درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:04   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22846صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 11 اردیبهشت 1395 - 09:24
آموزش عکاسی: آسمان-35
اکثر عکس‌هایی که در هوای آزاد گرفته می‌شوند، معمولاً هم بخشی از زمین و هم قسمتی از آسمان را دربر می‌گیرند. بیشتر عکاسان هنگام عکاسی از انسان‌ها و اشیا کمتر به فکر آسمان هستند و اکثر اوقات درمورد آسمانی که در عکس دیده می‌شود، تدبیری اتخاذ نمی‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اکثر عکس‌هایی که در هوای آزاد گرفته می‌شوند، معمولاً هم بخشی از زمین و هم قسمتی از آسمان را دربر می‌گیرند. بیشتر عکاسان هنگام عکاسی از انسان‌ها و اشیا کمتر به فکر آسمان هستند و اکثر اوقات درمورد آسمانی که در عکس دیده می‌شود، تدبیری اتخاذ نمی‌کنند. غافل از آنکه آسمان در عکس بسیار با اهمیت بوده و با انتخاب آگاهانه آن می‌توان محیط و فضای عکس را تغییر داد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


آسمان روی گیرایی عکس تأثیر زیادی دارد. تأثیر و حالت سوژه‌ای که در نور شدید خورشید عکاسی می‌شود یا تأثیر سوژه‌ای که در هوای ابری مورد استفاده عکاسی قرار می‌گیرد، تفاوت فاحش دارد. نمایش آسمان در عکس به شرایط پیرامون سوژه، موقعیت خورشید و تغییرات جوی و... بستگی دارد. برای عکس «آسمان»های گوناگون می‌توان انتخاب کرد. آسمانی که یکپارچه از ابر پوشیده شده است، در بیننده عکس احساس آرامش را به وجود می‌آورد. آسمان پوشیده از ابرهای سهمگین عکس را هیجان‌انگیر می‌سازد؛ آسمان پوشیده از مه و غبار احساس ملایمت را تداعی می‌کند و سرانجام آسمانی که از آن برف یا باران می‌بارد؛ یا آسمان‌هایی که به رنگ‌های مختلف از آبی گرفته تا طلایی، هرکدام می‌تواند برای بیانی خاص به کار برده شود.


آسمان عکس را به سه طریق می‌توان کنترل کرد؛ یا منتظر «آسمان» دلخواه شد که این طریق معمولاً وقت زیادی را می‌گیرد یا اینکه از فیلترهای رنگی استفاده کرد.


ازاین فیلترها غلظت رنگ‌ها و اصلاح و متعادل کردن رنگ نورها استفاده می‌شود. به عنوان مثال نور طبیعی خورشید به هنگام طلوع و غرب به علت کم بودن رنگ آن متمایل به قرمز و زرد است و در حین شرایطی برای طبیعی شدن عکس‌ها می‌توانید از فیلترهای رنگی استفاده کنید. هر فیلتر نور همرنگ خود را عبور می‌دهد و نور مکمل رنگ خود را جذب می‌کند، یعنی هر فیلتر رنگ همرنگ خود را روشن‌تر و رنگ مکمل خود را تیره‌تر می‌کند. رنگ زرد، مکمل رنگ آبی، فیروزه‌ای مکمل قرمز و ارغوانی مکمل رنگ سبز است. برای مثال فیلتر آبی، رنگ آبی را روشن‌تر و رنگ زرد را تیره‌تر می‌کند. برای عکاسی از آسمان فیلترهای نیمه رنگی تولید می‌شد که نیمی از فیلتر به صورت بی‌رنگ و نیم دیگر رنگی است که هنگام عکاسی نیمه رنگی را بر قسمت بالای تصویر که آسمان در آن قرار می‌گیرد، منطبق و قسمت بی‌رنگ فضای پایین عکس را دربر می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید آسمان را به هر رنگی که مایل باشید در عکس‌هایتان ثبت کنید. روش سوم استفاده از تکنیک‌های فتوشاپ می‌باشد که می‌توان به وسیله آن جلوه‌های گوناگون از آسمان را پدید آورد.


 
4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


پربیننده ترین عکس جهان
قطعا شما این تصویر را در نمایشگر کامپیوتر مشاهده کرده اید
 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
با استفاده از لنز واید وآسمان نیمه ابری می توان برجذابیت سوژه های معمولی افزود

 


تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد