درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:35   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22000صفحه نخست » یکشنبه، 16 اسفند 1394 - 12:31
رسانه‌ها در چهارشنبه‌سوری هیجان مردم را تخلیه کنند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با بازنمایی و باز‌شناسی فرهنگ‌های آیینی مثل چهارشنبه سوری می‌توانیم پیام فرهنگی آن‌را به نسل‌های جدید برسانیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با بازنمایی و باز‌شناسی فرهنگ‌های آیینی مثل چهارشنبه سوری می‌توانیم پیام فرهنگی آن‌را به نسل‌های جدید برسانیم.

 

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در نشست صبح شنبه، 15 اسفند ماه که با عنوان «چهارشنبه سوری گفتار فرهنگی و رفتار آیینی» در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، دکتر محمد همایون سپهر (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی) گفت: رسانه‌ها می‌توانند با ترویج صحیح فرهنگ گذشتگان و با آگاهی‌بخشی از فلسفه آیین مراسم‌ سنتی چهارشنبه‌سوری، عامل انسجام و وحدت ملی و تخلیه‌ هیجانی مردم شوند.

 

وی گفت: باید با رفع رفتار‌های دغدغه‌آفرین در چنین مراسمی، سنت‌های درست گذشتگان را که با هوشمندی و خرد‌ورزی انتخاب شده‌ است حفظ کرد.

 

این مدرس دانشگاه افزود: از چهار هزار سال قبل ایرانیان به چهار عنصر طبیعی (آب، هوا، خاک و آتش) توجه داشته‌اند و با استفاده از آنها و همراه طبیعت به اندیشه‌های نو می‌پرداختند.

 

دکتر سپهر همچنین گفت: از هزاران سال قبل نیز ایرانیان آیین بهاران و نوبهاران را بجای می‌آوردند و این انتخاب‌ها و استفاده صحیح از طبیعتو زیبایی‌های طبیعی در جشن‌های آنها نشان از خردمندی‌شان بوده‌ است.

 

وی افزود: در مراسم چهارشنبه‌سوری‌ آتش نشان نور و پاکی و روشنایی در زندگی ایرانیان بوده است امروزه نیز عنصر آتش نقش اساسی در زندگی صنعتی بشر ایفا می‌کند و بیشتر پیشرفت‌های صنعتی و مدرن مرهون این عنصر است.

 

او گفت: باید جوانان و نسل جدید را بیشتر با فرهنگ غنی و پرمحتوای ایرانی - اسلامی آشنا کنیم تا دچار فرهنگ‌های مهاجم و بی‌محتوای غربی نشویم.

 

سپهر گفت: گذشتگان ما به هیچ وجه آتشی را نمی‌پرستیدند بلکه جنبه پرستاری و حفاظت از آن را مقدس می‌دانستند.

 

وی افزود: آتش نشانه پاکی و اخلاص بوده و شناخت و آگاهی‌ روشنایی از آن استخراج می‌شده است و پلیدی و پلشتی‌ها را از بین می‌برد زیرا آتش پاک کننده بود.

 

این استاد دانشگاه گفت: با خرد جمعی و انسجام ملی می‌توان از دوران‌ گذار با موفقیت و هوشمندی عبور کرد و در این زمینه رادیو، سایر رسانه‌ها می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.

 

دکتر سپهر آگاهی جمعی و علم افزایی را برای رشد و پیشرفت جامعه یک اصل اساسی دانست و گفت: برای این کشور و نظام تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته است و باید با باور به توانمندی ملی، رستاخیری عظیم علمی را در کشور ایجاد کرد.

 

وی گفت: سنت‌های گذشتگان و نمادهای آنها نشان از دورریختن فکرهای غلط و کهنه بوده است و بهار و طبیعت نشان از نو‌ شدن و شکوفایی است که مردم ایران صلاحیت بهترین پیشرفت‌ها و شکوفایی را دارند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به حضور حاجی فیروز‌های ایرانی در فرهنگ مردم ایران گفت: حاجی فیروز‌ها در فرهنگ مردم ایران نماد نو شدن و صدای تازگی بودند که بشارت هوشیار‌باش و بیدار باش را به مردم می‌دادند.

 

وی همچنین گفت: نماد‌های فرهنگی زندگی ایرانیان را می‌توان از طریقه‌ی پوشیدن لباس، طبخ غذا و نوع خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کردند شناخت. امروزه نباید با بی‌توجهی به میراث فرهنگی گذشتگان موجبات معاوضه آن با فرهنگ بی‌مایه غرب را فراهم کنیم.

 

وی در پایان به نقش وحدت‌آفرینی، همدلی اجتماعی بسیاری از این آیین‌ها تأکید کرد و حفظ آنها را مهم دانست.

 

جلسه با پرسش و پاسخ حاضران پایان یافت.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد