درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 5 بهمن 1399 - 22:39   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازدید رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان از سازمان دانش آموزی
  بانک رفاه کارگران اعلام کرد: تراکنش های فاقد شناسه شهاب، پذیرش نمی شود
  سال پر ابهام و معجزه روابط‌عمومی برای 6 نشان تجاری
  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری
  مدل پنج شاخه‌ای مسوولیت‌پذیری
  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری هندیجان منصوب شد
  برگزاری جشنواره اطلاع رسانی روابط عمومی‌های استان همدان
  روابط عمومی‌ها جریان‌ساز و به‌عنوان قلب تپنده سازمان ها هستند
  درس‌های روابط‌عمومی از ایلان ماسک
  لری کینگ مجری مشهور تلویزیونی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2195صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 4 دی 1391 - 22:38
درس‌های مدیریتی از مدیرعامل جدید اپل
ترجمه مهدی سریرچی - «تیم کوک» بر خلاف استیو جابز، در دور نگه داشتن خود از دید رسانه‌ها، استعداد بالایی دارد. به همین دلیل، آخرین مصاحبه او با هفته نامه «بیزنس ویک» که پرونده اصلی این مجله را به خود اختصاص داد، نگاه چندانی به زندگی کوک به عنوان مدیرعامل اپل نداشت.
  

دامنه گفت‌وگوها از طراحی محصول تا تولید بود؛ کوک اعلام کرد که اپل عملیات تولیدی خود را در آمریکا توسعه خواهد داد. در عین حال، این مصاحبه نکات ارزشمندی را به مدیران درباره نظارت بر هر نوع سازمانی ارائه می‌دهد.
برخی نکات برجسته در مورد شیوه مدیریت کوک عبارتند از:
1) تنوع شیوه‌های رهبری اهمیت بالایی دارد
تنوع تنها یک اصطلاح بین مدیران منابع انسانی نیست. درحقیقت وجود چندگانگی در سوابق کارکنان شما می‌تواند به افزایش درآمد واقعی شرکت کمک کند. ایده پشت سر این تفکر این است که افراد تجربیات متفاوتی را با خود به همراه می‌آورند و شرکت هایی که بتوانند بیشترین میزان تجربیات خلاقانه را تحت کنترل خود درآورند، در رویکرد کسب‌وکار خود بیشتر خلاق خواهند بود. کوک این حقیت را خیلی صریح تشحیص داده است و اساس فلسفه مدیریتی‌اش را بر ایجاد تنوع گذاشته است.
او می‌گوید: «ما خواهان افکار متنوع و تنوع شیوه‌های کاری هستیم. ما می‌خواهیم افراد خودشان باشند. این موضوع ارزشمندی برای اپل است. شما مجبور نیستید کس دیگری باشید. مجبور نیستید هنگامی که به سر کار می‌آیید ماسک بزنید تا شخص متفاوتی بشوید. اما چیزی که همه ما را به هم پیوند زده، این است که ما با ارزش هایمان دور هم جمع شده‌ایم. ما می‌خواهیم کار درست را انجام دهیم. ما می‌خواهیم درستکار و صادق باشیم. هنگامی که اشتباه کنیم آن را می‌پذیریم و شجاعت تغییر را داریم.»
2) شفافیت کلید کار است
کوک معتقد است که شفافیت‌گرایی کلید کار خواهد بود. با وجود انتقادات شدیدی که در مورد استانداردهای جهانی کارمندان اپل وجود دارد، کوک درها را به روی همه باز کرد و از همه دنیا دعوت کرد تا ببینند عملکرد واقعی اپل چگونه است. با این کار او نه تنها برای شرکت حسن شهرت ایجاد کرد، بلکه برای دیگر تولید کنندگان نیز استانداردهای صنعتی تعیین کرد.
کوک می‌گوید: «شفافیت ما در مسوولیت پذیری به عنوان فروشنده، نمونه‌ای از تشخیص این نکته است که هر چقدر شفافیت ما بیشتر باشد، متفاوت‌تر خواهیم بود. ما می‌خواهیم همانقدر که در تولید محصولاتمان خلاق هستیم، به عنوان فروشنده نیز خلاق باشیم.»
3) ایمیل مشتریان را بخوانید
شما فکر می‌کنید مشتریانتان را می‌شناسید؛ اما آیا واقعا این طور است؟ حتی تیم کوک، مدیر عامل ارزشمندترین شرکت دنیا، زمان هایی را به گردش در فروشگاه‌های شرکت و خواندن ایمیل‌های مشتریان اختصاص می‌دهد.
او می‌گوید: «من شخصا به فروشگاه‌هایمان سرکشی می‌کنم. شما می‌توانید چیزهای شگفت‌انگیزی در فروشگاه‌ها بیاموزید. من حجم زیادی ایمیل و امثال آن را دریافت می‌کنم، ولی هنگامی که در فروشگاه به صورت رو در رو با مشتریان هم‌صحبت می‌شوید، جنبه‌ای متفاوت را تجربه می‌کنید. شما از محیط انرژی می‌گیرید، خیلی مهم است که اجازه ندهید به جزیره‌ای منزوی تبدیل شوید. من به عنوان مدیرعامل فکر می‌کنم که شاید مهم‌ترین چیز همین باشد.
4) می توانید تنها چند کار خارق‌العاده انجام دهید
با توجه به بزرگی شرکت اپل، شاید عجیب باشد که می‌بینیم این شرکت با این عظمت، چگونه تنها چند محصول را تولید کرده است.
کوک می‌گوید: «در حقیقت محصولات اصلی ما شامل چهار iPod، دو iPhone، دو iPad و چند کامپیوتر مکینتاش می‌شود.»
نکته مهم این است: روی بهترین عملکرد خود تمرکز کنید و بیشترین تلاشتان را برای آن به‌کار بگیرید. به گفته کوک، «ما در مورد کارهایمان مثل دیوانه‌ها با هم بحث و جدل می‌کنیم؛ زیرا ما فقط قادریم چند کار خارق‌العاده انجام دهیم. سپس در زمان مناسب، کارمان را متوقف می‌کنیم و چیزهای جدیدی کشف خواهیم کرد که مردم خودشان هم نمی‌دانند آنها را می‌خواستند.»
5) اشتباهتان را بپذیرید
در نهایت کوک به کارآفرینان و مدیران عامل توصیه‌ای می‌کند که می‌تواند برای همه مفید باشد. «افراد زیادی، به خصوص مدیران عامل و مدیران ارشد اجرایی، بیش از حد ایده‌های قدیمی‌شان را ادامه می‌دهند و بنابراین اشتباهاتشان را نمی‌پذیرند یا جرات ندارند به اشتباهات اعتراف کنند. شاید ارزشمندترین موضوع درباره استیوجابز این بود که او جرات زیادی برای تغییر افکارش داشت.

منبع Inc.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تولید محتوا در فضای مجازی را باید به بخش خصوصی سپرد


  5 روش برای غلبه بر متداول‌ترین موانع داخلی سازمان


  روابط‌عمومی‌ها و نقش بروشور در اطلاع‌رسانی


  لزوم رویکردهای تعاملی و ترغیبی روابط‌عمومی‌ها در نظام بانکی


  درس‌های روابط‌عمومی از ایلان ماسک


  تهدید گوگل به توقف فعالیت موتور جستجوی خود در استرالیا


  مدل پنج شاخه‌ای مسوولیت‌پذیری


  سرپرست جدید روابط عمومی شهرداری هندیجان منصوب شد


  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی: روابط عمومی، نقش مهمی در تحقق اهداف سازمانی دارد


  فرصت‌ها و تهدیدهای ارتباطی کرونا با نگاهی به ارتباطات تصویری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد