدد با همکلاسی‌های دوران دبیرستان یا ارسال عکس فرزندانمان برای اعضای خانواده که بسیار دورتر از ما زندگی می‌کنند، استفاده از رسانه‌های اجتماعی را شروع کرده‌ایم، بیان این موضوع کمی اوایل عجیب به نظر می‌رسید. اما رسانه‌های اجتماعی به روش جدیدی برای بحث در مورد اینکه در دنیای اطرافمان چه می‌گذرد تبدیل شده و بسیاری افراد از آن استفاده می‌کنند تا حداقل یک وجه از آنچه هستند را نشان دهند. این رسانه‌ها اگر هدفمند و دقیق مورد استفاده قرار بگیرند، به کارفرماها یا سرمایه‌گذاران دیدگاه‌هایی ارائه می‌دهند مبنی بر اینکه، که هستند و بر این اساس می‌توانند خود را از دنیا متمایز کنند.

 

کنترل برندتان را داشته باشید

از آنجا که اکنون تصور می‌کنیم قرار است در مورد شما تحقیقات به صورت اینترنتی صورت بگیرد، دو موضوع را پیشنهاد می‌کنیم. اول، نسبت به برند خود هدفمند باشید. حساب‌های شخصی خود را در وضعیت کاملا محرمانه و قفل شده نگه دارید و حساب‌های عمومی و در دسترس خود را هدفمند کنید. اگر نمی‌خواهید ویژگی خاصی همراه برندتان باشد، آن را در آنجا ارسال نکنید. نشریه Inc در این باره می‌نویسد: «یک برند موثر از مجموعه ویژگی‌های هویت کسب‌وکار به شدت به هم پیوسته تشکیل شده است.» این ویژگی‌ها عبارت است از نکات فروش مجزا و ارزش‌های کلیدی برند.

 

دسترس‌پذیر باشید

اگر قرار است در رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید، کاری کنید پیدا کردنتان سخت نباشد. مثلا اگر می‌خواهید یک صفحه مربوط به نویسندگی در فیس‌بوک بسازید، اسم رسمی خود با عنوان نویسنده را برای آن انتخاب کنید و از صفحه‌ای که با دوستان دبیرستان خود ساخته‌اید استفاده نکنید. در بیوگرافی‌تان، به‌طور واضح خودتان را معرفی کنید. «نویسنده رمان‌های علمی» یا «بنیان‌گذار صنایع وابسته». کار را آسان کنید و این شانس را که دیگران در مورد شما اشتباه حدس بزنند و بر اساس برندهای دیگر در موردتان قضاوت کنند، کاهش دهید.

 

محتوای باکیفیت ارائه دهید

اکنون وقت آن است که بازاریابی محتوا وارد شود. وقتی در مورد بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم، به‌طور طبیعی منظورمان یک وبلاگ یا وب‌سایت است که مقالات فراوان و مختلفی را در مورد خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید در آن گذاشته‌اید. اما برای بسیاری از کارآفرینان در مراحل اولیه کارشان، اتخاذ یک رویکرد متفاوت می‌تواند مفید باشد. در مورد اینکه می‌خواهید در خروجی رسانه‌های اجتماعی خود چه چیزی را ارائه کنید، تصمیم قطعی بگیرید. آیا دیدگاه منحصربه‌فردی در دنیای کسب‌وکار دارید؟ آیا با سازمان خاصی کار می‌کنید یا برند جالبی را ارائه می‌کنید که برای جذاب‌تر کردن محتوای خود می‌توانید آن را تقویت کنید؟

 

از تهاجم بپرهیزید

یک برند و حساب کاری هیچ وقت مکانی برای توهین‌های نژادی یا جنسیتی از هیچ نوعی نیست. البته نیازی نیست تک تک پیام‌ها به زبان رسمی باشد، بلکه باید از محتواهایی که ممکن است گروه خاصی از مشتریان احتمالی را آزرده کند، بپرهیزید. تفاوت بین یک حساب شخصی یا کاری در رسانه‌های اجتماعی اغلب در این است که محتوا برای چه کسی نوشته می‌شود. وقتی یک حساب شخصی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید، محتوا اغلب مربوط به خودتان است. چیزهایی که از آن لذت می‌برید، مقالاتی که برای شما معنا دارند یا مطالبی که می‌خواهید امکان یافتن آنها در آینده راحت‌تر باشد. ممکن است مطالبی را از طریق کانال‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید، اما فاکتور اصلی، خودتان هستید. وقتی یک پروفایل عمومی و یک برند شخصی ایجاد می‌کنید، محتوا به طرفداران شما مربوط می‌شود. در این صورت شهرت و شخصیت خود را در ارتباط با افرادی که حساب شما را دنبال می‌کنند، ایجاد می‌کنید. محتوا دیگر به ارزش‌های شما برنمی‌گردد، بلکه باید در ارتباط با هر آنچه طرفداران شما ارزشمند می‌دانند باشد. چه در مورد نکات آرایشی و بهداشتی وبلاگ‌نویسی کنید، چه خلاصه کتابی در مورد پایگاه خدمات اجتماعیTumblr بنویسید و چه در جست‌وجوی سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی محصولتان باشید، باید پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود را از منظر اثرگذاری بر مخاطب در نظر بگیرید. با ایجاد محتوای باکیفیت و قابل اشتراک‌گذاری، هم کار مثبتی برای محصول خود انجام داده‌اید و هم نشان می‌دهید بازاریاب باهوشی هستید که می‌داند چگونه باید یک برند برنده ایجاد کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3755

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد