درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:53   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21959صفحه نخست » ادامه مطلب دوچهارشنبه، 12 اسفند 1394 - 12:04
آمارهای عجیب و جالب از انتخابات تهران
نوشته: حسن خسروی - مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مجموع آرای اخذ شده در تهران و حومه مطابق نامه شماره 25053 – 10 – م مورخ 10/12/1394 فرمانداری تهران فرم شماره 78 تعداد 3440168 رای می باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مجموع آرای اخذ شده در تهران و حومه مطابق نامه شماره 25053 – 10 – م مورخ 10/12/1394 فرمانداری تهران فرم شماره 78 تعداد 3440168 رای می باشد.


از تعداد کل 1021 نفر کاندیدای تهران، تعداد 5 نفر رای شان، صفر بوده است. یعنی خودشان هم به خودشان رای نداده اند. حالا یا خواب مانده اند یا تمایلی به رای دادن نداشته اند. این نکته را هم ذکر کنیم که خیلی ها فقط در انتخابات ثبت نام می کنند که مثلا تاییدیه های لازم را اخذ نمایند شاید روزی این تاییدیه ها که مهم هم هست بکارشان بیاید و بگویند که بله من کسی هستم که در فلان انتخابات، شورای نگهبان و ... مرا تایید کرده اند.

 

تعداد 9 نفر دارای فقط یک رای بوده اند که احتمالا فقط خودشان به خودشان رای داده اند. ممکن است این قبیل افراد آدم های مجردی باشند از اهالی شهرستان ها که در تهران ساکن بوده و بستگانی ندارند. رای تعداد 31 نفر آخر لیست تهران، هر کدام کمتر از 50 رای می باشد. تعداد 74 نفرآخر لیست نیز رای شان کمتر از 500 رای می باشد. تعداد 212 نفر آخر لیست، هر کدام دارای کمتر از 1000 رای بوده اند. تعداد 818 نفر از لیست کاندیداهای تهران، هر کدام کمتر از 5000 رای داشته اند. یعنی از تعداد 1021 نفر کاندیداهای تهران و حومه تعداد 818 نفر یعنی حدود 80 درصد افراد کمتر از 5000 رای کسب کرده اند.

 

اینان اغلب افرادی هستند که هم محله ای های شان و بیشتر قوم و طایفه شان که در محلات مختلف تهران ساکن هستند به آنها رای داده اند. در واقع شاید بتوان گفت که تعصبات مربوط به همشهری بودن و هم ولایتی بودن، بیشتر در رای آوری این گروه از افراد نقش دارد تا محبوبیت اجتماعی و تخصص و...

 

نکته عجیب و جالب و پاشنه آشیل انتخابات تهران دقیقا همین جاست که نشان می دهد این 80 درصد چه پتانسیل و فرصتی هستند برای ائتلاف و همفکری و ظرفیت سازی برای استفاده بهینه از امکانات بالقوه شهرهای مختلف کشور که ساکنینی در تهران دارند. از سوی دیگر مشخص است که این 818 نفر چه هزینه سنگینی را بر دوش برگزار کنندگان انتخابات تحمیل می کنند برای ثبت نام، بررسی و تحقیق و مکاتبه و خلاصه در نهایت شمارش آراء. اگر بتوان ساز و کاری پیش بینی و طراحی کرد که مثلا تا حدودی بتوان میزان رای آوری افراد را مورد سنجش و ارزیابی اولیه قرار داد خیلی خوب است. قطعا برایند چنین ساز و کاری به نفع فرایند انتخابات است.

 

اگر نگوییم که این 818 نفر در واقع سیاهی لشگر بوده اند اما می توانیم بگوییم که انرژی، زمان و هزینه زیادی از فرایند انتخابات را به خود اختصاص داده اند. حالا قضاوت خوب یا بد بودن چنین وضعیتی باشد بر عهده خوانندگان، کارشناسان و مسئولان محترم ذیربط که باید مورد تجزیه و تحلیل کارشناسی قرار گیرد. از تعداد 1021 نفر کاندیدای تهران، تعداد 920 نفر کمتر از 10 هزار رای داشته اند و فقط از تعداد 1021 نفر، تعداد 63 نفر اول بیش از 50000 رای را به خود اختصاص داده اند و نهایتا اینکه از تعداد 1021 نفر فقط تعداد 31 نفر بیش از یک میلیون رای آورده اند.

 

خوب. با پایان یافتن کار انتخابات نباید دفترها و درها را ببندیم و همه چیز تعطیل ؟!؟؟!؟!؟؟. بلکه برای دموکراسی و برای انتخابات بایستی کار مداوم و مستمر آموزشی برای مردم انجام دهیم و مردم را نسبت به مفاهیمی نظیر حقوق شهروندی آشنا، آگاه و دانا نماییم. مردم وقتی می توانند انتخاب خوب و مناسبی داشته باشند که اول از هر چیز دانا شده باشند و مردم دانا، توانا خواهند بود و کلید توانایی و دانایی در آموزش است و آموزش و آموزش و بس.

 

کار آموزش، اول از هر جا منوط به خانواده است پدر و مادر رشد یافته و توانمند و دانا می توانند که فرزندانی بصیر و دور اندیش وبالغ تحویل اجتماع دهند و بعد نقش مدارس و مساجد در این زمینه بایستی خیلی قوی و پر رنگ باشد که متاسفانه اینطور نیست. رسانه های گروهی دیداری و شنیداری و صدا و سیما هم در زمینه دانا نمودن مردم نقش بسزایی دارند که آن هم اول از هر چیز منوط به داشتن بودجه و طرح و برنامه مناسب است.

 

الغرض سپردن سرنوشت مردم بدست مردم و به قول معروف ایجاد دموکراسی و ... بیش از هر چیز نیازمند آگاهی بخشی و دانا نمودن مردمی است که می بایست درست انتخاب کنند تا آفت ها و اشکالات و ضعف های آنان به حداقل برسد و اینگونه است که در نهایت رشد و توسعه اتفاق می افتد والعاقبه للمتقین.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
دکتر رضا برزگر
| 1394/12/12 - 14:43 |     2     0     |
درود بر استاد خسروی . خیلی جالب و عجیب بود . توجه شما استاد محترم به مسائل اجتماعی قابل ستایش است .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد