درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:50   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22908صفحه نخست » یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 - 23:08
این خبر را نباید نوشت؟
گفت‌وگو با محمد بلوری، پدر حادثه‌نویسی ایران
محمد بلوری که از او به عنوان پدر حادثه‌نویسی ایران یاد می‌شود، معتقد است که «اخبار حوادث باعث آگاهی‌بخشی به جامعه می‌شود، می‌تواند جامعه را بیدار کند و همزمان پلشتی‌ها و راه چاره را نشان دهد.»
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  محمد بلوری که از او به عنوان پدر حادثه‌نویسی ایران یاد می‌شود، معتقد است که «اخبار حوادث باعث آگاهی‌بخشی به جامعه می‌شود، می‌تواند جامعه را بیدار کند و همزمان پلشتی‌ها و راه چاره را نشان دهد.»

به گزارش شارا از روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها این پیشکسوت عرصه روزنامه‌نگاری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ایسنا درباره اینکه برخی از اهالی رسانه معتقدند اخبار حوادث باعث سیاه‌نمایی و ترویج ناامنی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: این طور نیست و برعکس چنین اخباری باعث آگاهی می‌شود؛ برای مثال موضوع «خفاش‌ شب»؛ این خبر را نباید نوشت؟ اتفاقاً باید بنویسیم که به خانم‌ها هشدار دهیم تا بیشتر احتیاط کنند و هر ماشینی را سوار نشوند؛ این آگاهی دادن بسیار مهم است.

او معتقد است که «حوادث بهترین صفحه در روزنامه‌هاست؛ چراکه می‌تواند بسیار در جامعه موثر باشد؛ بخش حوادث در رسانه‌ها علاوه بر آگاهی‌بخشی، یک پل عاطفی بین خواننده‌ها و روزنامه‌ها محسوب می‌شود.»

این روزنامه‌نگار پیشکسوت درباره‌ی نحوه انتشار اخبار جنایات از سوی رسانه‌ها، توضیح داد: روزنامه‌نگاران باید سعی کنند که مقداری از نوشتن بخش‌هایی که باعث اضطراب جامعه می‌شود، پرهیز کنند. در انتشار اخبار جنایات، هم مساله‌ی اضطراب جامعه مطرح است و هم وظیفه‌ی روزنامه‌نگاری. باید شم خبرنگاری داشته باشیم تا بدانیم چه مطالبی را در اخبار حوادث پوشش دهیم. در گزارش‌ها و اخبار حوادث باید به دنبال علت‌ها و انگیزه‌ها رفت و فقط به گزارش‌های پلیسی اکتفا نکرد.

بلوری در ادامه مطلب بالا اضافه کرد: در انتشار اخبار حوادث باید از طرح قسمت‌هایی که روح مردم را جریحه‌دار می‌کند، پرهیز کرد؛ برای مثال اگر قتلی صورت می‌گیرد، نباید نحوه‌ی قتل را نوشت یا عکس‌هایی که خواننده را ناراحت می‌کند را نباید منتشر کرد و بهتر تنها به انتشار خبر آن اتفاق بسنده کرد؛ به نظرم باید به همراه اخبار حوادث، نظر چند کارشناس هم نوشته شود؛ اگر این طور باشد برای خواننده خیلی جالب می‌شود، چراکه هم خبر را خوانده‌ است و در جریان این مشکلات و اتفاقات قرار می‌گیرد و هم علت و انگیزه‌های این اتفاقات را متوجه می‌شود.

او در بخشی از سخنانش به بخش دیگری از اخبار حوادث اشاره کرد و گفت: الان جوانان زیادی در انتظار نوبت پیوند قلب هستند. وقتی می‌نوسیم دختری بر اساس بیماری قلبی فوت کرد، باید از جنبه انسانی به آن نگاه کنیم؛ برای مثال یادم است که مادری قلب پسرش را به دختری بخشید و بعد از انجام عمل پیوند، هر هفته به او سر می‌زد و قلبش را به روی سینه دختر می‌گذاشت تا صدای قلب پسرش را گوش کند؛ این خیلی قشنگ است. وقتی این را بنویسیم کجای آن گمراه‌کننده است؟ اتفاقا خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا اگر فرزندشان دچار مرگ مغزی شد، رضایت به اهدای عضو بدهند. زمانی بود که خانواده‌ها تصور می‌کردند که اگر عضوی از فرزندشان را ببخشند، جسد فرزندشان ناقص می‌شود ولی الان قبح آن کمتر شده است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد