درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 17 مرداد 1399 - 19:15   

پیام مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به مناسبت روز خبرنگار

  پیام مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به مناسبت روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب یک

پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به مناسبت روز «خبرنگار»

  پیام تبریک مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به مناسبت روز «خبرنگار»


ادامه ادامه مطلب دو

پیام روابط عمومی بانک آینده به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار

  پیام روابط عمومی بانک آینده به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب سه

پیام تبریک مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت روز خبرنگار

  پیام تبریک مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه به مناسبت روز خبرنگار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیام رئیس جمهور به مناسبت روز خبرنگار/ باوجود مشکلات، مفتخریم که تلاش کردیم پاسدار آزادی گردش اطلاعات و حمایت از رسانه آزاد باشیم.
  چرا خبرنگاریِ حوزه آموزش و پرورش ضعیف شده و چرا رسیدگی به این ضعیف‌شدگی مهم است؟
  تبریک مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر به مناسبت روز خبرنگار
  درخواست 5 فولادساز بزرگ کشور از معاونت معدنی برای رفع مشکل تامین فروسیلیس/ موجودی حداقلی، کارخانه‌های فولادی را تا مرز تعطیلی می‌کشاند/ قیمت‌گذاری فروسیلیس فرمولیزه شود
  انتظار نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی وزارت صمت/ قطع دست دلالان از بازار کنسانتره و گندله و کنترل بازار زنجیره فولاد
  آشنایی با روابط عمومی
  ن والقلم و ما یسطرون
  تقویم روز ارتباطات/ یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو دیگر
  «گلوریا امرسون» روزنامه نگار و مولف آمریکایی ـ روش خبرگیری و سبک خبرنویسی او
  «خبرنکار ـ عکاس» شماره 1 قرن بیستم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22388صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 7 مرداد 1399 - 09:35
اهمیت محتوا و نقش روابط عمومی در تولید محتوا
محتوای روابط عمومی یقینا می تواند بخش مهمی از یک استراتژی محتوا را بازی کند. اگر یک شرکت به دنبال ارتقاء تصویر خود به واسطه صحبت کردن در مورد آخرین کمکش به سازمان های خیریه باشد، به احتمال زیاد محتوای روابط عمومی خواهد بود که این داستان را می گوید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  محتوای روابط عمومی یقینا می تواند بخش مهمی از یک استراتژی محتوا را بازی کند. اگر یک شرکت به دنبال ارتقاء تصویر خود به واسطه صحبت کردن در مورد آخرین کمکش به سازمان های خیریه باشد، به احتمال زیاد محتوای روابط عمومی خواهد بود که این داستان را می گوید. اما یک استراتژی محتوایی که بیش از حد تبلیغاتی است بعید است به موفقیت برسد. این شرکت باید محتوایی تولید کند که بتواند از طریق پاسخ به پرسش ها و توضیح آن که چرا محصول یا خدماتش برای آنها بهترین است، مخاطبان خود را حفظ نماید.


یک استراتژی مستحکم برای مشتریان بالقوه اطلاعاتی فراهم خواهد کرد که بدون تلاش برای فروش به آن ها در هر نوبت، سبب حرکت آن ها به مرحله بعدی سفر خرید خواهد شد. هنگامی که محتوا نسبت به یک منبع بیشتر حالت یک تبلیغ فروش به خود می گیرد، خوانندگان آن را خاموش خواهند کرد و احتمال خرید کمتر خواهد شد.

 

تفاوت ها و شباهت های بین روابط عمومی و بازاریابی محتوا

 استراتژی های بازاریابی محتوا و روابط عمومی در نگاه اول می توانند مشابه به نظر برسند، اما اجازه دهید نگاهی از نزدیک به آن ها بیندازیم. در حالی که شباهت هایی در این که کدام یک از رویکردها می تواند انجام شود، وجود دارد، و در چگونگی رسیدن آن ها به اهداف خود، تفاوت ها نیز برای تشخیص مهم می باشند. درک بهتر شما از قابلیت های هر یک از ابزارهای در اختیارتان، موجب خواهد شد که بهتر بتوانید از آن ها به نفع خود استفاده نمائید.


بازاریابی محتوا و روابط عمومی متقابلا منحصر به فرد نیستند (یعنی این دو مقوله با هم ناسازگار نیستند). بین آن ها ویژگی های مشترک بسیاری وجود دارد و همچنین از روش های مشابه استفاده می کنند، اما اهداف آنها منحصر به فرد بوده و نتایج متفاوتی تولید می کند. بسته به اهداف شما، بهترین استراتژی برای به کارگیری توسط شما می تواند متفاوت باشد.


بازاریابی محتوا و روابط عمومی در عملکردهای متفاوتی به کار گرفته می شوند. محتوای روابط عمومی به شرکت ها اجازه می دهد تا اطلاعات برند، محصولات و فرهنگ خود را به اشتراک گذارند، در حالی که بازاریابی محتوا به آن ها پلت فرمی برای نشان دادن تفکر رهبری و تخصص شان در بازار هدف خود ارائه می دهد.


هنگامی که شما آن ها را به اجزای اصلی‌شان کوچک کنید، هر دو مقوله بازاریابی محتوا و روابط عمومی ابزارهای ارتباطی هستند که شرکت ها به منظور قرار گرفتن به عنوان رهبران صنعت خود، و نشان دادن این مسئله که آنها می توانند نیازهای مشتریان خود را برآورده سازند، آن ها را به کار می گیرند. مرزهای کاملا مبهمی میان این دو وجود دارد - یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب اغلب شامل محتوای روابط عمومی نیز می باشد، و بالعکس.


یک راه بالقوه که شما می توانید دو راه متقاطع را ببینید، در نظر بگیرید: اگر قرار بود یک بیانیه مطبوعاتی برای یک محصول یا خدمت جدید صادر نمائید، آن می توانست در یک یا چند مقاله وبلاگی با موضوعات مشابه اشاره شده و به آن مرتبط شود. محتوای کلی بلاگ گسترده تر از آن چه که شما تنها در مورد محصول خود بنویسید، باقی خواهد ماند. با این رویکرد، شما می توانید از حوزه های تبلیغاتی خطرناک که بازاریابی محتوا موفقیت کمتری در آن ها می بیند، اجتناب کنید.


رویکرد بازاریابی محتوا به منظور ارتباطات معمولا نسبت به محتوای روابط عمومی، بیشتر پیرامون کاربر یا مشتری بالقوه می باشد. بازاریابی محتوا به سوالاتی که مردم واقعی می پرسند پاسخ داده و آنها را با یک محصول و یا راه حل متصل می نماید. محتوای با کیفیت بالا، در هسته اصلی یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب قرار داشته، و این اغلب بدان معناست که یک قطعه و یا دارایی چیزی بیشتر از یک فروش نرم است که بخواهید از پشت بام فریاد بزنید که شرکت X و یا محصول Y راه حلی برای مشکل یک کاربر می باشد.


محتوای روابط عمومی معمولا به یک شرکت این فرصت را می دهد که به طور مستقیم‌تری به تبلیغ خود و محصولاتش بپردازد، که به طور کلی این کار را با هدف قرار دادن رسانه ها به جای عموم مردم به عنوان مخاطبان خود انجام می دهد. محتوای روابط عمومی همچنین قادر به پاسخگویی به موقعیت ها و مشکلات منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال، ارتباطات بحران، بخش مهمی از مجموعه روابط عمومی هر شرکتی است که می تواند به هر موضوعی با هدف به حداقل رساندن هر گونه آسیب به برند، به سرعت و به طور مستقیم رسیدگی نماید.


رویکرد روابط عمومی به بازاریابی یک شرکت، چندین سال است که به خوبی تثبیت شده، با این حال محتوا مرتبط تر از همیشه در حال رشد است. در سال 2010، موسسه Content Marketing Institute نشان داد که 90 درصد از شرکت ها از محتوا در استراتژی های خود استفاده می کنند، و فقط به این نگاه می کنند که از آن زمان چه مقدار در صنعت آن ها تغییر ایجاد شده است. این رویکرد پیچیده تر از همیشه رشد یافته، و کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا نموده است و استراتژی های کلی همراه با به روز رسانی SEO و تغییر بازار، به منظور حفظ و ادامه کار تکامل یافته اند.


روابط عمومی قطعا جایگاه خود را در ارتباطات و بازاریابی دارد، به ویژه اگر هدف داشتن یک خروجی رسانه و یا تعدادی شخص ثالث و یا تقویت محتوا، باشد. گفته شده است که، در عصر دیجیتال ما مقادیر بسیار زیادی محتوا در پیرامون ما وجود دارد، بنابراین تسخیر چشم ها و گوش ها بیش از پیش به یک چالش تبدیل شده است. زمانی که شما مستقیما به جستجوی مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه می پردازید، استفاده از "قدرت تکلم روابط عمومی" و تبلیغ برندتان در درجه اول یک راه موثر برای تشویق آنها به خرید محصول شما، نمی باشد. این چالشی است که بازاریابی محتوا با آن روبروست - شما باید برای مخاطبان خود به واسطه ارائه اطلاعات ارزشمند و، به طور ایده آل، راه حل مشکلات آن ها، یک تجربه غنی فراهم آورید.


بازاریابی محتوا نقشی مهم در جذب خریداران ایفا می کند، در عین حال روابط عمومی هنوز هم به عنوان یک نیروی توانمند در دنیای بازاریابی محسوب می شود. در واقع با توجه به مطالعه ای که اخیرا توسط Nielsen and inPowered صورت گرفته است، روابط عمومی در تاثیرگذاری بر یک خرید در مرحله نهایی و بررسی خرید، 80 درصد موثرتر از بازاریابی محتوا می باشد. این مسئله احتمالا به دلیل این واقعیت است که خریدار در مراحل تحقیقات اولیه خود، تمرکز بیشتری بر محصولات و خدمات داشته و فعالانه به دنبال محتوای روابط عمومی بر فراز پهنه وسیع اطلاعات است.


محتوای روابط عمومی یقینا می تواند بخش مهمی از یک استراتژی محتوا را بازی کند. اگر یک شرکت به دنبال ارتقاء تصویر خود به واسطه صحبت کردن در مورد آخرین کمکش به سازمان های خیریه باشد، به احتمال زیاد محتوای روابط عمومی خواهد بود که این داستان را می گوید. اما یک استراتژی محتوایی که بیش از حد تبلیغاتی است بعید است به موفقیت برسد. این شرکت باید محتوایی تولید کند که بتواند از طریق پاسخ به پرسش ها و توضیح آن که چرا محصول یا خدماتش برای آنها بهترین است، مخاطبان خود را حفظ نماید.


یک استراتژی مستحکم برای مشتریان بالقوه اطلاعاتی فراهم خواهد کرد که بدون تلاش برای فروش به آن ها در هر نوبت، سبب حرکت آن ها به مرحله بعدی سفر خرید خواهد شد. هنگامی که محتوا نسبت به یک منبع بیشتر حالت یک تبلیغ فروش به خود می گیرد، خوانندگان آن را خاموش خواهند کرد و احتمال خرید کمتر خواهد شد.

 

نگارش محتوا

به عنوان یک حرفه ای روابط عمومی، شما احتمالا بارها ناگزیر به نوشتن و یا ویرایش مطلبی شده اید. این که آیا این کار مربوط به یک کتاب، یک فیلم، یک برنامه تلویزیونی و یا حتی یک مقاله مجله باشد تبدیل یک مطلب طولانی به یک یا دو پاراگراف می تواند یک وظیفه دلهره آور باشد، البته، هدف این است که به خوانندگان در مورد این کار به اندازه کافی اطلاعات داده شود تا خود بخواهند آن را تجربه کنند.

 

کلید خلاصه کردن یک کتاب 400 صفحه ای و یا یک فیلم دو ساعته به چند جمله، شناسایی برجسته ترین نقاط داستان و توصیف آنها در کمترین کلمات ممکن است. فراتر از آن، هر چند، خود خلاصه باید خواندنی باشد. شرح خسته کننده از یک بازی جالب و یا برنامه تلویزیونی، اثر مورد نظر را بر روزنامه نگاران و یا خوانندگان آن ها، بینندگان یا شنوندگان ندارد.

 

مثل همه کارهای دیگر هر چه بیشتر مطلب خلاصه کنید، انجام این کار برای شما آسانتر می شود. من در دهه گذشته نزدیک به هزار مطلب را نوشته و یا ویرایش کرده ام. اما در اینجا راه هایی برای شروع ذکر می شود:

 

1. صحنه ها را مرتب کنید. خط اول خلاصه باید به خواننده کمک کند تا بتواند زمان و مکان وقوع داستان را تجسم نماید. برای جلب علاقه خواننده هر زمان که ممکن است از چاشنی طرح معما استفاده کنید.

 

2.یافتن تعارض مرکزی داستان. هر داستان، اعم از تخیلی یا غیر تخیلی دارای یک کشمکش اصلی است. پدر ... در جستجوی فرزند گمشده خود در اقیانوس پهناور، موضوعی است که داستان را به جلو سوق می دهد. شناخت تعارض اصلی و سپس توصیف آن، برای نوشتن یک خلاصه خوب ضروری است.

 

3.در جزئیات کلیدی بپاشید. به طور مشخص، لازمه خلاصه کردن یک کار طولانی به یک پاراگراف، حذف حدود 99.99٪ از جزئیات آن می باشد. با این حال، ذکر برخی از جزئیات خلاصه داستان را مهیج تر کرده و اطلاعات را با بازده بیشتری نسبت به استفاده از زبان مبهم و یا کلی گویی به خواننده منتقل می کند.

 

4.از زمان حال استفاده کنید. خلاصه مطلب، قوی تر و زنده تر خواهد بود وقتی که به زمان حال نوشته شود و نه به زمان گذشته.

 

5.از صفت و قید، کمتر استفاده کنید. اغلب گفته می شود که "نمایش دادن" بهتر از "بیان کردن" است. این بدان معناست که استفاده از اسامی و افعالی که به خوبی انتخاب شده باشند بهتر از استفاده از صفت ها و قیدها است.

 

6. پرده سوم را تنظیم کنید و در آن متوقف شوید. اغلب آثار داستانی و حتی بیشتر کتاب های غیرداستانی و فیلم ها دارای سه پرده هستندکه می توان اینگونه شرح داد: پرده اول- قرار دادن قهرمان داستان بالای یک درخت، پرده دوم- پرتاب سنگ به او، پرده سوم-پایین آوردن او. در هنگام نوشتن یک خلاصه، ما نمی خواهیم که داستان را بدون پایان رها کنیم، اما چنانچه خطرات را به خواننده بگوییم داستان را برایش جذاب تر نموده ایم.

 

کیفیت خلاصه داستان می تواند بین یک پایان شاد و یا پایانی غم انگیز برای یک کمپین روابط عمومی تفاوت ایجاد کند. رعایت این نکات به شما کمک خواهد کرد که به توسعه این مهارت بسیار ارزشمند بپردازید.

 

 راه های تنظیم و ترویج محتوا

رسانه های اجتماعی می توانند ابزارهای بسیار ارزشمندی برای ارتقاء و ترویج محتوا باشند. درحالی که ایده انتشار و پخش محتوای شما در میان مشتریان و مخاطبان و طرفدارانتان در شبکه های اجتماعی مختلف همون فیسبوک و لینکدین و ... بسیار خوب است، ارزش اصلی که رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند انتشار و توزیع محتوای شما فراتر از لیست مخاطبان  و  افرادی است که به طور مستقیم با شما در ارتباط هستند.

 

برای این کار شما باید فرآیند به اشتراک گذاری را برای آن ها فراهم سازید.  برای این منظور چه باید بکنید؟ چه کاری باید انجام دهید تا محتوای شما مورد انتشار و اشتراک گذاری توسط مخاطبانتان قرار گیرد؟برای ادامه دار شدن نظر دهی و اصلاح و استقبال مخاطبان از محتوای شما چه باید کرد؟


شما نمی توانید بر کسی به طور مستقیم تاثیر بگذارید تا محتوای شما را به اشتراگ بگذارد اما راه های غیر مستقیمی برای تولید محتوا وجود دارد تا بتواند آن ها را تشویق نماید تا محتوای شما را انتشار دهند.

 

1- عنوان های جذاب انتخاب نمایید: عنوان یک مطلب تقریبا مهمترین بخش آن محسوب می گردد. آغاز متن و عنوان شروع یک محتوا نقش بسیار جیاتی در انتشار پذیری آن توسط دیگران دارد. مطمئن شوید که عنوان شما خسته کننده و مایوس کننده نباشد. تیتر چشمگیر، جذاب، صریح و روشن بسازید تا محتوای اصلی را به خوبی نشان دهد.


2- عنوان را کئتاه انتخاب نمایید: شبکه های اجتماعی مختلف به خصوص توییتر تعداد محدودی کلمه و کاراکتر را می پذیرند. وقتی مطلبی را به اشتراک می گذارید افراد دوست دارند نظرات خود را بر روی آن قرار داده و سپس آن را باز نشر نمایند. بنابراین هر مطلبی نیاز به فضایی خالی برای دیگر مخاطبان خود دارد. تا آن ها ارتباط و نظر خود را درباره آن بگویند. شما همچنین احتمالا از لینک خود نیز در این متن ها استفاده می کنید. پس با عناوین عریض و طویل فضاهای خود ار از بین نبرید. آن را کوتاه تر از محدودیت های ابزار بگذارید تا دیگران چیزی به آن بیفزایند.


3- اضافه کردن توضیحات جذاب: برای مطالب خود توضیحات مرتبط و جذاب فراهم نمایید. اکثر سایت ها این توضیح و توصیف را از طریق لینک خود می سازند. اگر توضیحات هر صفحه برای سایت شما در سئو معنی دار نباشند توضیحات مختلف در شبکه های اجتماعی متصل به سایت شما می توانند برای موتورهای جستجو مفید خواهند بود. با عنوان مناسب و توضیح کافی ترغیب کننده افراد برای بازنشر مطالب خود باشید.


4- یک عکس توجه برانگیز قرار دهید: شما استفاده از تصاویر در محتوا و مطالب مورد استفاده در شبکه های اجتماعی مختلف را به صورت یک عادت برای خود درآورید.

 

5- در عنوان خود از هشتگ ها و یا نام کاربری توییتری خود استفاده نمایید: اگر می خواهید محتوای شما بیننده زیادی داشته باشد و یا محتوایی خاص داریدبا استفاده از هشتگ در عنوان خود می توانید به این مقصود دست یابید.


6- امکان اشتراگ گذاری و بازنشر: اشتراک گذاری مطالبتان را برای عموم در سایت و شبکه های اجتماعی مختلف را آزاد بگذارید.استفاده از کلید ها و علائم اشتراگ گذاری از بهترین راه های تشویق مخاطبان به بازنشر و انتشار محتوای مشا می باشد.


7- مطمئن شوید که محتوای تولیدی شما کیفیت خوبی دارد: اگر شما امیدوارید محتوای شما مورد انتشار و بازنشر قرار گیرد بایستی از سطح مطلوبی برخوردار باشید. اگر همه موارد قبلی را رعایت کنید اما محتوا و مطالب شما ارزش و کیفیت لازم را نداشته باشد، برای مخاطبان انتشار پذیر نخواهد بود.محتوای مطلوب باید حدود60 % از توان شما را به خود اختصاص دهد. 


یکپارچه سازی کلی طراحی، توسعه و محتوا

الف- استراتژی یکپارچه سازی توسعه، طراحی و محتوا

وبسایت نیازمند انعطاف در طراحی است. محتوا نیازمند دسترسی آسان بر روی دستگاه های مختلف است.

 

سهولت استفاده: در یک صفحه اصلی سایت، هر چیزی که بازدید کنندگان نیاز دارند باید دم دست شان باشد. اگر مشتریان باید از طریق چند کلیک برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستند اقدام کنند، فرصت ها از دست می روند. زیبایی شناسی باید با عملکرد بصری تلفیق شود.

 

دسترسی: توسعه یک وبسایتی که برای همه کاربران در دسترس است یکی از مسائلی است که اغلب نادیده گرفته می شود اما یک تعداد از مراحل در طراحی بصری و کدنویسی