درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 18:39   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22258صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 12 فروردین 1395 - 16:00
کمپوزیسیون (ترکیب بندی )
کمپوزیسیون عبارت است از ترکیب بندی تصویر و انتخاب و قراردادن مناسب و به جای عناصر تشکیل دهنده تصویر برای بیان ایده‌ای خاص در عکس.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کمپوزیسیون عبارت است از ترکیب بندی تصویر و انتخاب و قراردادن مناسب و به جای عناصر تشکیل دهنده تصویر برای بیان ایده‌ای خاص در عکس.


عواملی که در یک عکس برای تأکید بر نکاتی خاص مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از وضوح، مقیاس، رنگ، آرایش صحنه و محل استقرار.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


وضوح: یا واضح نشان دادن یک موضوع نسبت به زمینه یا دیگر موضوع‌ها در تصویر می توان توجه بیننده را به موضوع موردنظر جلب کرد.


مقیاس: هرگاه اندازه یک موضوع نسبت به دیگر موضوع‌ها بزرگ‌تر باشد چشم‌ها به سوی آن کشیده خواهد شد.


رنگ: اگر رنگ موضوع با رنگ پس‌زمینه‌ای که موضوع دربرابر آن قرار گرفته است اختلاف داشته باشد، موضوع برجسته‌تر خواهد شد.


آرایش صحنه: حتی‌الامکان سعی شود کادر تصویر از موضوع‌هایی که نقشی در تصویر ندارند، خالی باشد. آسان‌ترین روش خالی کردن کادر؛ انتخاب نقطه دید مناسب است. از خطوط قوی موجود می‌توان به گونه‌ای بهره برد که چشم را به سمت بخش بااهمیت تصویر هدایت کنند.


محل استقرار: برخی از عکاسان معتقدند موضوع نباید به لبه‌های کادر نزدیک باشد. قراردادن موضوع در وسط عکس اگرچه تأکید بسیاری بر آن می‌کند، اما بسیار رسمی و تکراری است.


 به نظر عده‌ای از آنها قراردادن خط افق در مرکز عکس به گونه‌ای که عکس را به طور دقیق به دو نیمه تقسیم کند، غلط است و خط افق را باید بالاتر یا پایین‌تر از مرکز عکس قرار داد. در عکسبرداری پرتره نیز عده‌ای توصیه می‌کنند همیشه فضای باز در سمتی که موضوع به آن طرف نگاه می‌کند، بیشتر از فضای پشت سر او باشد. درمورد موضوع‌های متحرک «مثلاً سوارکار یا موتورسوار» باید فضای بیشتری دربرابر موضوع و فضای کمتری در پشت‌سر او قرار داده شود. با وجود آنچه گفته شد. عکاسان پرآوازه‌ای هستند که به الگوهای اشاره شده اعتقاد ندارند و در عین حال عکس‌هایی که از نظر کمپوزیسیون دارای زیبایی و استحکام خاصی هستند، ارائه می‌کنند.


  
4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1395/2/14 - 07:52 |     0     0     |
سلام وعرض ادب..لطفا اگر امکان دارد کامنتهای دوستان را در مورد مطالب و موضوعات مختلف در سایت منتشر کنید..با تشکر


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد