درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:47   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 220صفحه نخست » چهارشنبه، 16 فروردین 1391 - 22:14
تبلیغات؛ وسیله‌ای برای مهندسی اذهان عمومی
زهره سعیدی - استاد ارتباطات می گوید: تبلیغات فرآیند پیچیده روانی است که بر اذهان ناخودآگاه و خودآگاه افراد تأثیر گذاشته و آنها را وادار به واکنش می‌کند.
  







دکتر عبدالرشیدی، استاد و نویسنده علوم ارتباطات، تبلیغــات را فرآینـد پیچیده‌ای دانست که با حواس پنج گانه انسان در ارتباط است و افزود: هرچه روش تبلیغات نامحسوس‌تر باشد، تأثیرگذاری آن بر اذهان جوامع بیشتر است.
دکتر علی اکبر عبدالرشیدی، نویسنده حوزه ادبیات و ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار گفت: پیشینه تبلیغات به دورانی باز می‌گردد که انسان‌های اولیه، نخستین رسانه‌ها را به وجود آوردند و این رسانه‌ها شامل لوح‌های گلی و تخته سنگ‌هایی در دل کوه‌ها بود. بنابراین از ابتدای تاریخ بشریت، انسان‌ها از ابزار تبلیغات استفاده می‌کردند و شاخص‌ترین این سنگ‌نوشته‌ها مربوط به
تخت جمشید و بناهای رومی‌و یونان باستان است.
وی هدف از تبلیغات را برقراری ارتباط بین افکار تبلیغ شونده‌ها و تبلیغ کننده‌ها دانست و گفت: یک وجه هر تبلیغاتی، رسانه و وجه دیگر مجموعه حس‌های مخاطب دریافت‌کننده است، در هر تبلیغاتی، عملیات از بین بردن و مخدوش کردن آگاهی، اطلاعات و زمینه‌های واکنش انسان‌ها به یک عنصر بیرونی و از سوی دیگر ایجاد آگاهی، آشنایی، تمایل، هیجان و کنش در برابر موضوع تبلیغ صورت می‌گیرد.
نویسنده کتاب «زبان، ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران» با تأکید بر اینکه در فرآیند تبلیغات، تبلیغ‌کننده‌ها در پروسه طولانی قرار دارند و با ایجاد تأثیر حسی و ذهنی در افراد، مراحل مختلف تبلیغات را پشت سر می‌گذارند، توضیح داد: این فرآیند به ترغیب و تشویق و در نهایت کنترل رفتار مخاطب می‌انجامد. تبلیغات فرآیند پیچیده‌ای است که تمام حواس انسان را درگیر می‌کند و بر حس های پنج گانه تأثیر می‌گذارد. تمام اطلاعات فرآیند تبلیغات در ذهن افراد ایجاد ماندگاری کرده و همین امر عامل مخدوش شدن رفتارها و افکار پیشین مخاطب می‌شود. دکتر عبدالرشیدی یکی دیگر از ویژگی‌های تبلیغات را تأثیرگذاری به صورت اقناع، عادت و اطمینان در ذهن افراد به شمار آورد و افزود: زمانی که فرد نمی‌تواند بین اطلاعات دریافت شده از سوی گروه تبلیغات و اطلاعات موجود میان حافظه خود نوعی تطبیق ایجاد کند، گرفتار روند تبلیغات می‌شود و هر آنچه بر او عرضه می‌شود را باور می‌کند و این امر عاملی برای شرطی شدن ذهن و عملکرد سریع در برابر تبلیغ‌کننده‌ها خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هر چه مؤلفه‌های یک تبلیغات مخفی‌تر باشند، تأثیر بیشتر و ماندگارتری در ذهن باقی می‌گذارند، اظهار داشت: تبلیغات تصویری و واضح، نوعی مقاومت روانی در برابر بدن انسان ایجاد می‌کند و تأثیرگذاری کمتری دارد در حالی که تبلیغات مخفی و غیرمستقیم، مقاومت بالقوه موجود در بدن انسان را فروکش می‌کند.
این نویسنده و روزنامه نگار، روش اصلی در تبلیغات را وادار کردن افراد به دریافت اطلاعات و ایده‌های سریع و سپس اجرای آن دانست و یادآور شد: بنابراین تبلیغات فرآیند پیچیده روانی است که بر اذهان ناخودآگاه و خودآگاه افراد تأثیر گذاشته و آنها را وادار به واکنش می‌کند. شیوه‌های تبلیغات در جوامع متفاوت است در برخی جوامع مردم با مطالب شوخی و طنز تحت تأثیر قرار می‌گیرند، برخی دیگر مطالب جدی و اطلاعات مستقیم و سایرین نیز براساس انواع رنگ‌ها و زیبایی‌ها تحریک می‌شوند.

http://www.iran-newspaper.com/1391/1/15/Iran/5044/Page/12/Index.htm

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد