درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 09:41   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22353صفحه نخست » سه شنبه، 17 فروردین 1395 - 14:43
سه درس مهم برای مدیران تلویزیون
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه ملی در این سالها کوشیده زودتر از آن که رسانه های دیگر به قضاوت و نظرسنجی برنامه هایش بپردازند خودش نظرسنجی هایی درباره کیفیت برنامه هایش انجام داده و نتایج این نظرسنجی ها را در اختیار مخاطبان بگذارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رسانه ملی در این سالها کوشیده زودتر از آن که رسانه های دیگر به قضاوت و نظرسنجی برنامه هایش بپردازند خودش نظرسنجی هایی درباره کیفیت برنامه هایش انجام داده و نتایج این نظرسنجی ها را در اختیار مخاطبان بگذارد.

امسال هم دو روز بعد از پایان تعطیلات نوروز بلافاصله نظرسنجی ارزیابی کیفی برنامه های نوروزی سیما از طریق روابط عمومی سازمان منتشر شد.

در این نظرسنجی به مانند تمامی نظرسنجی های سازمانی دیگر درباره نقاط ضعف آشکارا سخن نگفته شده بود و بر نقاط قوت تأکید شده بود.

اما در ابتدای این نظرسنجی سازمان صداوسیما به صراحت از این گفته بود که برمبنای نظرسنجی صورت گرفته سه برنامه "خندوانه"، "شب کوک" و "دورهمی" پربیننده ترین برنامه های نوروزی رسانه ملی بوده اند.


*اولین درس: مخاطبان سرگرمی می خواهند
اینکه سه برنامه ای که همه محصول شبکه ای هستند که به نشاط و سرگرمی مخاطبان بیشتر از هر چیز دیگر اهمیت می دهد پربیننده ترین برنامه های تلویزیون می شوند قبل از هر چیز این پیام را برای مدیران رسانه ملی دارد که مخاطبان دهه نودی از آنها در وهله اول سرگرم سازی می خواهند.

گستردگی دامنه رسانه های سرگرم کننده که از گوشیهای همراه گرفته تا شبکه نمایش خانگی و بازار محصولات روز سینما و تلویزیون جهان و البته شبکه های ماهواره ای را دربرمیگیرد باعث شده مخاطبان ایرانی در برخورد با محصولات رسانه ملی تعارف را کنار بگذارند و خیلی راحت اگر برنامه ای سرگرمشان نکرد آن را کنار گذاشته و آلترناتیوی جایگزین کنند.

دیگر دوره محدودیت دهه شصت و هفتاد که مخاطبان مجبور باشند تا عصر جمعه صبر کنند بلکه یک فیلم سینمایی از تلویزیون روی آنتن برود گذشته است و مخاطبان نه تنها به احترام گذاشتن رسانه ملی به خودشان اهمیت می دهند که اگر بی احترامی ببینند سریعتر از حد تصور رسانه جایگزین را انتخاب می کنند.

مخاطبان نوروزی سیما آن طور که خود سیما گزارش داده فقط و فقط از برنامه های سرگرم کننده ای استقبال کرده اند که از شبکه ای مخصوص سرگرمی و نشاط روی آنتن رفته است.

پس مدیران رسانه ملی اگر می خواهند باز هم مخاطب جلب کنند باید بروند به سراغ سرگرمی سازان و اگر این کار را نکنند شک نداشته باشند که دیگرانی در داخل یا خارج ایران و با مدیومهایی دیگر مخاطبان را سرگرم خواهند کرد.


* دومین درس: تلویزیون جای شکست‌خوردگان نیست
اینکه سه سریال تلویزیونی محصول نوروز هیچ جایی در لیست برنامه های پربیننده رسانه ملی نداشته اند بیش از پیش حکایت از آن دارد که کار ساخت سریالهای نوروزی به آدمهای امتحان پس داده سپرده نشده است.

از ابتدای زمستان مرتب بر وجاهت تولید "کلاه قرمزی" و "پایتخت" برای نوروز تأکید می شد اما مدیران رسانه ملی به بهانه بالا بودن رقم بودجه درخواستی تولیدکنندگان این آثار از همکاری با آنها سرباز زدند و در نتیجه آنتن خود را از دو محصولی که هر کدام از آنها می توانست برگ برنده ای برای نوروز باشد محروم کردند.

با حذف دو تیم موفق سریال ساز هم اگر به سراغ چهره های امتحان پس داده در رسانه ملی می رفتند و کار ساخت لااقل یک سریال را به کارگردانی واگذار می کردند که پیشتر در زمینه تولید سریالهای سرگرم کننده کارنامه قابل قبول دارد باز هم زیاد از نتیجه نهایی کار ناراحت نمی شدیم.

اما وقتی مدیران، تولید هر سه سریال خود را به کارگردانانی سپردند که بهترین شان که سعید آقاخانی باشد هم بیشتر کارهای دونفره‌اش با رضا عطاران بوده که جلب توجه کرده بدیهی است که نتیجه نظرسنجی تلخ تر هم می شود.

برزو نیک نژاد که پرکاری سالهای اخیرش هیچ گاه به تولید محصولی بالاتر از حد متوسط نینجامیده "قرعه"اش را هم بر مدار کلیشه ها و تیپهای تکراری چید که احتمالا خودش در کارهای سابق عطاران یا کمدی های یدا.. صمدی دیده است.

حامد محمدی که احتمالا تنها دلیل سپردن یک سریال مناسبتی به وی بدون داشتن هیچ روزمه قابل توجهی در تلویزیون، نسبت فرزندی با منوچهر محمدی و البته برادرزادگی ایرج محمدی است هم در "زعفرونی" اش آن قدر به تکرار مکررات افتاد که درمی ماندی در حال تماشای سریال نوروزی سال 1395 هست یا کمدی "مادرزن سلام" محصول 1385!

آقاخانی هم که با دعوت یکی از نویسندگان و کارگردانان شکست خورده سینما یعنی بهرام توکلی به عنوان همکار فیلمنامه نویس حتی نتوانست ده درصد موفقیت روتین ترین سریالهای خودش مثلا "خوش نشینها" را تجربه کند.

بدون کمترین ظرافتی این چند نفر برای سریال سازی نوروزی انتخاب شدند و البته که نتیجه اش هم شکستی بود که بزرگترین درس اش برای مدیران رسانه ملی این است که تا اطلاع ثانوی حداقل کار ساخت سریالهای مناسبتی آن هم در موعد نوروز را به تازه‌کاران و شکست‌خوردگان ندهند.


* سومین درس: رفتن به سراغ ایده‌های بکر و امتحان پس‌دادگان
استفاده از ایده های بکر برای برنامه سازی در تلویزیون را می توان در تولید مسابقه "فرمانده" در شبکه افق دید.

این شبکه تلویزیونی که از بدو تأسیس خود به جای رفتن به سراغ سوژه های هزاران بار تکرار شده الویتش را سوژه های بکر و دست نخورده قرار داده در تولید مسابقه "فرمانده" نیز بیش از هر چیز علاقمندی جوانان و نوجوانان به سرگرمی برآمده از هیجان و البته تعلیق را در دستور کار قرار داده و کنار آن بار آموزشی کافی را هم برای مخاطبان درنظر گرفت و نتیجه هم تولید محصولی شد که بنابر نظرسنجی رسانه ملی رضایت 80 درصدی مخاطبان را فراهم کرده!

از آن طرف در هیاهوی تولیدات پرهزینه نمایشی، محمدرضا رشیدپور مجری اخراجی رسانه ملی با برنامه ای به نام "صفرصفر" به تلویزیون بازگشت؛ برنامه ای به شدت کم هزینه که همه جذابیتش را از جسارت مجری اش در طرح پرسشهای کمتر شنیده شده از مهمانان می گرفت و همین هم شد که حتی چنین برنامه ای با یک دکور دمُده از شبهای چهارم و پنجم تبدیل شد به برنامه ای که سوژه روز فردای مخاطبان را فراهم می کند.

واگذاری برنامه به رشیدپور یعنی روی آوردن به امتحان پس دادگان و تولید "فرمانده" یعنی روی هوا زدن ایده های بکر!

مدیران رسانه ملی از این دو امتیاز مثبت رسانه شان در نوروز به سادگی نگذرند.
منبع: نسیم

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد