درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 5 بهمن 1399 - 22:37   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازدید رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان از سازمان دانش آموزی
  بانک رفاه کارگران اعلام کرد: تراکنش های فاقد شناسه شهاب، پذیرش نمی شود
  سال پر ابهام و معجزه روابط‌عمومی برای 6 نشان تجاری
  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری
  مدل پنج شاخه‌ای مسوولیت‌پذیری
  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری هندیجان منصوب شد
  برگزاری جشنواره اطلاع رسانی روابط عمومی‌های استان همدان
  روابط عمومی‌ها جریان‌ساز و به‌عنوان قلب تپنده سازمان ها هستند
  درس‌های روابط‌عمومی از ایلان ماسک
  لری کینگ مجری مشهور تلویزیونی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2218صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 7 دی 1391 - 14:02
موفقیت ایده‌های متفاوت و جسورانه در بازاریابی
مترجم: مریم رضایی - با وجودی که رقابت در بازار صنایع غذایی این روزها بیش از گذشته است، شرکت «نودی» که تولیدکننده آبمیوه‌های طبیعی است، به کمک ایده‌های متفاوت و خلاقانه خود (حتی در میان رقبای بزرگ) توانسته مسیر پیشرفت را در پیش بگیرد.
  

 

موقعیت کسب و‌کار
جیمز آژاکا، مدیر عامل شرکت موفق نودی است که نزدیک به یک دهه گذشته فعالیت خود را در تولید آبمیوه‌های طبیعی آغاز کرده است. از زمان تاسیس در ژانویه 2003، این شرکت به تولید صرف آبمیوه در میان مشتریان خود در سراسر استرالیا شناخته شده است. تولیدات این شرکت در هفته اول با ترکیب 256 قطعه میوه آغاز شده و اکنون این تعداد به 5 میلیون قطعه رسیده است. همچنین تعداد کارمندان شرکت در آغاز کار 3 نفر بود که امروز به 74 نفر افزایش یافته است.
نودی اکنون یکی از سه برند در حال رشد در صنایع غذایی استرالیا است. این شرکت اولین بار آبمیوه‌های مخصوص صبحانه با طعم دانه‌ چیا (از خانواده نعنا و مخصوص منطقه جنوب مکزیک) و آب نارگیل تولید کرده و همچنان دامنه محصولات نوآورانه خود را در آینده ادامه خواهد داد.


واکنش کسب‌وکار
• ریسک کنید تا متفاوت باشید

جیمز و اعضای تیم تاسیس کننده شرکت از روز اول تصدیق کردند که باید تلاش‌هایشان متفاوت باشد. برای ایجاد این تفاوت، ابتدا نام غیرعادی نودی را برگزیدند و محصولاتی را تولید کردند که مواد اولیه آن فقط میوه است و برای تولید آبمیوه‌ها از ترکیب‌های عجیب و غریب استفاده کردند. همچنین استفاده از تصاویر عجیب، جذاب و جالب باعث شد بسته‌بندی‌های نودی به سرعت در فروشگاه‌ها شناخته شود. این نوع بسته بندی با دیگر محصولات در قفسه فروشگاه‌ها – با عکس‌های کارتونی خسته کننده و تکراری از میوه‌ها - کاملا متفاوت بود.
اگرچه جیمز در اوایل کار خود در مورد موثر بودن این استراتژی مردد بود، اما ظرف سه ماه پس از آغاز کار، بازخورد مثبت آن را دید و افزایش فروش سرعت گرفت.


• دریابید چه چیزی با زندگی روزانه مشتریان شما تناسب دارد
ده سال پیش، مردم به اندازه الان نسبت به مسایل سلامت و رفاه خود حساس نبودند. بنابراین نودی باید روشی را برای معرفی محصولات خود انتخاب می‌کرد که مردم نسبت به آن واکنش نشان دهند.
یکی از این روش‌ها این بود که از همان زمان تاسیس شرکت، فعالیت‌های آن موثر و کاربردی باقی ماند، نه افراطی. در حالی که نودی به خلاقیت و ابتکار خود افتخار می‌کند، فلسفه توانایی برای سازگار کردن محصولات با نیازهای روزانه مشتری، کلید موفقیت آن بوده است. بنابراین، نودی به جای این که تلاش کند در چشم مردم انقلابی در صنایع غذایی ایجاد کند، روشی ساده و راحت را در بازاریابی خود اتخاذ کرد تا محصولات آن به رژیم غذایی روزانه مردم وارد شود. شعار موفق شرکت این بود: «نیاز یک روزه میوه شما در یک بطری».


• بازار را به صورت فردی و آنلاین بیازمایید
جیمز معتقد بود که باید دقیقا بداند تک تک مشتریانش چه چیزی می‌خواهند. برای رسیدن به این هدف، نودی روزانه نمونه‌هایی از آبمیوه‌های خود را به صورت رایگان به مدارس، دفاتر کاری و نمایشگاه‌ها و مکان‌های عمومی می‌فرستد و بعد پرسنل شرکت بازخورد مردم را در سایت شرکت جمع‌آوری کرده و به آزمایشگاه‌های شرکت ارائه می‌دهند.
جیمز برای حمایت از این تحقیق عمومی، از استراتژی‌های بازاریابی آنلاین که امکان ارتباط نزدیک با مشتریان را فراهم می‌آورد، استقبال کرده است. تاثیرگذارترین پایگاه آنلاین برای نودی، رسانه‌های اجتماعی بوده است.
در نهایت، برای بازخورد گرفتن از مشتری، چه کسی بهتر از خود کارمندان شرکت است؟ بسیاری از ایده‌های خلاقانه و جدید از داخل تیم نودی بیرون می‌آید. جیمز برای ایجاد اشتیاق کاری در میان کارمندان خود، محیطی را به وجود آورده که کارمندان را به ارائه ایده و مشاهدات شان تشویق می‌کند.
منبع: CEO

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تولید محتوا در فضای مجازی را باید به بخش خصوصی سپرد


  5 روش برای غلبه بر متداول‌ترین موانع داخلی سازمان


  روابط‌عمومی‌ها و نقش بروشور در اطلاع‌رسانی


  لزوم رویکردهای تعاملی و ترغیبی روابط‌عمومی‌ها در نظام بانکی


  درس‌های روابط‌عمومی از ایلان ماسک


  تهدید گوگل به توقف فعالیت موتور جستجوی خود در استرالیا


  مدل پنج شاخه‌ای مسوولیت‌پذیری


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری هندیجان منصوب شد


  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی: روابط عمومی، نقش مهمی در تحقق اهداف سازمانی دارد


  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد