درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:20   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22609صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 31 فروردین 1395 - 08:38
استفاده از روابط عمومی و رسانه‌ در کسب و کار و فروش بیشتر
داشتن یک کسب‌وکار چه فاید‌ه‌ای دارد اگر هیچ‌کس چیزی در مورد شما نداند؟ چطور می‌خواهید خود را بشناسانید؟ روابط عمومی یکی از چند روش اثبات شده برای سازمان‌ها است تا با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند و این روش اغلب از تبلیغات مقرون‌ به صرفه‌تر است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- داشتن یک کسب‌وکار چه فاید‌ه‌ای دارد اگر هیچ‌کس چیزی در مورد شما نداند؟ چطور می‌خواهید خود را بشناسانید؟ روابط عمومی یکی از چند روش اثبات شده برای سازمان‌ها است تا با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند و این روش اغلب از تبلیغات مقرون‌ به صرفه‌تر است اما چطور می‌توانید مطمئن شوید که فعالیت‌های رسانه‌ای و روابط عمومی شما به دست افراد درستی سپرده شده است؟ در اینجا چند ابزار اینترنتی و نکاتی که به شرکت‌ها – فارغ از اینکه چه اندازه‌ای هستند و در کدام صنعت فعالیت می‌کنند – در توسعه دسترسی رسانه‌‌ای آنها کمک می‌کند، معرفی می‌شوند . 

 محتوای ارزشمند تولید کنید و به اشتراک بگذارید

 ویبهو دیوانژی (Vaibhav Diwanji) ، استراتژیست بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «تلاش‌هایی که در روابط عمومی صورت می‌گیرند، بدون محتوای جذاب و مرتبط هیچ معنا و مفهومی ندارند. محتوای خوب این توانایی را دارد که پوشش رسانه‌ای خوبی برای شما داشته باشد و توجه مشتری را جلب کند و باعث می‌شود مردم در مورد برند شما صحبت کنند .» 

مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می‌کنید واقعا ارزشمند است و اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید از نظر خبرنگاران و مخاطبین هدف شما جالب و مفید هستند. شاید بخواهید محصول یا خدمات جدیدی تولید کنید یا در محصولات و خدمات فعلی خود تغییری اساسی ایجاد کنید. شاید در حال ادغام با شرکت دیگری هستید یا می‌خواهید شرکتی را تحت تملک خود درآورید یا می‌خواهید برگزاری نمایشگاه یا حراج بزرگی را اعلام کنید

دیوانژی می‌گوید: «برای به اشتراک‌گذاری خبرهای خود صرفا از روش‌های قدیمی آگهی دادن در مطبوعات استفاده نکنید. انتشار فیلم‌ در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسی در این رابطه می‌تواند تاثیر خوبی بر برند شما داشته باشد .» 

برای برقراری رابطه با خبرنگاران مهم وقت بگذارید

 سامی مک‌آبه، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای Clarity PR می‌گوید: «پنج خبرنگار مهم را که به طور مرتب حوزه خاص و رقبای شما را پوشش می‌دهند شناسایی کنید و برای ایجاد رابطه با آنها در بلند مدت سخت کار کنید .» 

سوزی کیسی، مدیر حسابداری شرکت ارتباطات گبن (Geben) می‌گوید: «می‌توانید از گوگل و توییتر برای تحقیق در مورد خبرنگاران مورد نظر خود استفاده کنید. قبل از اینکه بخواهم با خبرنگاری ارتباط برقرار کنم، آخرین مقالات او را می‌خوانم و پروفایل او را در رسانه‌های اجتماعی مرور می‌کنم تا مطمئن شوم چیزی که به دنبال آن هستم با آن خبرنگار و علایق او همخوانی دارد یا نه .» 

توصیه مک‌آبه این است که به محض آنکه تحقیقات خود را انجام دادید، از طریق رسانه‌های اجتماعی با این خبرنگاران درگیر شوید و هر کجا لازم بود تحلیل و تفسیر ارائه دهید؛ حتی اگر این تحلیل‌ها به طور مستقیم به پوشش خبری شرکت شما منجر نشود. «با ارائه نظرات مرتبط، به‌موقع و موشکافانه، اعتماد خبرنگاران را جلب کنید. هدف این است که خود را مفسر توانمند و معتبری بشناسانید. این کار به زمان و پافشاری نیاز دارد .» 

از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار استفاده کنید

جیسون پارکز، مالک شرکت بازاریابی دیجیتال مدیا کپتین (The Media Captain) می‌گوید: «رسانه‌های اجتماعی حوزه جالبی برای تولید روابط عمومی هستند. به خصوص در بخش‌های تبلیغاتی این رسانه‌ها، می‌توانید اخبار یا وبلاگ قرار دهید و حجم گسترده‌ای از ترافیک سایت را در وب‌سایت خود مدیریت کنید.» مثلا تخصص خود را با به اشتراک‌گذاری مقالات مرتبط با صنعت و کسب‌وکارتان در توییتر که خبرنگاران را جذب می‌کند، نشان دهید. یا از امکانات لینکداین برای ارتقای دیدگاه‌ها، تخصص و رهبری اندیشه منحصر به فرد شرکت‌تان در میان گروه‌های بسیار هدفمند حرفه‌ای‌های کسب‌وکار استفاده کنید

نتایج خود را بسنجید تا بتوانید آنها را توسعه دهید

 به گفته جولی رایت، رئیس شرکت بازاریابی و ارتباطات رایت، «سنجش اثر روابط‌عمومی می‌تواند پیگیری URLها، گزارش‌های تحلیل گوگل، پوشش محقق شده و دیگر معیارهای مشخص شده توسط تیم شما را دربربگیرد. با توجه به منابع داخلی یک شرکت، پوشش رسانه‌ای را می‌توان یا به صورت دستی (مثلا از طریق Google Alerts) یا سرویس‌های اتوماتیک‌شده (مثل محصولات شرکت Cision که نرم‌افزارهای روابط عمومی تولید می‌کند) پیگیری و الگوگیری کرد. استفاده از ابزارهای نظارت بر رسانه می‌تواند هزینه‌بر باشد، اما بار کاری را کاهش می‌دهد و می‌تواند پوشش رسانه‌ای رقبا را از نظر حجم و محتوا به صورت مقرون‌ به‌صرفه‌تری پیگیری کند

به استخدام یک آژانس روابط عمومی فکر کنید

با توجه به اندازه شرکت‌تان، تخصص و منابعی که در اختیار دارید، به‌کارگیری یک آژانس روابط عمومی بهتر از آن است که همه کارها را خودتان انجام دهید

در این صورت، بیشتر زمان شما صرف فروش یا کار کردن روی محصول‌تان می‌شود تا اینکه تلاش کنید روابط عمومی را توسعه دهید. هنگام استخدام یک شرکت یا فرد متخصص در روابط عمومی، به اندازه کافی تحقیق ‌کنید. یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد، به خصوص اگر در صنعت مهمی فعالیت می‌کنید. شرکت‌هایی که تخصصی کار می‌کنند، ارتباطات ویژه‌ای با گروه‌های صنعتی هدف و رسانه‌ها دارند و می‌توانند شما را به مخاطبان مناسب خودتان برسانند
.

 

جلب توجه کنید

 تفاوت بزرگ و عمده بین روابط عمومی و تبلیغات این است که روابط عمومی تلاش خیلی بیشتری را می طلبد، نتیجه آن که اغلب در صنعت بازاریابی منتسب به عنوان «در آمد رسانه ها» می شود.


هر کسی می تواند روابط عمومی را اداره کند چنانچه وقت، دانش چگونگی ها و پشتکار را داشته باشد. این همسان سازی ای است که می تواند شما را، در رقابت با شرکت هایی که میلیون ها صرف تبلیغات می کنند، قرار دهد.


کتاب «سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی» معتقد است که روابط عمومی در ایجاد یک برند جدید موثرتر است.


بر اکثریت واضح است که یک مقاله در ایالات متحده آمریکا امروز یا کارآفرین، یک راه قدرتمندی برای جلب توجهات نسبت به شما، در مقابل تبلیغات بنر، است.


خواه کسب و کار شما کسب و کار به کسب و کار و یا کسب و کار به مصرف کننده باشد، روابط عمومی می تواند آگاهی گسترده ای برای برند شما خلق کند.


علاقه ایجاد کنید

روابط عمومی علاقه را در درجه اول به دلیل اعتدال می تواند به وجود بیاورد: داستان های خبری نوشته شده در نهاد و سرشت شان، معتبر تر از تبلیغات هستند.
با گسترش تبلیغات آنلاین، به طور متوسط مصرف کننده در معرض بمباران پیام های بازاریابی در طول روز بالغ بر 5000 مورد قرار می گیرد.


بسیاری از آن تبلیغات نادیده گرفته خواهد شد. اما قدرت مطبوعات بدان معنا است که داستان ها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.


خبرنگاران در نوشتن سرفصل ها و داستان هائی که فکر می کنند جالب است، تبحر و برتری دارند. مطالب یا نوشته های موفق رسانه ها، در درجه اول بسته به اینکه چگونه برایتان جالب است، شما را در خلق ایده های تان، هدایت می کند.


محصول خود را نفروشید، یک داستان را بفروشید. علاقه مندی شان را تحریک کنید که نیمی از نبرد را پیروز شوید.


خواسته ها را تحریک کنید

داستان های مطبوعات که در تم ها و زمینه های یک رویداد، کمبود، ذهنیت گروه و قدر و منزلت بازی می کند، می توانند خواسته ها را خلق و ایجاد کنند. نکات دیگر برای ایجاد تمایل یا خواسته:
• استفاده از مطالعات موردی و یا گواهی ها (شهود و مستندات). یک خبرنگار در جستجوی آن است که بداند چه کسی از محصول شما استفاده می کند .
• تمرکز بر منافع. صرف زمان بیش از حد روی ویژگی های (طرح) یک اشتباه رایج است. مردم در مورد آن منفعت یا مزایایی که شما به آنها می دهید، علاقه مند هستند.
• ترس شان را مرتفع کنید. تلنگر مهم مزایا، کاهش یا آرام کردن ترس است.
• اثر گلوله برفی. مطبوعات خوب می تواند به مطبوعات بیشتر منتهی شود.


خوانندگان را به اقدام کردن (عمل کردن) متقاعد کنید

 دانش یا عقل متعارف بر آن است که روابط عمومی بهترین تلاش خود را صرف آگاهی دادن، می کند، اما در زمینه تسعیر تولید خوب یا مفید نیست.


مسئولیت اصلی روابط عمومی، روش اداره تسعیر و یا تبدیل کردن نیست بلکه بهترین کار را، زمانی که با بازاریابی های دیگر در تعامل است، انجام می دهد. زمان بندی کردن پیشرفت تان متناسب با تبلیغات، یک راه عالی برای اهرم تلاش و افزایش نتایج است.


به همین ترتیب، ترکیب قدرت بازاریابی محتوا با روابط عمومی، راه اثبات شده دیگری، برای به دست آوردن چشم اندازی جهت اقدام کردن (عمل کردن) است. نشریه جدید، نتایج تحقیق یا یک داده نمایی (اینفوگراف) همه را می توان از طریق روابط عمومی ترویج شان کرد که پس از آن به شکل قیف (دودکش) تبدیل شده به شکل یک تولید سرب (تولید رهنمود یا رهنمود سازی) می شوند.


اعتبارتان را افزایش دهید

 بیایید دو وب سایت فرضی را مقایسه کنیم.
اولی یک ردیف از آیکن ها را دارد : CNBC، بارونز، وال استریت ژورنال.
سایت دوم هیچ آیکونی از پوشش رسانه ای ندارد.
همه شرائط مساوی است، به نظر شما کدام یک از اعتبار بیشتری برخوردار است؟
روابط عمومی، یک روش قدرتمند برای افزایش اعتبار شما از چشم انداز خودتان و مشتریان تان است. و به محض اینکه یک بار اعتباری به دست می آید، رقبای تان با دشواری بسیاری برای غلبه کردن بر شما روجوع خواهند کرد.


دوباره اطمینان بدهید

 یک بار دیگر، دو وب سایت فرضی را تصور کنید. هر دو یک بخش خبری دارند.
اولی دارای سابقه دائمی از انتشار در مطبوعات که هر چند ماه یکبار منتشر می شود، دارد. مباحث عبارتند از حوادثی که آن انجمن در آن، شرکت خواهد کرد، برنده جوایز می شود و محصولات جدیدی در حال منتشر شدن هستند.


سایت دوم نیز دارای یک لیست از انتشارات در مطبوعات هست، اما آخرین چاپش، بیش از نه ماه پیش منتشر شده است.
اولین وب سایت به بازدید کننده اش اطمینان و آرامش می بخشد که همه چیز با زمزمه کردن به پیش می رود. این قدرت روابط عمومی سازگار است. و این که می تواند آن چیزی باشد که زمانی را برای یک تصمیم خرید به نفع شما، صرف می کند.


همچون زدن پای خود به در عمل کنید

اگر شما یک فرد تصمیم ساز در یک شرکت بودید و یک ایمیل سردی را دریافت نمودید، کدام یک نظر شما را جلب می کند؟
PDF از وثیقه های فروش
• یک لینکی به یک مقاله در مورد آن شرکت از یک سایت خبری
پوشش خبری یک شروع کننده مکالمه عالی است و یک راه برای زدن پای خود به در، چشم انداز ذهن تان است.
این در یک محیط B2B است. حتی در شرکت های B2C، اخبار گرفتن به طور منظم، همچون زدن یک پای روانی به درب چشم انداز ذهن تان عمل می کند.


همچون محتوای همیشه سبز با دوام عمل کنید

 تبلیغات پرداخت آنلاین، زمانی که بودجه تمام شود، متوقف خواهد شد. یک مقاله خبری دریک خروجی معتبر برای یک مدت زمان طولانی باقی می ماند.


هنگامی که یک چشم انداز در جستجوی نام شرکت شما است، دیدن ویژگی یک مقاله، یک راه طولانی جهت افزایش آگاهی تان طی می کند. حتی زمانی که نمایندگی انجام کار را متوقف می کند، آن مقاله به قوت خود باقی است.


اما زمانی که هیچ چیز برای اعلام کردن ندارید، چطور؟ در اینجا برخی از پیشنهادات موجودند:


• منابع کارشناسی. به خبرنگاران و سردبیران اجازه بدهید بدانند که یک مجری شرکت به عنوان یک منبع نقل قول، اعتبار دهنده به داده ها یا ارائه کننده نظریه کارشناسی، در دسترس است.
• نظرسنجی رفتاری (بررسی رفتار یا رهنمود). مطبوعات، عاشق نتایج تحقیق هستند و نظرسنجی ها، یک راه عالی برای ساختن شما به عنوان یک رهبر صنعت تفکر، است.
• انتشارات جدید یا اینفوگراف ها. اطمینان حاصل کنید که موضوع به موقع، مناسب و آموزشی است. بیش از همه، از خود ارتقائی اجتناب کنید.


یکی از راه هائی که روابط عمومی نمی تواند به فروش کمک کند.
ما در مورد هشت راهی که روابط عمومی می تواند به فروش کمک کند صحبت کردیم. یکی راهی که روابط عمومی نمی تواند به فروش کمک کند این است که چنانچه آن محصول بسیار ناقص باشد، هیچ سطح از آگاهی نمی تواند به بهبود فروش کمک کند.


این یک شکست در توسعه محصول و استراتژی است، نه از جنس تقاضا. مطمئن باشید، که محصول شما در بالاترین شکل خود قبل از دست به کار شدن منابع به سمت روابط عمومی قرار دارد. یعنی اینکه شما هرگز نمی توانید تنها به این دلیل که بخش روابط عمومی هستید، برای کالایی مفید واقع شوید که هیچ کیفیتی ندارد. در این حالت تنها چیزی که از بین می رود اعتبار شرکت است. بنابراین در معرفی این کالاها بهتر است از تبلیغات به جای روابط عمومی استفاده شود.


از شبکه‌های اجتماعی برای ارائه محتوای سازمان به مشتریان استفاده کنید

 خلق یک محتوای جذاب تنها نیمی از مسیر پر فراز و نشیب بازاریابی محتوایی است. روندی که از سال گذشته آغاز شده است و در سال جدید هم ادامه دارد، استفاده از LinkedIn برای در میان گذاشتن محتوای سازمان است. دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز مکان‌های مناسبی برای توزیع محتوا هستند اما LinkedIn دارای ویژگی‌هایی است که این فضا را از دیگر شبکه‌ها سازگارتر می‌کند. به‌عنوان مثال صاحبان کسب می‌توانند از LinkedIn Pulse برای ارائه مقالات یا لینک به دیگر مقالات استفاده کنند. براساس گزارش‌ها از مراکز معتبر، درصد بیشتری از تجار، از این شبکه استفاده می‌کنند. بنابراین در قبال دیگر شبکه‌های اجتماعی (شبکه‌هایی که استقبال کمتری از آنان می‌شود) دو بینش وجود دارد: اول، این شبکه‌ها ارزش صرف کردن زمان برای بازاریابی را ندارند. دوم، معدود بازاریابانی در این کانال‌ها فعالیت می‌کنند و این به آن معنا است که حضور بازاریاب در این شبکه‌ها تاثیر بیشتری خواهد داشت.

تا حد امکان بازاریابی تان را
شخصی‌سازی کنید

 با مطالعه تاریخ بازاریابی اینترنتی، خواهیم دید تمرکز بازاریابان بر وسعت و تعداد بیشتر مخاطبان بنا نهاده شده است و نیاز است پیغام‌هایی که برای مشتریان ارسال می‌شود بیشتر شخصی شود. مطالعات نشان می‌دهد اگر به ایمیل‌های بازاریابی، پیغام‌های شخصی متناسب با مشتریان احتمالی افزوده شود، نتایج بهتری خواهیم گرفت. براساس گزارش‌ها، تعداد بازدید از ایمیل‌های بازاریابی مبتنی بر پیام‌های شخصی تا 14 درصد و پاسخ‌دهی به این‌گونه پیام‌ها تا 10 درصد افزایش داشته است.
حتی می‌توان عملیاتی مشابه آنچه در بالا گفته شد در وب‌سایت‌های خود اجرایی کرد. یک روش مناسب برای ایجاد ارتباط مشتریان احتمالی با محتوای سازمان، شخصی‌سازی و فراهم کردن گزینه‌هایی متناسب با مشتریان در وب‌سایت‌ها است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که محتوای سایت (شامل تخفیفات یا پیشنهادهای فروش، تبلیغات و...) منطبق بر علایق بازدیدکنندگان نباشد، قریب به 74 درصد از بازدیدکنندگان، بی‌تفاوت عمل کرده و به سادگی از آن می‌گذرند. به صورتی مشابه، فروش بازاریابان خانگی که وب‌سایت خود را شخصی‌سازی کرده‌اند، تا 19 درصد رشد داشته است.

رسانه‌های اجتماعی را یکپارچه کنید

 موضوع رسانه‌های اجتماعی بحث تازه‌ای نیست، اما بازاریابان باید راهی پیدا کنند تا کلیه رسانه‌های اجتماعی به‌کار برده شده در بازاریابی اینترنتی را یکپارچه کنند. پیش‌بینی گزینه «اشتراک» در وب‌سایت‌ها، بلاگ‌ها و ایمیل‌ها به صورت چشمگیری دامنه و اثربخشی بازاریابی را رشد می‌دهد. بنا بر گزارش‌ها، افزودن گزینه اشتراک در ایمیل‌های بازاریابی، میزان بازدید را تا 150 درصد افزایش داده است. در این مسیر بازاریابان باید همواره گوش به زنگ باشند. هر ساله، رسانه‌های اجتماعی ویژگی‌هایی به خود اضافه می‌کنند که می‌تواند برای بازاریابی اینترنتی مفید باشد. بنابراین ضمن بررسی این پیشرفت‌ها و استفاده از آنان باید در یکپارچه کردن آن نیز تلاش کرد.

آمادگی در قبال فناوری جدید

 افراد بسیاری تا پایان سال 2015، از فناوری پوشیدنی (مانند رایانه پوشیدنی) استفاده خواهند کرد اگر چه خیلی سخت بتوان در مورد بازار این فناوری اظهار نظر کرد اما بازاریابان باید در مورد آن هوشیار باشند. زمزمه‌های بسیاری در شرکت اپل آی- واچ (Apple iWatch) و تا حدودی در اندروید ویر (Android Wear) مبنی بر استقبال مردم از این فناوری و خرید آن به گوش می‌رسد. بازاریابانی که در حال حاضر به فکر دستیابی به مشتریان خود با استفاده از این تکنولوژی هستند نسبت به رقبای خود، از مزایای بیشتری برخوردار هستند. افرادی که تصور می‌کنند برای چنین تکنولوژی زود است تصمیم‌گیری کنند، باید آگاه باشند: بنابر نظر 64درصد از تصمیم‌گیرندگان در صنعت و تجارت، قطعات پوشیدنی جزو اولویت‌های سازمان‌های آنها است. به علاوه 45 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی متقاعد به خرید این قطعات شده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی بازاریابان، چگونگی دستیابی به مشتریان از طریق این فناوری است. با بهبود وضعیت اقتصادی، مصرف‌کنندگان این شانس را خواهند داشت آنچه می‌خواهند یا نیاز دارند را تهیه کنند. از سوی دیگر با پیدایش فناوری پوشیدنی بازاریابان به روش‌های جدیدی در کار خود دست پیدا کرده‌اند.


تحلیل استراتژی داخلی

 یک نوع استراتژی شناخته شده در تجارت، شامل نگاه دوباره به شرکت است. قبل از هر چیز، موقعیت بازار و نیاز‌های آن را به‌خوبی مطالعه کنید. یکی از پتانسیل‌های بازار رقابتی، استفاده از توانایی‌های داخلی شرکت است. آن دسته از توانایی‌هایی که می‌تواند فقط مختص شما باشد. بعضی از این موارد شامل حقوق انحصاری اختراع، نمایندگی انحصاری، یک ارائه خوب در قالب یک برند ممتاز از طرف شرکت، مدیریت منحصربه‌فرد، روابط عالی و موثر با مشتری و همچنین دانش صنعتی خاص است. استفاده از هر یک از این توانایی‌ها می‌تواند امتیازی برای شرکت شده و راه موفقیت در رقابت و سربلندی از آن را پیش پای شرکت پهن کند.


مرحله بعد، پشتیبانی از خدمتی است که توسط شرکت ارائه شده است. این کار باعث می‌شود تا تداوم خاص بودن شرکت راحت‌تر میسر شود. پشتیبانی‌های مالی، حقوقی، نیروی انسانی و دانش‌های تکنیکی که فقط شرکت شما می‌تواند آن را به عهده گیرد. در مواردی که احساس می‌کنید شرکت به کمک نیاز دارد به دنبال نیروهای مستعد برای تقویت آن کمبودها باشید.


برندتان را تقویت کنید

 مشتری‌های واقعی شرکت را پیدا کنید و تلاش کنید تا با آنها ارتباط گسترده ایجاد کنید. برندی با شخصیت مستقل برای ارضای نیاز مشتری تولید کنید. برندی که نشان‌دهنده تمایز شما از رقبا خواهد بود.


برندتان را مدیریت کنید

 اینترنت و دنیای مجازی تعامل بین مشتری و تولیدکنندگان را متحول کرده است. امروزه یکی از الزامات شرکت‌های معتبر، بر سر زبان‌ها بودن در دنیای مجازی است. دنیایی وسیع مانند شبکه‌های مجازی پرطرفدار، وبلاگ‌ها و سایت‌های جدید و البته تفسیر و توضیحاتی که مشتریان داخل سایت خود شرکت می‌نویسند. حمایت از نام و آوازه شرکت در دنیای مجازی نقش مهمی در روند شرکت دارد. اینجا مکانی است که یک گام اشتباه می‌تواند سند رخداد یک مصیبت را امضا کند!


از ایجاد گروه‌هایی که محصولات شما را نقد کرده و به مشتری اجازه اظهار نظر در مکان‌های عمومی را می‌دهد حمایت کنید. آن دسته از کسانی که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشتری خوب را دارند از دیدن این ویژگی، مسلما خوشحال خواهند شد، چراکه با شرکتی روبه‌رو می‌شوند که می‌توانند انعکاس عقیده خود را در محصول نهایی ببینند! موفقیت در تجارت مجازی یعنی برقراری ارتباط با مشتری و ایجاد کانال‌هایی برای شنیدن نظر مشتری.


تنظیم اهداف شدنی

 سپس گسترش و توسعه: یکی از روش‌های خروج از بحران اقتصادی، تنظیم درست اهداف شرکت است. در بسیاری از مواقع تعیین کردن هدفی که فقط و فقط با تلاش بسیار نایل می‌شود، می‌تواند انگیزه بخش باشد. می‌توانید برای رسیدن به این هدف، اول مقصدهای کوتاه و شدنی را انتخاب کرده و پس از رسیدن به آن، گام‌های بزرگ و توسعه ای را بردارید.


روابط عمومی

اگر به حوزه هایی که کارآفرینان کسب و کارهای از هم گسیخته راه اندازی می می کنند نگاه کنید ملاحظه می کنید که در برنامه های این کسب و کارها مشکلاتی شروع به ظهور می کنند.


«از هم گسیختگی» یکی از آن دست واژه هایی است که در کارآفرینی استفاده زیادی دارد و بنابراین این واژه در ترمینولوژی کارآفرینی قرار می گیرد و به ویژه وقتی که وارد روابط عمومی و بازاریابی می شود پرسنل جویای راهی برای ایجاد جذابیت برای کارشان هستند. این درخواست در حالی رخ می دهد که آنها هنوز نتیجه کار خودشان را دریافت نکرده اند و همین موضوع می تواند هنجارهای موجود را تغییر دهد.


اما این بدان معنا نیست که نوآوری از هم گسیخته اتفاق نامیمونی برای روابط عمومی است. نمونه های بی شماری در این زمینه وجود دارد که روابط عمومی ها توانسته اند این نوآوری ها را پوشش دهند: از جابجایی پول بی المللی گرفته تا کسب و کار مالی برای راهکارهای جدیدی جهت حذف ضایعات.


همه این بخش ها مایل هستند که چیزهای کوچک مشترکی برای نمایش داشته باشند. این در حالیست که آنها در واقع تحت سلطه تعداد زیادی از شرکت هایی هستند که به راحتی پول به دست می آورند و کارهایشان را در کمترین زمان ممکن و با کمترین خلاقیت و نوآوری انجام می دهند.


این کسب و کارها معمولا در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند و می خواهند با نوآوری هایشان طیف جدیدی از مردم را به سمت خود بکشانند. اما گاهی به دلیل وجود از هم گسیختگی تغییراتی را ایجاد می کنند که مردم در مورد آن شکایت می کنند. این شکایت مردم در برخی موارد می تواند برای سازمان منفعت مالی داشته باشد و در ادامه توضیح می دهیم که چرا این منفعت می تواند بدست آید؟


هر شکایتی فرصتی خبری است که واحدی به نام روابط عمومی می تواند از آن به نفع کسب و کار استفاده کند. بر اساس مطالعه هولمز و سازمان مشاوره بین المللی ارتباطات، تخمین زده می شود که صنعت روابط عمومی در سال 2013 ارزشی به اندازه 12 میلیارد دلار امریکا درآمد داشته است. اما خدماتی که با محوریت کسب و کارهای بزرگ انجام شده اند.، با مبلغ 10 هزار دلار در ماه پرداخت شده اند و حداقل زمان قرارداد این موسسات روابط عمومی شش ماه بوده است.


این بدان معناست که بیشتر فعالیت های راه اندازی کسب و کارها به وسیله روابط عمومی انجام می شود. در این مرحله روابط عمومی به طور خودکار فعالیت هایی را انجام می دهد که در خود روابط عمومی داخل سازمان قابل اجرا نیست. کنراد اگیوسا، موسس پابلیسیزا، و یکی از افرادی است که کسب و کاری را در کلمبیا راه اندازی کرده و دنبال تغییر در وضع موجود آن است. او روابط عمومی را به عنوان راهی مناسب برای این مساله می شناسد و می گوید: «من این صنعت را بررسی کرده ام و دیده ام که کارآفرینان بیشتر از روابط عمومی به دنبال تبلیغات هستند چراکه بسیاری از آنها هیچ تجربه ای در خصوص همکاری با روابط عمومی ها ندارند و یا منابعی را در اختیار ندارند که بخواهند هزینه های استاندارد آن را بپردازند.»


بنابراین روابط عمومی یکی از آن ارکانی است که می تواند با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن به کسب و کارهایی که نوآورانه هستند و جنبه های از هم گسیختگی دارند را مورد پوشش قرار دهد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد