درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:46   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22255صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 16 فروردین 1395 - 09:04
بحران های بین‌المللی دنیای روابط عمومی
در هنگام بحران بین‌المللی، دنیای روابط عمومی نیز به همان میزان تحت تأثیر مصائب جهانی، از قبیل حملات تروریستی در پاریس که جمعه شب گذشته صورت گرفت، قرار می‌گیرد.
  

حملات پاریس
 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در هنگام بحران بین‌المللی، دنیای روابط عمومی نیز به همان میزان تحت تأثیر مصائب جهانی، از قبیل حملات تروریستی در پاریس که جمعه شب گذشته صورت گرفت، قرار می‌گیرد. واکنش شرکت‌ها و بنگاه‌های روابط عمومی زمانی بسیار مؤثر است که لحنی هم‎دلانه و اندوه‌بار داشته باشند. در عین حال، شرکت‌ها و بنگاه‌ها باید متناسب با اسم تجاری شرکت نیز عمل کنند.


ذیلاً چند مثال مؤثر نقل می‌شود:

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


در این هفته هزاران شرکت در سراسر جهان پرچم‌های فرانسه را به عنوان شکلی از حمایت از فرانسه در دورانی از سوگواری، به حالت نیمه‌افراشته در آوردند. در نظر  مردم، پرچم‌های نیمه‌افراشته در جلوی زمین چمن مبین آگاهی جهانی نسبت به رویدادهای مصیبت‌بار است. در واقع، پرچم‌ها نشانۀ احترام هستند. مشابه پرچم‌های نیمه افراشته، کشورها و مؤسسات بازرگانی از چراغ‌ها و لحظات سکوت برای حفظ مصیبتی جهانی در حیطه‌ای عمومی استفاده می‌کنند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


مثالی از آن شامل سالن اوپرای سیدنی، که چراغ‌هایش را به رنگ فرانسه روشن کرد، ساختمان امپایر استیت که به کلی چراغ‌هایش را خاموش کرد، و لحظات سکوت در رویدادهای ملی مانند جدیدترین مورد در بحث حزب دموکرات است. این حرکت‌ها شکلی از روابط عمومی مطلوب است، زیرا اندوه‌بار، همدلانه و حمایتی است.


پاریس انظار را بعد از حمله به خود جلب می‌کند و در سطحی محلی، شرکت‌ها با استفاده از محصولات خود به حمایت از مردمانی می‌پردازند که هنوز تأثیرات مستقیم آن را حس می‌کنند. فیسبوک و ایربی‌ان‌بی1 هر دو خدماتی را به صورت روش‌های مقابله در برابر مصیبت عرضه کرده‌اند.


فیسبوک اخیراً ویژگی "کنترل ایمنی" (Safety Check) را افتتاح کرده، که به دوستان و خانواده اجازه می‌دهد که اطمینان حاصل کنند که افرادی را که در پاریس می‌شناسند در امنیت و سلامت به سر می‌برند. اما، بسیاری از مردم اکنون در حیرتند که چرا فیسبوک قبلاً این گزینه را مجاز نشمرده بود. در پی این انتقادها، فیسبوک طرحی را برای افتتاح این گزینه، با تکرر بیشتر، برای فجایع آینده اعلام کرد.


ایربی‌ان‌بی با فعال کردن طرح Disaster Response (واکنش به فاجعه)، برای تأمین سرپناه برای افراد لطمه دیده، واکنشی مستقیم‌تر نشان داد.
ابتکار ایربی‌ان‌بی از میزبانانش در طی هاریکین سندی در آمریکای شمالی سیر تکاملی را طی کرد. طرح مزبور مستلزم آن بود که ایربی‌ان‌بی با کلیه میزبانان در ناحیۀ پاریس تماس بگیرد، و تمامی هزینه‌های ذخیرۀ جا در پاریس را از 13 تا 17 نوامبر لغو نماید. شرکت همچنین به میزبانان توصیه کرد محل سکونت را به رایگان در اختیار بگذارند – کاری که صدها فرانسوی انجام داده‌اند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199پ


راه دیگر برای ترویج روابط عمومی مطلوب از طریق ادامۀ فعالیت از طریق رویدادهای بین‌المللی ورزشی است. روز چهارشنبه، تیم‌های فوتبال انگلیس و فرانسه قرار است بازی کنند، و بازیکنان و هوادارن فوتبال انگلیسی در نظر دارند کلمات فرانسوی سرود ملی فرانسه را به نمایش گذارند تا با تیم فرانسه، و بازیکن فرانسوی که یکی از منسوبینش را در حملات از دست داد، اعلام همبستگی نمایند.

 

1- اربی‌ان‌بی (Airbnb) وبسایتی است که مردم در آن مکان‌های اقامتی را کرایه می‌دهند. این وبسایت دارای بیش از ۸۰۰ هزار مکان فهرست شده در ۳۳هزار شهر و ۱۹۲ کشور است. این شرکت که در اوت ۲۰۰۸ به مرکزیت سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا، تأسیس شده، دارای مالکیت خصوصی بوده و توسط Airbnb, Inc اداره شده و در مالکیت آن قرار دارد.(نویسنده: جیسون تاناهیل)


رسانه‌های اجتماعی به عنوان برترین منبع خبری در حملات فرانسه و لبنان

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 این هفته، بخش "بینش‌های آنلاین تجاری" (Biz Online Insights) بررسی می‌کند که چگونه جمعیت آنلاین آفریقای جنوبی نخست خبر حملات اخیر در پاریس و بیرون را شنیدند.


به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از bizcommunity، بررسی مزبور توسط پنل سرویسز آفریکا (Panel Services Africa) در میزگرد تحقیقاتی برتر آنلاین، با عنوان TellUsAboutIt، متشکل از چهل هزار کاربر ثبت نام کردۀ آنلاین، عملی گشت.


پس چه کسی بهتر سؤال می‌کند تا بینش‌هایی نسبت به آنچه که کشور واقعاً دربارۀ رویدادهای بزرگ خبری می‌اندیشد، به ظهور برسد؟


تعجبی ندارد که رسانه‌های اجتماعی به عنوان برترین منبع خبری در هر دو مورد ظاهر شدند، اما تلویزیون در جذب گروه سنی بالای پنجاه سال برتری را از آن خود کرد.

 

هزینه‌های گزاف شش وزیر تایلندی برای فعالیت‌های روابط عمومی
در روزهای گذشته یک منبع فاش نموده است که در ظرف شش ماه گذشته، شش وزیر تایلندی بیش از 100 میلیون بات تایلند برای
روابط عمومی، تبلیغات و برگزاری مراسم مختلف هزینه نموده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه شارا، منبع مذکور با ذکر اطلاعاتی از کمیته نظارت و حسابرسی هزینه‌های اقتصادی گفته است: «در این بین بیشترین میزان هزینه را وزیر انرژی نموده است. او 455 میلیون بات تایلند هزینه کرده است». این منبع گفته است که سپهبد چارتودوم تیهاسیری، رئیس کمیته مذکور، اطلاعات را به کمیته ارائه داده است.

اطلاعات نشان می‌دهد که رتبه دوم در لیست صرفه هزینه برای فعالیت‌های
روابط عمومی، وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات است که 387 بات هزینه کرده است، پس از او هم وزیر اقتصاد با صرف 215 میلیون بات قرار دارد.

وزیر گردشگری و ورزش با هزینه 194 میلیون باتی در رده چهارم و پس از او وزیر تجارت و بازرگانی (173میلیون بات) و وزیر کشور (137 بات) در رده پنجم قرار دارند. منبع مذکور اضافه کرده است: مقامات محلی نیز در کل مبلغ 105 میلیون بات برای روابط عمومی، تبلیغات و برگزاری مراسمات مختلف هزینه کرده‌اند».

اما، برخی از وزرا برای این منظور هزینه کمتری نموده‌اند. وزیر توسعه اجتماعی و امنیت انسانی فقط به تنهایی 14 میلیون را برای فعالیت‌های روابط عمومی هزینه کرده است. این گزارش همچنیین نشان می‌دهد که وزارت پست و تلگراف هم به میزان 241 بات، شرکت مخابرات 142 میلیون بات و کمیته نشر ملی و ارتباطات هم 135 میلیون برای مقاصد یکسان هزینه نموده‌اند. شرکت مخابراتی و ارتباطات کت (CAT) و بانک پس‌انداز دولتی تایلند هم هر یک 109 میلیون بات هزینه کرده‌اند، این در حالی است که سازمان گردشگری تایلند هم 104 میلیون بات هزینه کرده است.

مرکز توسعه تجارت بین الملل هم 96 میلیون و مرکز مدیریت کلانشهر بانکوک هم 66.5 میلیون را به منظور فعالیت‌های تبلیغاتی در شش ماه گذشته هزینه نموده‌اند.


ژاپن در معرض خطر حملات سایبری داعش قرار دارد
وزیر امور امنیت عمومی در مصاحبه دو هفته پیش خود پس از حملات تروریستی مرگبار در پاریس اذعان نمود ژاپن در معرض خطر حملات سایبری گروهک دولت اسلامی (داعش) به زیرساخت های ضروریش می باشد.


به گزارش گروه ترجمه شارا به نقل از japantimes،از ماه اکتبر رئیس کمیسیون ملی امنیت عمومی و وزیر هئیت دولت تارو کونو بر آژانس پلیس ملی نظارت می نماید، بدین معنی که وی از نزدیک با تدابیر امنیتی که کشور برای نشست گروه هفت در ژاپن در سال آینده و بازی های المپیک 2020 توکیو تدارک دیده، سرو کار دارد.


کونو داعش را به هیچ وجه به عنوان تهدیدی مشخص علیه ژاپن ذکر ننمود، هر چند این گروهک این کشور را یکی از اهداف خود معرفی نموده است.


کونو روز سه شنبه اظهار نمود "آنچه که در خصوص داعش می بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد پیشرفت آنها در حملات سایبری به زیرساخت های مهم با استفاده از اینترنت در زمینه روابط عمومی و سربازگیری است،".

 

وی افزود "آنها افراد بسیار توانا و حاذقی را در اختیار دارند "و به احتمال زیاد در "آینده ای نه چندان دور،" چنین اقداماتی را اتخاذ می نمایند.


در حالی که ژاپن به شخصه حمله داعش را در خاک خود تجربه نکرده است، اما دو تن از شهروندان آن توسط این گروهک ربوده شده اند، که در ماه فوریه اعلام شد این گروهک آنها را به قتل رسانده است. این کشتار باعث شد شینزو آبه نخست وزیر ژاپن سیاست همکاری نزدیکتر نظامی با ایالات متحده و شرکای دیگر را اتخاذ نماید، مخالفان این سیاست می گویند امکان دارد ملت همواره صلح جوی ژاپن گرفتار تعارض و ستیز گردد.


کونو در دفتر خود چنین عنوان نمود که تغییر تهدیدات از حملات فیزیکی به فضای مجازی، مزایای امنیتی منجمله دسترسی مشکل به این کشور جزیره ای و قوانین سخت گیرانه بازرسی اسلحه که ژاپن تمایل به تکیه بر آنها دارد را تضعیف می نماید. وی چنین افزود، ژاپن در معرض خطراتی مشابه آنچه ایالات متحده و اروپا در آینده با آنها مواجه اند می باشد و از اینرو می بایست نقاط آسیب پذیر را پیش از هر گونه حمله به کل مسدود نمود.


کونو عنوان نمود دولت ژاپن برای کسب تخصص و اطلاعات در حال مشاوره با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا ام آی 6 می باشد.


از آنجا که وی به دنبال تقویت توانایی ژاپن برای مقابله با تهدیدات جدید می باشد، ممکن است خود را با مسئولیت همزمانش در خصوص کاهش هزینه ها به عنوان وزیر اصلاحات اداری ناتوان ببیند.


وی بیان کرد که "چنانچه شما به مبارزه با تروریسم و سیاست امنیتی فکر می کنید، لازم است تعداد مأمورین دولتی خود را افزایش دهید". "از سوی دیگر، چنانچه به فکر فراهم نمودن تعادل اولیه در خصوص تهدیدات می باشید، این مسئله به افزایش مامورین دولتی ارتباطی ندارد، بلکه به میزان توانایی شما در کاهش تعداد آنها بستگی دارد."


در زمینه امنیتی، یکی از اولویت های وی آمادگی برای المپیک 2020 خواهد بود که در پی آن هزاران ورزشکار و گردشگر وارد توکیو خواهند شد. سر جان اسکارلت رئیس سابق ام آی 6 که در تدابیر امنیتی در خصوص المپیک 2012 لندن مشارکت داشته ، اظهار نموده اطمینان از امنیت در بازی های المپیک تلاشی گسترده است.


وی اذعان نموده بیش از 18000 سرباز در امنیت بازی های المپیک لندن شرکت داشته اند که دو برابر تعداد سربازان استقرار یافته بریتانیا در افغانستان می باشد. این عملیات همچنین 52 عضو نیروهای پلیس و7500 نیروهای امنیتی خصوصی را درگیر کرده است.


اسکارلت هفته گذشته در کنفرانسی امنیتی که در توکیو برگزار شد گفت"با جهانی شدن، شما به طور بالقوه مشکلات جهان را وارد ژاپن می نمایید و دامنه سایبری چشم انداز تهدید را پیچیده تر خواهد کرد."
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد