درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:02   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22753صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 5 اردیبهشت 1395 - 20:57
نقدی بر شیوه کار مدیران روابط عمومی
نیما رحیم پور - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به قلم نگارنده ،امروزه یکی از بنیادی ترین دانش ها ومهمترین عوامل پیشرفت انسان هاارتباطات و روابط عمومی است. بدون تردید امروزه در نگاه نخست اگر جنگی در حال پی ریزی و وقوع باشد جنگ ارتباطات است بنابراین نمیتوان نقش و قدرت روابط عمومی ها واهمیت اطلاع رسانی را نادیده گرفت .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به قلم نگارنده ،امروزه یکی از بنیادی ترین دانش ها ومهمترین عوامل پیشرفت انسان هاارتباطات و روابط عمومی است. بدون تردید امروزه در نگاه نخست اگر جنگی در حال پی ریزی و وقوع باشد جنگ ارتباطات است بنابراین نمیتوان نقش و قدرت روابط عمومی ها واهمیت اطلاع رسانی را نادیده گرفت .

روابط عمومی هر سازمان به تعبیر تکرار شده چشم بینا، گوش شنوا وزبان گویای هر سازمان و در واقع پل ارتباطی موثر بین مردم و مسئولین قلمداد میشود ومدیران مربوطه را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم آگاه میسازد تا در راستای برآورده ساختن نیازهای مخاطبین تلاش نمایند. اگرچه حوزه وظایف روابط عمومی ها بسیار وسیع و گسترده می باشد اما متاسفانه روابط عمومی برخی از ادارات صرفا بعنوان در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به نصب یک بنر یا پارچه نوشته بسنده میکنند و از وظایف اصلی خود بدور هستند.

باید دانست مدیران روابط عمومی مشاورین بالاترین مقام دستگاه و در تعیین خط مشی اهداف و برنامه های آن سازمان دخیل هستند اما امروزه بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی ها هویداست البته به این حقیقت باید اذهان داشت که باابراز تاسف برخی از مدیران سازمان ها تاکنون نسبت به جایگاه روابط عمومی ها ونقش و تاثیر آن در پیشبرد اهداف سازمان شناخت کافی پیدا نکرده اند اما مدیران روابط عمومی ها باید تلاش نمایند تا مدیر سازمان را به این باور برسانند که روابط عمومی به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند.

 

ذکر این نکته ضروری است که یکی از مهمترین عواملی که جایگاه یک سازمان را در میان افکار عمومی جامعه تقویت می کند وجود یک روابط عمومی منسجم، قدرتمند و حرفه ای است که میتواند هرسازمانی را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

توجه به افکار عمومی، شکل گیری و جهت دهی به سمت فعالیت های سازمان امری ضروری و حیاتی است که این مهم بااطلاع رسانی از فعالیت های انجام شده توسط روابط عمومی ها میسر خواهد شد.مدیران روابط عمومی ها ضمن برخورداری از اخلاق اسلامی و حرفه ای باید همواره پاسخگوی مردم نسبت به مسائل مرتبط به سازمان خود باشند تاضمن جلب مشارکت مردم، نگرش منفی برخی از مخاطبین را نسبت به سازمان تغییر دهند.

مدیران روابط عمومی ها تاکنون به این باور نرسیده اند که نقشه راه مدیر سازمان محسوب می شوند به درستی باید اقرار کرد که برخی از روابط عمومی ها حتی قادر به درج اخبار وفعالیت ها در پایگاه اطلاع رسانی سازمان خود نیز نیستند و بین ارتباط بامردم واطلاع رسانی یک حلقه مفقوده ایجاد کرده اند.

 

با یک آسیب شناسی می توان گفت عدم مسئولیت پذیری، عدم آشنایی برخی از مدیران نسبت به جایگاه روابط عمومی ها، ارتباط ضعیف روابط عمومی ها با مردم ، کارکنان ومدیران و ... از مشکلات اصلی و اساسی امروزه در تنزل جایگاه روابط عمومی ها درادارات است که باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.یک روابط عمومی موفق باید کارآمد، موثر و هدفمند، و سنگ بنای ساختار ارتباطی قوی را با افکار عمومی پی ریزی نماید تا این شکاف بین مردم و مسئولین به حداقل برسد و درآن زمان است که مقدمات شکل گیری یک تصور مثبت ازسازمان در ذهن مردم شکل می گیرد.

برنامه های فرهنگی نیز از اساس کار روابط عمومی ها در ارتباط با مردم و جلب اعتماد نسبت به نظر مخاطبین است، روابط عمومی ها نباید به یک خلوتگاه تبدیل شوند، همانطور که اشاره شد خلاصه کردن فعالیت های روابط عمومی ها در نصب بنر و پارچه نوشته تبریک و تسلیت ظلم بزرگی به پتانسیل ها وتوانایی های این واحد حساس، مهم و ضروری است امیدواریم که مدیران سازمان ها و همچنین مدیران روابط عمومی ها با تعغییر نگرش خود نسبت به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها اهتمام ورزیده و فعالیت های این واحد را به سمت تخصصی نمودن به عنوان هنر هشتم و مظهر پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع پیش ببرند و در جایگاه اصلی خود تثبیت نمایند.

منبع: http://shooshan.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد