درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 21:53   

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

  روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظر سنجی

  نظر سنجی


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در قم
  مدیران شهری باید اهمیت بیشتری به حوزه روابط عمومی قائل شوند
  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان
  دومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه برگزار شد
  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان
  روابط عمومی ادارات باید به ابر روابط عمومی تبدیل شوند
  مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اهمیت روابط عمومی برای سازمان همچون بخش تولید است
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در کرج
  مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: مدیران روابط عمومی ادارات واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22722صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 5 اردیبهشت 1398 - 09:02
تقویم روز روابط عمومی: سالروز تاسیس رادیو ایران
پنجم اردیبهشت 1319 (25 اپریل 1940) رادیو تهران در محل بی سیم پهلوی (باغ بی سیم ـ خیابان شمیران ـ چهارراه سید خندان و در آن زمان خارج از تهران) و با استفاده از دو فرستنده 20 کیلو واتی و دو کیلو واتی موجود ویژه ارسال تلگرام آغاز بکار کرد و سه بار در شبانه روز به فاصله هشت ساعت از هم، اخبار داخله و خارجه و تفسیرهای مربوط را پخش می کرد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پنجم اردیبهشت 1319 (25 اپریل 1940) رادیو تهران در محل بی سیم پهلوی (باغ بی سیم ـ خیابان شمیران ـ چهارراه سید خندان و در آن زمان خارج از تهران) و با استفاده از دو فرستنده 20 کیلو واتی و دو کیلو واتی موجود ویژه ارسال تلگرام آغاز بکار کرد و سه بار در شبانه روز به فاصله هشت ساعت از هم، اخبار داخله و خارجه و تفسیرهای مربوط را پخش می کرد.

 

از آنجاکه نوار ضبط صوت ساخته نشده بود برنامه های رادیو تهران ـ از موسیقی تا گفتار و نمایش به صورت زنده پخش می شد و ابتکاری بود، نه اقتباس از کشورهای دیگر. اعضای ارکستر عمدتا درجه داران موزیک ارتش بودند. اخبار در شهر و در سازمان خبرگزاری پارس (جنب ساختمان وزارت امور خارجه) در دو نسخه تهیه و به دو موتوسیکلت سوار جداگانه داده می شد تا اگر فرضا یکی از آنان ضمن راه (تهران به بی سیم پهلوی) دچار حادثه غیر مترقبه شود، دیگری به موقع، اخبار را به دست گویندگان برساند.

 

خبرگزاری پارس که در تابستان 1934 (1313 هجری خورشیدی) طبق الگوی خبرگزاری آناتولی (ترکیه) تاسیس شده و وابسته به وزارت امور خارجه بود بعدا به سازمان انتشارات و تبلیغات کشور (وزارت ارشاد فعلی) که رادیو یکی از موسسات آن بود ضمیمه شد. رشد و پیشرفت رادیو ایران و خبرگزاری پارس در زمان مدیریت و وزارت نصرت الله معینیان روزنامه نگار معروف صورت گرفت.




     4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
اولین ساختمان رادیو ایران

 

در اجرای یک قانون مصوب، رادیوها و تلویزیون غیر دولتی از سال 1350 (1971) به تلویزیون ملی ملحق و سازمان مل�'ی رادیو تلویزیون (صدا و سیمای ایران) به وجود آمد و خود، به تاسیس خبرگزاری مستقل دست زد که بعدا واحد مرکزی خبر نام گرفت و بیشتر سازمانهای رادیو از میدان ارگ به خیابان جام جم منتقل شد.
    
قراربود که هر برنامه سازمان رادیو تلویزیون همانند رادیو سابق دارای شورا (شورای برنامه مرکب از کارشناسان و اهل تجربه) باشد و این شوراها مطالب برنامه و هرگونه تغییری را قبلا بررسی و تصویب کند و جمع این شوراها و یا شورای مرکب از نمایندگان آنها بر سازمان و برنامه های رادیو تلویزیون که یک سازمان مل�'ی است نظارت داشته باشد که چنین نشد و چون مدیر عامل این سازمان در هفت سال نخست از وابستگان دربار بود،

 

از این بابت مورد اعتراض علنی قرار نگرفت. مسعود برزین آخرین مدیرعامل سازمان رادیو تلویزیون مل�'ی ایران نه تنها تصمیم به اجرای روال شورایی برنامه ها گرفت بلکه در نظر داشت که شورای کل سازمان رادیو تلویزیون، انتخابی (همانند شوراهای شهر) باشد، نیمی از اعضاء با رای مخاطبان و نیم دیگر از کارشناسان و اهل حرفه با رای این جماعت، که پیروزی انقلاب انجام این کار را متوقف ساخت و بسیاری از کارکنان حرفه ای این سازمان نیز برکنار شدند.

 

ساختمان رادیو تلویزیون دولتی (صدا و سیما) پس از پیروزی انقلاب به دست کمونیست ها افتاده بود و اینان بودند که کارکنان قدیمی را به سازمان رادیو تلویزیون (ساختمان جام جم) راه ندادند و تلاش قطب زاده مدیر عامل بعدی هم به دلیل ایجاد یک کمیته انقلاب در رادیوتلویزیون مرکب از شرکت کنندگان در انقلاب، نه اهل حرفه، مانع از حل مسئله شد. به اخراج شدگان غرامت بیکاری هم پرداخت نشد (ندادن غرامت اخراج از کار، در کشوری که به اتباع یارالنه نقدی داده می شود!). در اوایل دهه 1370 محمد هاشمی مدیر عامل وقت برخی از کارکنان قدیمی را که به او مراجعه کرده بودند بکار گرفت.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی


  فرماندار رودسر در همایش روابط عمومی ها؛ به جای ثنا گویی به من تذکر بدهید


  مشکلات روابط عمومی در روز روابط عمومی


  روابط عمومی و اخلاق مداری


  شناسایی فلسفه یک فناوری موجب افزایش کارکردها و کاربردهای آن خواهد شد


  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


  نشست متخصصان روابط عمومی برگزار شد


  گزارش برگزاری آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی