درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 23 آذر 1398 - 09:39   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

شخصیت سال مجله «تایم»

  شخصیت سال مجله «تایم»


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی

  جای خالی آموزش بیمه به کودکان در رسانه های جمعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند
  مزایا و ضرورت مستندسازی بحران
  اینگونه از دست مردم‌آزارها در اینستاگرام خلاص شوید
  با موبایل جدید نوکیا آشنا شوید: ستاره ارزان بازار
  10 مهارت مفید برای یادگیری شاغلان روابط عمومی
  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی
  نمونه دعوتنامه: آیین تجلیل
  آشنایی با 10 بهترین اختراعات سال 2019
  ایجاد نظام اطلاعاتی کامپیوتری مشترک برای نهادهای بخش عمومی سوئد
  با واتساپ خداحافظی کنید اگر یکی از این 6 میلیون نفر هستید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22793صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 7 اردیبهشت 1395 - 11:16
دو اشتباه بزرگ بیل گیتس چه بود؟
‌بیل گیتس برای مدت ۲۵ سال مدیرعامل مایکروسافت بود. او در سال ۲۰۰۰ از این سمت کنار رفت. او یک استارت آپ دو نفره را به یک شرکت بزرگ تکنولوژی چند صد میلیارددلاری تبدیل کرد و خود نیز به پولدارترین مرد جهان تبدیل شد. اما هر مدیرعامل بزرگی هم اشتباهاتی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ‌بیل گیتس برای مدت ۲۵ سال مدیرعامل مایکروسافت بود. او در سال ۲۰۰۰ از این سمت کنار رفت. او یک استارت آپ دو نفره را به یک شرکت بزرگ تکنولوژی چند صد میلیارددلاری تبدیل کرد و خود نیز به پولدارترین مرد جهان تبدیل شداما هر مدیرعامل بزرگی هم اشتباهاتی دارد.

به گفته Brad Silverberg که برای 10 سال (از ۱۹۹۰) یکی از معاونان گیتس بوده، او نیز دو اشتباه بزرگ در دوران کاری‌اش داشت. اول اینکه لابی موفقی با بخش دولتی نداشت و دوم اینکه مزیت‌های اینترنت را از آن آغاز در نظر نگرفت. به گفته Silverberg مهم‌ترین اشکال بیل گیتس این بود که در حالی که رقبای این شرکت لابی مناسبی با دولت داشتند گیتس معتقد بود دولت باید مایکروسافت را به حال خود بگذارد.  Silverberg می‌گوید گیتس با دولت و سیاستمداران در آغاز کار هیچ ارتباطی برقرار نمی‌کرد چون تصور می‌کرد رقابت منصفانه‌ای در بازار دارد و ارزش‌های قابل توجهی برای مشتریانش ایجاد می‌کند و نیاز به رویکرد نزدیکی به دولت ندارد اما این دیدگاه اشتباه بود چون خیلی زود دولت آمریکا و اتحادیه اروپا جنگ بزرگی بر ضد مایکروسافت به راه انداختند. در سال ۲۰۰۰ قاضی جکسون، مایکروسافت را به شکستن قانون ضد تراست متهم کرد. به گفته او مایکروسافت از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر در ویندوز علیه قانون ضد تراست عمل کرده است.

دعوای حقوقی مایکروسافت بر سر این قانون و اینترنت اکسپلورر برای چند سال این شرکت را به شدت نزد افکار عمومی زیر سوال برد. Silverberg همچنین اعتقاد دارد که به جز این بیل گیتس اینترنت را هم نادیده گرفت چراکه می‌خواست امپراتوری ویندوز را حفظ کند.  او می‌گوید: بیل به دشواری متوجه شد که چگونه می‌تواند به تهدیدها و فرصت‌های اینترنت باید پاسخ دهد. در اوخر دهه ۹۰ میلادی و در زمانی که شما صاحب ویندوز هستید همه چیز عالی است و چرا شما باید به فکر تغییر باشید؟ نگاه بیل گیتس محافظت از ویندوز در این فضا بود اما این استراتژی در سال ۲۰۰۰ دیگر قادر به نجات مایکروسافت نبودبا توجه به این دو مورد Silverberg برای بیل گیتس احترام خاصی قائل است. به گفته او چشم‌اندازی که بیل‌گیتس برای ایجاد یک امپراتوری نرم‌افزاری ایجاد کرد و تلفیق نگاه داشتن یک پلت‌فرم برای تجارت باعث شد که هم در بخش مشتریان عمومی و هم مشتریان شرکتی مایکروسافت به موفقیت قابل توجهی برسد. از این جهت به عقیده او بیل گیتس یکی از بزرگ‌ترین مدیران عامل تاریخ تجارت است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3750

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 مهارت مفید برای یادگیری شاغلان روابط عمومی


  ضرورت جلب اعتماد دوباره مشتریان در حوزه روابط عمومی


  نمونه دعوتنامه: آیین تجلیل


  اینگونه از دست مردم‌آزارها در اینستاگرام خلاص شوید


  مزایا و ضرورت مستندسازی بحران


  با موبایل جدید نوکیا آشنا شوید: ستاره ارزان بازار


  ۴ روش مدیریت شهرت آنلاین که می تواند تصویر روابط عمومی شما را تقویت کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود