درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 08:31   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22822صفحه نخست » چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1395 - 12:58
آیین‌ نامه
جولان تبلیغات برندهای خارجی در سایه غفلت مسئولان
طبق دستورالعمل تبلیغات محیطی کالا و خدمات مصوب مورخ 1391/2/12 شورای فرهنگ عمومی، تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارد، ممنوع است.
  

جولان تبلیغات برندهای خارجی در سایه غفلت مسئولان

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، طبق دستورالعمل تبلیغات محیطی کالا و خدمات مصوب مورخ 1391/2/12 شورای فرهنگ عمومی، تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی دارد، ممنوع است. (ماده 1) همچنین تبلیغ کالا و خدمات داخلی که نام خارجی دارد، ممنوع است (ماده 2) و تبلیغ کالا و خدمات داخلی با سرمایه‌گذاری مشترک خارجی باید با نام ایرانی و منطبق بر قانون «ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» و آیین‌نامه اجرایی آن باشد. (ماده 3) و نیز این قانون تاکید می‌کند تبلیغ کالا و خدمات خارجی که مشابه داخلی ندارد، با رعایت استفاده از حداکثر 20درصد کل ظرفیت تبلیغات محیطی و صرفا با خط فارسی مجاز است. (ماده 5) هر نوع تبلیغات کالا و خدمات خارجی از طریق تابلوهای اختصاصی واحد صنفی، توزیعی، فروشگاه‌‌ها و مراکز خرید ممنوع است.

ضرورت توجه به رشد صنایع

باید اجازه داد صنایع در کشور رشد کنند و بعد از آن به واردات کالاها پرداخت، به‌عنوان مثال در کشورهایی چون سنگاپور و ترکیه که صنایع داخلی در حال رشد بود، اجازه سرمایه‌گذاری کالاهای خارجی در این کشورها تا زمانی که صنعت آن کشورها شکوفا شد، داده نشد. در حال حاضر ما نیز باید این روند را در پیش بگیریم.

چه بلایی بر سر برندهای بومی‌مان آورده‌ایم؟

امروز باید پرسید چه بلایی بر سر برندهای‌بومی‌مان نظیر کفش ملی، پارس گراندیک و صاایران آمده است؟ زمانی برند صاایران با شعار هر روز بهتر از دیروز به یک برند معروف در ایران تبدیل شده بود این در حالی است که در حال حاضر باید آن را در قبرستان برندها یافت. دلیل آن هم اشتباه در روند تبلیغات بود. در واقع برای اینکه برند صاایران از بین نرود باید ابتدا اجازه رشد به آن داده می‌شد و بعد برندهای دیگر تبلیغ می‌شد.

بخش دیگری از مشکل نام و نشان تقلبی است، به‌عنوان مثال روغن زیتون رودبار را با نام روغن زیتون اسپانیا می‌فروشند به دلیل اینکه مردم از کالاهای خارجی استقبال بیشتری می‌کنند. برندهای خوبی در کشور فعالیت داشته است که نیاز به احیا و زنده شدن دارند به‌عنوان مثال کفش ملی برند معتبری بود که نیاز به احیا شدن دارد اما این احیا شدن اراده می‌خواهد.

لزوم حمایت دولت از برندسازی

دولت باید حمایت کند و صرفا شعار ندهد، ‌از سال 84 تا امسال عضو ناظر سازمان تجارت جهانی هستیم و نقشه راه را داشته‌ایم اما پیشرفتی نکرده‌ایم، بنابراین مشخص می‌شود که دولت حمایتی از بخش تولید نمی‌کند. از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز در تولید کالای باکیفیت بی‌انگیزه هستند و کوتاهی می‌کنند.

‌البته توجه به این نکته ضروری است که به‌عنوان مثال برند نوکیا 18 سال یا برند تویوتا 27 سال برای دولت‌شان ضرر داشته‌اند با این حال دولت با حمایت خود باعث شد این برندها موفق و شناخته شوند این در حالی است که خودرو در کشور ما 40سال است ضرر می‌دهد و پیشرفت هم نمی‌کند. بنابراین می‌توان خودرو را مانند کودکی 40ساله دانست که هنوز هم شیر می‌خورد و کاری از دستش برنمی‌آید. اگر خودرو در کشور با همین روند ادامه فعالیت بدهد، به جایی نخواهد رسید. بنابراین این صنعت نیازمند برنامه‌ریزی سالانه از سوی دولت و حمایت از سوی مردم است.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد