درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 18:30   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود

  باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب شد

  سرپرست جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

آیین معارفه و تودیع مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین برگزار شد

  آیین معارفه و تودیع مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تدوین مدل کسب کار بانک توسعه تعاون در راستای بانکداری دیجیتال
  رئیس باشگاه خبرنگاران جوان منصوب شد
  استاندار یزد: روابط عمومی‌ها مروج و مجری مفهوم عدالت در جامعه
  مدیرجدید روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان منصوب شد
  مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن خبر داد: انتشار اوراق خرید دین استهلاکی برای اولین بار در کشور
  نیت خیرخواهانه تان را با بانک ملی ایران عملی کنید!
  آغاز پنجمین دوره جشنواره سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک آینده
  نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد
  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ها در آمریکا و تاسیس اف.سی.سی FCC
  تقویم روز ارتباطات/ مسیری را که یک امپراتوری بزرگ رسانه ای پیموده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22592صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 29 فروردین 1395 - 20:39
گزارش گاردین از افت مخاطب صداوسیمای ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه ملی میزبان خوبی برای محمد جواد ظریف که به عقیده برخی یک قهرمان ملی است، نبوده است؛ چراکه مصاحبه ظریف با برنامه «90» به عنوان مشهورترین برنامه تلویزیونی، توسط مدیران رسانه ملی ایران پخش نشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه ملی میزبان خوبی برای محمد جواد ظریف که به عقیده برخی یک قهرمان ملی است، نبوده است؛ چراکه مصاحبه ظریف با برنامه «90» به عنوان مشهورترین برنامه تلویزیونی، توسط مدیران رسانه ملی ایران پخش نشد.

وب‌سایت «گاردین» با انتشار گزارشی همراه با عکس، به شرایط صداوسیمای ایران در سال‌های اخیر پرداخته و از کاهش مخاطبان تلویزیون خبر داده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش به موضوعاتی چون اختلاف‌ صداوسیما با دولت یازدهم و همچنین انتقادهایی که به عملکرد صداوسیما در قبال پوشش مذاکرات هسته‌ای و اخبار مربوط به برجام مطرح شده، اشاره شده است.

«مخاطبانی که در سال‌های اخیر از رسانه ملی ایران به فضای مجازی روی آورده‌اند» موضوع دیگر گزارش گاردین است که در روزهای اخیر بر وب‌سایت این رسانه قرار گرفته است.

این گزارش با جملاتی از یکی از استادان روزنامه‌نگاری ایران مبنی بر اینکه «کانال‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی یک چالش بزرگ برای رسانه ملی ایران محسوب می‌شود، چراکه انحصار آنها را به خطر می‌اندازد» آغاز می‌شود.

این مقاله با این رویکرد که «رسانه ملی ایران با استفاده از قدرت نرم، می‌خواهد اذهان و احساسات مردم را تسخیر کند» نوشته شده است و مثال‌های را برای اثبات این موضوع آورده است که در میان آنها می‌توان به پخش نشدن مصاحبه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با عادل فردوسی‌پور در برنامه «90» اشاره کرد.

در بخشی از این مقاله نوشته شده است، «رسانه ملی میزبان خوبی برای محمد جواد ظریف که به عقیده برخی یک قهرمان ملی است، نبوده است؛ چراکه مصاحبه ظریف با برنامه «90» به عنوان مشهورترین برنامه تلویزیونی، توسط مدیران رسانه ملی ایران پخش نشد.»

طبق این مقاله، «رسانه ملی ایران بخواهد یا نخواهد، فضای مجازی راهش را در زندگی مردم ایران پیدا کرده است؛ علی‌رغم اینکه ذکر نام رییس جمهور اسبق ایران در مطبوعات و رسانه ملی این کشور ممنوع است، اما کلیپ منتشر شده او در شبکه‌های مجازی همانند تلگرام برای انتخابات اخیر (7 اسفند) باعث شده تا عده‌ زیادی از مردم برای رأی دادن به اصلاح‌طلبان تشویق شوند.»

بخشی از گفته‌های مهدی شکوری - مدیر سایت «آپارات» - نیز در این گزارش آورده شده است؛ او می‌گوید: «برای اینکه یک مصاحبه یا کلیپ‌های دیگری در فضای مجازی منتشر شود، دیگر نیاز به کسب مجوز از مقامات دولتی نیست».

شکوری که معتقد است «آپارات» ورژن ایرانی یوتوب(YouTube) است، بازدیدکنندگان این سایت را ماهانه 25 میلیون نفر اعلام می‌کند و می‌گوید: «برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان، «آپارات» برنامه‌ گفت‌وگو محوری به اسم «دید در شب» با اجرای رضا رشیدپور را تولید کرده که مصاحبه‌ای با محمد جواد ظریف نیز انجام شده است.»

شکوری می‌گوید: «ما مجاز نیستیم که در تلویزیون تبلیغ کنیم. ولی اگر به ما اجازه پیشرفت ندهند، مردم به سایت یو ژتوب (YouTube) مراجعه می‌کنند. ما دوست داریم که با رسانه ملی همکاری کنیم. این یک موضوع ملی است. ما به کشورمان اهمیت می‌دهیم و نمی‌خواهیم که مردم به سایت‌های خارجی مراجعه کنند.»

در بخش دیگری از این مقاله به صحبت‌های محمد جواد ظریف در برنامه «دید در شب» اشاره می‌کند. «وزیر امور خارجه ایران انتقاداتی از رسانه ملی دارد. او می‌گوید: رسانه ملی اخباری که مردم را خوشحال و باعث افتخار آنها می‌شود را منتشر نمی‌کند. دنیا توافق هسته‌ای را به عنوان یک پیروزی برای ایران بیان می‌کند، چرا صداوسیما این کار را نمی‌کند؟»

همچنین در این گزارش به کانال اینترنتی تی‌.وی پلاس و فیلم نت اشاره می‌شود و این دست از برنامه‌های اینترنتی را باعث جذب مخاطب می‌داند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ مسیری را که یک امپراتوری بزرگ رسانه ای پیموده است


  نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد


  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ها در آمریکا و تاسیس اف.سی.سی FCC


  دومین نشست مدیران ارتباطات شرکت های گروه خودروسازی سایپا به میزبانی پارس خودرو برگزار شد


  مدرس و پیشکسوت روابط‌عمومی: روابط‌عمومی‌ها باید زیر نظر بالاترین مقام دستگاه فعالیت کنند


  شماره جدید فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد


  انتظار از نهادهای صنفی روابط عمومی/ یک طرفه به محکمه نرویم


  نشست مدیران روابط عمومی پارک های علم و فناوری سراسر کشور


  مدیرکل روابط عمومی مجلس تغییر کرد


  روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: استاد هوشنگ عباس زاده چهره ماندگار روابط عمومی ایران چشم از جهان فرو بست