درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:24   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22038صفحه نخست » سه شنبه، 18 اسفند 1394 - 12:44
فعالیت‌های ارتباطاتی برند اطلس مال
گزارشگر امیر کاکایی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در چند سال گذشته مراکز خرید‌ مختلفی در شهر تهران افتتاح شده یا در حال ساخت است و بیشتر این مراکز خرید در شمال و غرب تهران قرارگرفته است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در چند سال گذشته مراکز خرید‌ مختلفی در شهر تهران افتتاح شده یا در حال ساخت است و بیشتر این مراکز خرید در شمال و غرب تهران قرارگرفته است.

 

یکی از این مراکز خرید، اطلس مال است که در منطقه نیاوران تهران واقع‌شده است. موقعیت جغرافیایی این مراکز خرید و وجود مراکز خرید متعدد در این منطقه از تهران باعث شده رقابت برای جذب مخاطبان برای اطلس مال به‌سختی صورت پذیرد و برای جذب مخاطبان بیشتر قطعاً این مرکز خرید باید مزیت‌های رقابتی خاص‌تری را برای خود تعریف کند.اینکه اطلس مال در راستای فعالیت‌های بازاریابی و برندینگ چه اقداماتی را باید انجام دهد و چگونه مزیت‌های رقابتی را برای خود ایجاد کند، بهانه‌ای شد تا  «فرصت امروز» سراغ دکتر کامبیز حیدرزاده، کارشناس مدیریت بازاریابی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برود. آنچه در ادامه می‌خوانید دیدگاه‌های این کارشناس درباره فعالیت‌های ارتباطاتی برند، هویت بصری، تبلیغات و... است.

 

مراکز خرید چندمنظوره که معادل فارسی  «مال» در ایران معرفی‌شده، با توسعه و رشد فزاینده‌ای مواجه شده است که مجوزهای ساخت این مراکز تجاری و اداری و تفریحی  (چندمنظوره) توسط شهرداری تهران عموماً از سال‌های آغاز دهه نود  (90 و 91) و به‌خصوص در مناطق شمالی شهر تهران ازجمله مناطق یک، دو و سه و همچنین منطقه 22 در غرب تهران به سرمایه‌گذاران اعطاشده است. به‌صورت کلی ساخت  «مال» در جهان تابع دو فعالیت اصلی است که شامل ساخت سازه مال و راه‌اندازی، بهره‌برداری و مدیریت مال می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که درزمینه ساخت سازه مال در ایران، با اتکا به توانمندی متخصصان داخلی مسئله چندانی وجود ندارد و اکثر قریب به‌اتفاق مال‌های برتر و بزرگ سطح شهر تهران، اصفهان، مشهد و تبریز که طی سه سال اخیر راه‌اندازی شده یا طی سه سال آینده راه‌اندازی خواهند شد، از حمایت و پشتوانه غیرمستقیم یکی از بانک‌های کشور بهره برده و می‌برند و درنهایت توجیه بانک‌ها درزمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه یعنی  «مال» یا مراکز خرید چندمنظوره نیز، اجرای مسئولیت‌های اجتماعی آنها است.

 

از سوی دیگر ایران درزمینه ساخت سد (که از مهم‌ترین شاخص‌های قدرت ساخت سازه‌های بزرگ است)، رتبه سوم در جهان را داراست و این بدان معنا است که درزمینه ساخت سازه با مقیاس ده‌ها برابر پروژه اطلس مال هم در کشور معضل یا مشکلی حتی ازنظر جذب سرمایه‌گذار نیز وجود ندارد. مسئله اساسی همان  «مدیریت مال» است که تجربه‌ای در این زمینه در ایران وجود ندارد.

 

جایگاه‌یابی برای مرکز خرید

اطلس مال درنهایت به نظر می‌رسد به‌عنوان یک  «مال» محلی در منطقه شمال تا شمال شرقی تهران بتواند برای خود جایگاه‌یابی کند. هرچند هم‌اکنون نیز به فاصله کمتر از پنج کیلومتری محل این پروژه در ضلع جنوب پارک نیاوران، دو پروژه بالفعل محلی یا رقیب  (نارون و روشا) وجود دارند و دو پروژه بالقوه نیز در خیابان اقدسیه و خیابان فرمانیه طی دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و اگر بخواهیم در مقیاس منطقه یک شهرداری تهران به بررسی رقبای بالفعل اطلس مال بپردازیم بانام‌های دیگری مثل ارگ تجریش و پالادیم هم مواجه می‌شویم.

 

از طرفی اگر بخواهیم از کنار مراکز خرید منطقه الهیه و همچنین سایر پروژه‌های بالقوه عبور کرده و یادی نکنیم، بنابراین شدت رقابت بین مراکز خرید و مراکز خرید چندمنظوره  «مال» در این منطقه، بالاترین تراکم را در سطح ایران داراست؛ بنابراین به نظر می‌رسد درنهایت و به دلایل مختلف ازجمله فاصله با سایر مناطق شمالی شهر تهران، این مرکز خرید به مرکزی درنهایت محله‌ای و برای ساکنان همان محدوده تبدیل شود؛ چون به‌جز فود کورت و رستوران، مرکز تفریح و سرگرمی و بازی برای کودکان و خانوارها، جذابیت دیگری مانند زمین‌های ورزشی، محیط فضای باز برای آب‌نما و. . . ایجاد نکرده است.

 

اصولاً  «مال»‌ها در دنیا با مدل کسب‌وکار اجاره  (لیزینگ) واحدهای تجاری خود را در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهند، مدل فروش اصولاً منسوخ‌شده است، مگر اینکه بخواهیم به  «مال» به‌عنوان یک سازه تجاری و اداری نگاه کنیم که دیگر بحث  «مال» معنا پیدا نمی‌کند؛ یعنی به  «مال» به‌مثابه یک پروژه ساختمانی و سرمایه‌گذاری نگاه شود که در این پروژه هم همین نگاه وجود دارد.

 

یعنی بهتر است بگوییم مرکز خرید اطلس. شرکت باغ فردوس ایرانیان مجری پروژه اطلس، شرکت سرمایه‌گذاری ایاک را متولی موضوع مدیریت بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش پروژه اطلس کرده و با تبلیغات گسترده تلاش می‌کند ضمن ایجاد تصویر ذهنی مناسب در مورد پروژه بتواند در حداقل زمان ممکن نسبت به فروش و واگذاری واحدهای تجاری اقدام کند.

 

هویت بصری مرکز خرید

بهتر است بگوییم مرکز خرید اطلس در حوزه تبلیغات و تلاش برای انتقال هویت بصری پروژه تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای  به‌خصوص در قالب تبلیغات محیطی یا بیلبورد و تبلیغات تلویزیونی در تهران انجام‌داده است که به نظر می‌رسد تا حدودی توانسته است به فروش واحدهای تجاری پروژه کمک کند، هرچند رکود حاکم بر بخش مسکن و اشباع عرضه واحدهای تجاری در منطقه یک تهران از اثربخشی تبلیغات مذکور به‌شدت کاسته است، هرچند درزمینه لوگو یا نشان تجاری باید دلایل تصمیم‌گیری را براساس مطالعات بازار پروژه بررسی و اظهارنظر کرد که از تحقیقات مذکور اطلاعی در دست نیست.

 

تبلیغاتی در راستای تصویرسازی ذهنی

به نظر تبلیغات گسترده تا قبل از بهره‌برداری پروژه، مختص پروژه‌های ساختمانی است نه  «مال»، بنابراین برای معرفی این پروژه با مقیاس موجود باید برای پس از بهره‌برداری و آغاز کار مرکز خرید یا همزمان با آن نسبت به تبلیغات اقدام کرد. تبلیغات انجام‌شده پروژه تاکنون بیشتر در راستای فروش واحدهای پروژه ساختمانی اطلس است و تا حدودی هم باهدف تصویرسازی ذهنی پروژه بوده است، هرچند وقفه‌های ایجادشده در کمپین‌های تبلیغاتی دستیابی به هدف دوم را دچار خدشه می‌کند.

 

مسئولیت اجتماعی

به نظر می‌رسد بنا به دلایل ذکرشده، در ابتدا باید این مراکز خرید و همین‌طور مال‌ها تلاش کنند سودآور باشند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند و سپس در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود نقش‌آفرین باشند. با توجه به‌شدت تراکم و شدت رقابت در محدوده پروژه مذکور به نظر می‌رسد مسئله اصلی پروژه اطلس، واگذاری واحدهای تجاری به هر ترتیبی حتی با کمک از چهره‌های مشهور سینما و ورزش  (سلبریتی‌ها) است تا به‌نوعی با مدیریت ایشان یا نام ایشان در جذب سرمایه‌گذار برای فروش واحدهای تجاری موفق‌تر باشد.

http://forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علی تاجدار
| 1396/4/15 - 11:32 |     0     0     |
با سلام
ما که در پروژه هتل آرمان طوس مشهد یکی از واحدهای اقامتی رو خریداری کردیم.هنوز بعد از 2 سال از بهره برداری هتل هیچگونه اطلاعی از عملکرد هتل به ما نداده اند.و اصولا کسی نه در تهران نه در مشهد پاسخگو نیست.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد