درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:53   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22883صفحه نخست » یکشنبه، 12 اردیبهشت 1395 - 10:22
پنج راه برای تعامل صحیح با مشتریان
از زمان پیدایش اینترنت و به‌خصوص پیدایش رسانه‌های اجتماعی، رفتار مصرف‌کنندگان به‌طور چشمگیری تغییر یافته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، از زمان پیدایش اینترنت و به‌خصوص پیدایش رسانه‌های اجتماعی، رفتار مصرف‌کنندگان به‌طور چشمگیری تغییر یافته است. علت این امر تنها این نیست که رسانه‌های اجتماعی ابزاری ضروری برای هر نوع استراتژی بازاریابی شده‌اند؛ بلکه به این دلیل که امروزه مشتریان انتظار دارند رابطه‌شان با برند‌ها فراتر از ارزش مصرفی محصولات‌شان باشد. به این معنی که اکنون زمان آن فرارسیده است که رهبران بازاریابی یک نگرش متفاوت را بپذیرند.

 

به‌جای مدل سنتی «فشار» کمپین‌های بازاریابی، بازاریابی تعامل با روابط موثر و شناسایی نیازها و علائق مشتریان افراد را وارد کارزار تبلیغات می‌کند. هدف این بازاریابی این است که مشتریان را در یک رابطه عمیق‌تر و پایدارتر با یک محصول یا برند وارد می‌کند. شعار بازاریابی تعامل این است که «در مورد اینکه چگونه می‌توانید بفروشید سوالی نپرسید، بلکه بپرسید که چگونه می‌توانید کمک کنید.» در اینجا پنج ترفند کلیدی برای شرکت‌ها برای پیشرفت شرکت‌ها در بازاریابی تعامل را بیان می‌کنیم:

1. ارزش واقعی را به مشتریان پیشنهاد دهید. بازاریابی تعامل به معنای هدایت با محتوا است نه با محصولات؛ و این محتوا باید به‌طور واقعی برای مشتریان‌تان سودمند باشد. در واقع شما به مشتریان‌تان در عوض توجه‌شان، ارزش پیشنهاد می‌کنید. مارکتو (Marketo)یک ارائه‌دهنده راه‌حل‌های بازاریابی است. او یک مجموعه جامع و کامل از «راهنمای قطعی» برای کمک به مشتریان برای تسلط بر موضوعاتی مانند بازاریابی دیجیتال، بازاریابی ایمیل، بازاریابی اجتماعی و استانداردهای بازاریابی ارائه می‌‌دهد. مارکتو به دنبال مشاوره و آگاهی دادن به مشتریان‌‌ خود است و در نتیجه حقی برای صحبت و مذاکره پیرامون محصولاتش به‌دست می‌آورد.

2. یک جامعه بسازید. بخش کلیدی بازاریابی تعامل، دادن فرصت صحبت به مشتریان است. صحبت نه تنها در مورد برندتان، بلکه صحبت با یکدیگر. می‌توانید این مکالمه را با جویا شدن از نظرات و دیدگاه‌ها، اهمیت دادن به آنها و دور هم جمع کردن مشتریان در اجتماع‌های آنلاین شروع کنید. شرکت نایک به‌طور سنتی بر تبلیغات رسانه‌ها متکی است تا عقیده خود را به‌عنوان «ایجاد یک قهرمان در شما» ترویج کند. اخیرا این شرکت عقیده خود را به سوی خدمت به مشتری شخصی شده تغییر داده است. به‌جای کشاندن همه منابع به یک کمپین تبلیغاتی مجزا برای کفش‌های کتانی، اکنون شرکت (Niket) با ارائه توصیه‌های آموزشی به مشتریان و کمک به آنها در جهت ایجاد جوامع آنلاین حول‌محور تناسب اندام به تبلیغات می‌پردازد. (Niket)، یک وب‌سایت است که پیگیری پیشرفت تناسب اندام هر فرد را آسان می‌کند و بخشی از تلاش جدید نایک به شمار می‌رود. زمانی که مشتریان در رسانه‌های اجتماعی با شما درگیر می‌شوند، شما می‌توانید وفاداری آنها را نسبت به برندتان بالا ببرید.

3. در مردم شوق ایجاد کنید. مردم برای اطلاعات مفید و آسان ارزش قائلند. اما آنها خواهان انگیزه و شوق نیز هستند. یک راه برای ترغیب مشتریان، اشتراک دیدگاه برند‌تان است. شرکت شیشه‌سازی Corning، ویدئویی با نام «یک روز ساخته شده از شیشه» منتشر کرده است؛ که احتمالات الهام‌بخش یک روز در آینده نزدیک را نشان می‌دهد؛ در آینده‌ای که شیشه‌هایی با تکنولوژی بالا که این کارخانه تولید می‌کند، در هر خانه و اداره‌ای و در دسترس همه مشتریان خواهد بود. در واقع شما تلاش می‌کنید تا تصویری از آینده خلق کنید که الهام‌بخش است و می‌خواهید نشان دهید که نقش مهمی در این آینده نزدیک دارید. این امر به‌خصوص برای شرکت‌هایی که در تلاش برای ایجاد نسل بعدی تکنولوژی هستند، مفید است. روش دیگر برای الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه این است که برندتان را عامل اثر اجتماعی کنید. در سال 2013، شرکت چیپوتله (رستوران زنجیره‌ای آمریکا که به ارائه غذاهای مکزیکی می‌پردازد) یک انیمیشن با عنوان «مترسک» منتشر کرد. یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی شرکت چیپوتله این است که مشتریان بدانند چطور مواد اولیه غذای رستوران‌های این شرکت مسوولانه کشت و پرورش داده می‌شوند. این ویدیو با بازدید بسیاری در سطح جهان روبه‌رو شد و جرقه بحث در مورد سلامت غذا را روشن کرد. تعداد اندکی از ابتکارات بازاریابی از شرکت Toms موفق‌تر بوده است؛ این شرکت یک شرکت تبلیغاتی است که به شما وعده می‌دهد که اگر یک جفت کفش بخرید، یک جفت کفش به یک کودک فقیر در هر جای دنیا خواهد داد.

4. ارزش سرگرمی ایجاد کنید: بالاتر از ایجاد انگیزه، مشتریان دوست دارند سرگرم شوند و این یک فرصت بزرگ برای بازاریابی تعامل است. به عنوان مثال «کیف پول من کجاست» یک بازی محاوره‌ای آنلاین است که Commonwealth Bank به عنوان راهی برای ترویج تکنولوژی «برداشت بدون کارت از عابر بانک» Cardless Cash Technology 1 در استرالیا استفاده کرد. این بازی، که برای هر کسی قابل دسترسی است، یک نقشه وسیع از سیدنی را نشان می‌دهد؛ هدف این بازی پیدا کردن یکی از 100 «کیف پول گم شده» در شهر است که هر کدام حاوی 200 دلار جایزه است. برندگان باید به خودپرداز بانکCommonwealth مراجعه کرده و با استفاده از Cardless Cash جایزه خود را دریافت کنند. طی اولین دوره 10 روزه بازی، «کیف پول من کجاست» 43هزار بازدیدکننده منحصربه‌فرد پیدا کرد که به‌طور متوسط 12 دقیقه را در این سایت گذرانده بودند.

5. مکالمات را ادامه دهید. بخشی از آنچه به معنای داشتن یک نگرش « همیشه فعال» در بازاریابی است این است که شما به‌طور مستمر با مشتریان‌تان در ارتباط هستید. انجام درست این کار به نوآوری نیاز دارد و این به معنای پاسخگو بودن به مشکلات و مسائل مشتری است. اگر بازاریابی خوب عمل کند مشتریان می‌خواهند که یک رابطه حقیقی(به معنای رابطه‌ای جذاب و با ثبات که برای هر دو طرف سودآور باشد) با یک برند داشته باشند و این رابطه نیاز به پایدار بودن دارد. هدف نهایی تعامل ایجاد یک رابطه احساسی با برند مورد‌نظرتان است. این فرآیندی است که به صمیمیت و دفاع از برند منجر می‌شود. این یک معامله تنها نیست بلکه یک مکالمه مداوم است. شما نمی‌توانید از مشتریان‌تان انتظار داشته باشید که زمانی که شما می‌خواهید کار روی یک محصول را شروع کنید، به شما و برندتان توجه کنند. شما نیاز به حضور مداوم خواهید داشت تا توجه مشتریان‌تان را جلب کنید.

1. مشتریان با استفاده ازشماره تلفن همراه گیرنده وجه و وارد کردن رمز 5 تا 12 رقمی، مبلغ مورد نظر را از طریق اینترنت بانک یا دستگاه‌های خودپرداز به شماره کارت گیرنده وجه، واریز کرده و یک کد با حداقل 10 رقم به عنوان Ticket دریافت می‌کند. این عدد توسطsms بانک برای گیرنده وجه، ارسال می‌شود. شخص انتقال گیرنده می‌تواند با وارد کردن کد دریافتی در دستگاه‌های خودپرداز، مبلغ مورد نظر را به‌طور کامل یا در چند مرحله برداشت کند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3754

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد