شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصفهان با داشتن پتانسیل های دو قطب صنعتی و گردشگری و همچنین یکی از استانهای بزرگ و تأثیر گذار درعرصه سیاسی است و به همین لحاظ بیش از سایر استانها به توسعه روابط عمومی نیاز دارد.
یکی از مشکلات کنونی روابط عمومی ها انتخاب افراد متخصص برای پر کردن این جایگاه است که بایستی چشم و گوش سازمان و تسهیل کننده ارتباطات با مخاطبین و رسانه ها باشد که مهمترین راهکار جهت برون رفت از وضعیت فعلی ساماندهی ساختاری حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی ها است و چشم انداز بسیار مناسبی را جهت اجرای دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فعال سازی روابط عمومی ها فراهم می سازد.
در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری « اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» نامگذاری شده است وظیفه سنگین روابط عمومی ها با کمک مدیران بسیار حائز اهمیت است که با کار مدیریتی در اجرای شعار سال قدم های ارزنده ای بردارند .
روابط عمومی ها به عنوان نقطه اتصال بین مردم و کارکنان و مدیریت بایستی با شناخت نقاط قوت و ضعف و شکل دهی به الگوی مناسب و مؤثر در این زمینه پیش قدم باشند .
در هزاره سوم و به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی که جهان با سرعت شگرف در حال تبدیل شدن به جامعه اطلاعاتی است طبیعی است برای ورود به جامعه اطلاعاتی در بعد اجتماعی باید مؤلفه هایی چون دسترسی به اطلاعات ، نوآوری و توسعه انسانی به عنوان فرهنگ زندگی و جامعه یکپارچه در نظر گرفته شود .
در این رابطه گفتگویی داشتیم با آقای بهمن توکلی فرد کارشناس و پیشکسوت عرصه روابط عمومی و رسانه در استان اصفهان که بیش از 30 سال سابقه روابط عمومی و روزنامه نگاری دارد و در سطح ملی دارای رتبه است . نقطه نظرهای وی را در این خصوص در پی می خوانیم .
روابط عمومی به عنوان یک علم ، دارای اصول منطقی ، نظریه ، الگوی معرفت شناسی بوده و از قدرت پیش بینی نتائج و قابلیت تکرارپذیری و ظرفیت بالائی برای سازماندهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد سازمان های اجتماعی برخوردار است . این توانمندی زمانی قابلیت بروز بیشتری می یابد که نظام حاکم بر جامعه از یک سیستم باز تبعیت کنند ، در این صورت توان و قدرت عمل روابط عمومی به حداکثر می رسد و مدیریت نمادین رفتاری به تعالی بخشیدن به روابط اجتماعی ارتقاء می یابد.
|