درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 30 شهریور 1398 - 03:34   

روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد

  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همزمان با راهپیمایی ۱۵۰۰ نفری کارکنان، آمازون از امضای پیمان اقلیم خبر داد
  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد
  توییتر حساب کاربری سعود القحطانی را بست
  اینستاگرام تبلیغات لاغری و جراحی زیبایی را محدود می‌کند
  تبلیغات و تبلیغات محیطی
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  فیسبوک همچنان صفحات داعش و القاعده را بازنشر می‌کند
  تقویم روز ارتباطات/ خاطرات و سفرنامه های ژورنالیستی
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22474صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 24 فروردین 1395 - 08:24
راهنمای "شارا" برای فعالان روابط عمومی- دانلود رایگان
56 توسعه کاربردی به کارگزاران روابط عمومی - "راهنمای فعالان روابط عمومی" یک راهنما با محتوای کاربردی بروز برای فعالان روابط عمومی است که توسط "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)" منتشر می‌شود، بنابر این هر کسی امکان استفاده از مطالب آن را بدون نیاز به پرداخت هزینه دارد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- "راهنمای فعالان روابط عمومی" یک راهنما با محتوای کاربردی بروز برای فعالان روابط عمومی است که توسط "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)" منتشر می‌شود، بنابر این هر کسی امکان استفاده از مطالب آن را بدون نیاز به پرداخت هزینه دارد.

 

مقدمه

یکی از نکاتی که در روابط عمومی بر آن تأکید می‌شود، وظیفه‌ای است که به روابط عمومی واگذار شده و آن یک وظیفه مدیریتی است. اگر مدیریت یک سازمان نسبت به وظیفه مدیریتی روابط عمومی بی‌تفاوت باشد و مدیر روابط عمومی در گروه مدیران ارشد سازمان حضور نداشته باشد، روابط عمومی نمی‌تواند در قبال سازمان و در قبال وظیفه‌ای که به آن محول شده است از حداکثر توان بالقوه‌ی خود استفاده کند که در این شکل در حقیقت تنها نام روابط عمومی را یدک می‌کشد و فاقد کارایی و تأثیرگذاری لازم است.


هنگامی که به آن نه به عنوان روابط عمومی بلکه چیز دیگری نگریسته شود در بهترین شکل به بخشی که مسئولیت ارتباطات با کارکنان را بر عهده دارد، محدود می‌شود و در بدترین حالت به شکل ناپخته و سازمان نیافته‌ای از «مدیریت بحران»- که فاقد هر گوه زمینه علمی و فنی است- تبدیل می‌شود. در هر یک از اشکال یاد شده، سازمان از ارزش استراتژیک یک روابط عمومی سود نبرده است.


از سوی دیگر، هنگامی که از روابط به شکل مؤثرتری استفاده می‌شود، با دستیابی به قابلیت‌های اصلی خود فراتر از یک وظیفه ساده ارتباطی نمود می‌یابد و در حقیقت به چشم و گوش سازمان مبدل می‌شود. روابط عمومی تنها در چهارچوب وظیفه مدیریتی خود قادر است که موازنه‌ی ضروری بین نیازها و انتظارات مدیریت سازمان و نیازها و انتظارات آن دسته از گروه‌های اجتماعی را که برای سازمان بسیار مهم هستند، ایجاد کند. بدون موازنه مذکور، سازمان اغلب به شکل جدی در رسیدن به اهداف مشترک خود ناتوان می‌نماید.


روابط عمومی با توجه به نقش مدیریتی خود در پس وظایف تاکتیکی و تکنیکی برای افزایش دید و راهبرد مشارکتی حرکت می‌کند. روابط عمومی هنگامی که یک بخش فعال مدیریت است، در بیرون از سازمان، برای ایجاد ارتباط با گروه‌های اجتماعی مؤثر عمل می‌کند و مدیران جزء را قادر می‌سازد تا عکس‌العمل‌های احتمالی گروه‌هایی که در نتیجه منافع مشترک، با هم هماهنگ شده و متحد می‌شوند. پیش‌بینی عکس‌العمل‌های گروه‌های مذکور این امکان را به سازمان می‌دهد تا از محاسبات نادرست پرهزینه اجتناب کند و در فرآیند مذکور در استفاده از منابع ارزشمند سازمان صرفه‌جویی به عمل آید.


روابط عمومی این امکان را برای سازمان فراهم می‌آورد تا ضمن برنامه‌ریزی درست و دقیق، از عکس‌العمل‌های منفی گروه‌های سیاسی مصون ماند که البته برای این کار سازمان باید قبل از اجرای برنامه‌های خود با گروه‌های اجتماعی مهم ارتباط برقرار کند. بدینسان روابط عمومی از بروز تحریم فعالیت گروه‌های فشار، فعالیت‌های منفی رسانه‌های گروهی، اقامه دعوی و عکس‌العمل‌های حقوقی و سایر مشکلات مسئله‌ساز، جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

دانلود رایگان و کامل راهنما

 

 

 

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سید عباس دادور
| 1395/1/24 - 13:49 |     0     0     |
بسیار ارزشمند و پر محتوا
با تشکر از تلاش همه شما عزیزان


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ خاطرات و سفرنامه های ژورنالیستی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ


  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی


  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود


  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی بجنورد


  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود


  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران