درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:01   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21946صفحه نخست » چهارشنبه، 12 اسفند 1394 - 11:03
تشریح عملکرد رسانه ملی در انعکاس شکوه حماسه ملی انتخابات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی صداوسیما با انتشار گزارشی از فعالیت‌های معاونت‌های مختلف رسانه ملی در روز برگزاری انتخابات، عملکرد شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی رسانه‌ملی را در انعکاس حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای تشریح کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی صداوسیما با انتشار گزارشی از فعالیت‌های معاونت‌های مختلف رسانه ملی در روز برگزاری انتخابات، عملکرد شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی رسانه‌ملی را در انعکاس حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در گزارش روابط عمومی صداوسیما آمده است: انتخابات، مظهراراده ملی است. یک بزنگاه حساس تاریخی که قراراست مردم یک سرزمین، تقدیر و سرنوشت سیاسی خود را رقم بزنند و در جمهوری اسلامی ایران که تجلیگاه مردم سالاری دینی و میزان، رای ملت است، به فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات یک آزمون بزرگ برای عزت و آبروی ملی و سرمایه گذاری عظیم ملت ماست.

بخش عمده‌ای از صیانت و پاسداشت این سرمایه و مظهر عزت و کرامت ملی که باید پشتوانه امنیت ما باشد در گرو عملکرد سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در قبال این رخداد عظیم است.

بر این مبنا و با لحاظ کردن انتظارات مقام معظم رهبری از رسانه ملی که وظایف اطلاع رسانی، و نقد و نظارت، تبادل آراء و ترغیب مردم به حضور گسترده در انتخابات و تشویق به انتخاب اصلح را در اولویت قرار دادند رسانه ملی تدارک گسترده‌ و ویژه‌ای را برای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در نظر گرفت و ازمدت‌ها قبل از شروع انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که ارکان اسلامیت و جمهوریت نظام را غنا می‌بخشند، تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم را برای تنویر افکار عمومی وگرم نگه داشتن تنور انتخابات و ایجاد زمینه لازم برای حضور آگاهانه و شورمندانه مردم، فراهم کرد.

گواه این تلاش، طراحی، تولید و پخش انواع برنامه‌های متنوع انتخابات محور در تمام شبکه‌های ملی و محلی در مقطع زمانی سه ماهه آذر تا پایان انتخابات و تدارک 789 عنوان برنامه انتخاباتی به مدت 7 هزار و 124 ساعت در تمام شبکه‌های سیما و صدای ملی، محلی و برون مرزی بود.

این برنامه‌ها در قالب و ساختارهایی نظیر برنامه‌های گفت‌و‌گو محور، مجله تلویزیونی، مستند اینفوموشن و نمایشی عرضه شد. این اقدامات با بسیج همه بخش‌های مختلف سازمان در پوشش خبری- تصویری-گزارشی لحظه به لحظه از حماسه حضور پرشکوه مردم در روز رای گیری به اوج خود رسید. تلاشی که هم از سوی مقام معظم رهبری مورد تقدیر و تایید قرار گرفت و هم قدردانی رئیس سازمان صدا و سیما را از همکاران خود در بخش‌های مختلف به ویژه از خبرنگاران، گزارشگران و معاونت‌های مختلف که با عملکرد خود نقش بی‌بدیلی در برگزاری انتخاباتی آرام، با شکوه و نمایش سیمای همدلی و حضور ملی داشتند را در پی داشت.

بر این اساس رسانه ملی در روز برگزاری انتخابات ماموریت‌های خود را در حوزه رادیو و تلویزیون، بر اعزام تیم‌های خبری، تولیدی و استقرار واحد‌های ثابت در سطح شهر و مراکز اخذ رای استوار کرد تا هیچ جلوه‌ای از این حماسه عظیم از دید دوربین‌های سیما و امواج رادیوی جمهوری اسلامی مغفول واقع نشود.

حماسه روز انتخابات در قاب تلویزیون
شبکه یک سیما در این ماموریت با اعزام 15 تیم خبری و 18 گزارشگر و تلاش 10 مجری این شبکه، موفق شد 17 ساعت و 15 دقیقه از زمان پخش خود را به موضوع انتخابات اختصاص دهد. شبکه یک سیما در این اطلاع رسانی همچنین 70 ارتباط مستقیم با شعب اخذ رای در تهران و شهرستان‌ها برقرار کرده است.

شبکه دو سیما نیز به کمک 12 گزارشگر، 9 مجری و 6 تیم خبری، 13 ساعت و 30 دقیقه برنامه ویژه انتخابات را روی آنتن برده است. شبکه دو در این روز 95 ارتباط مستقیم با ستاد انتخابات و شعب اخذ رای در تهران و شهرستان‌ها برقرار کرده است.

شبکه سه سیما، 19 تیم خبری را برای این روز تجهیز کرده بود و با 19 گزارشگر و شش مجری خود موفق شد 16ساعت و 30 دقیقه برنامه از شکوه حضور مردم در روز 7 اسفند را به نمایش بگذارد. ضمن آنکه 56 ارتباط با شعب تهران و شهرستان‌ها برقرار کرد.

شبکه چهار سیما اگرچه با 3 گزارشگر و دو مجری و سه تیم خبری در این روز فعال بود، اما 12 ساعت زمان پخش خود را به انتخابات 7 اسفند اختصاص داده است. میزان ارتباط این شبکه با شعب تهران و شهرستان‌ها 41 ارتباط ثبت شده است.

شبکه پنج سیما نیز در روز انتخابات مدت زمان 13 ساعت و 30 دقیقه زمان اختصاص داده شده از پخش به این موضوع از ده گزارشگر، شش مجری و دو تیم خبری بهره برده است. این شبکه 52 ارتباط با شعب تهران و شهرستان‌ها برقرار کرده است.

15ساعت و 40 دقیقه زمان پخش شبکه تهران نیز در روز 7 اسفند به موضوع انتخابات اختصاص داشت که به همت 9 گزارشگر و 3 مجری این شبکه به کمک 5 تیم خبری این امر می‌سر شده است. این شبکه 23 ارتباط با شعب تهران و شهرستان‌ها برقرار کرد.

شبکه قرآن در این روز از 8 گزارشگر، 5 مجری و 8 گروه خبری بهره گرفت تا بتواند 14 ساعت و 30 دقیقه برنامه از حضور مردم در انتخابات پخش کند. این شبکه بیشترین ارتباط با شعب تهران و شهرستان‌ها را بارقم 79 ارتباط ثبت کرده است.

و در ‌‌نهایت شبکه سلامت به کمک 5 گزارشگر، 6 مجری و 2 گروه خبری 1 ساعت و 50 دقیقه برنامه انتخابات را روی آنتن برده است. شبکه سلامت 11 ارتباط با شعب تهران و شهرستان‌ها داشته است. به عبارت دیگر، سیمای جمهوری اسلامی در مجموع توانست 104 ساعت و 45 دقیقه زمان پخش خود را برای نشان دادن حضورمردم در پای صندوق‌های رای اختصاص دهد.

شبکه‌های برون مرزی و نمایش اقتدار ملتی بزرگ
شبکه‌های برون مرزی نیز در این میان فعال بوده‌اند و در روز 7 اسفند با پخش 37 ساعت برنامه زنده و 47 برنامه ویژه انتخابات نقش موثری در نشان دادن حضور مردم ایران پای صندوق‌های رای به مخاطبانشان در آن سوی مرزهای ایران اسلامی داشتند.

شبکه العالم از 8 خبرنگار و 5 تیم خبری برای تولید 11 ساعت برنامه زنده بهره گرفت و علاوه بر آن 4 ویژه برنامه انتخاباتی در هفتم اسفند پخش کرد.

شبکه الکوثر با 2 خبرنگار و 4 تیم خبری علاوه بر یک ساعت برنامه زنده، 3 ویژه برنامه انتخاباتی نیز پخش کرد.

شبکه سحر با 10 گزارشگر و 4 تیم خبری 6 ساعت برنامه زنده را پوشش داد و علاوه بر آن 17 ویژه برنامه انتخاباتی را تقدیم مخاطبانش کرد.

شبکه پرس تی وی از 4 خبرنگار و 4 تیم خبری استفاده کرد تا 10 ساعت برنامه زنده برای مخاطبانش تولید و پخش کند. این شبکه 13 ویژه برنامه نیز در روز 7 اسفند در باره انتخابات پخش کرده است.

هیسپان تی وی دیگر شبکه برون مرزی صدا و سیما با 3 خبرنگار و 3 تیم خبری، شش ساعت برنامه زنده از روند انتخابات در روز 7 اسفند در ایران برای مخاطبانش پخش کرد و در کنار این میزان برنامه 3 گزارش ویژه انتخاباتی را روی آنتن برد و در ‌‌نهایت شبکه عربی آفریقایی برون مرزی 3 ساعت برنامه زنده خود را به کمک 6 خبرنگار اجرا کرد. هفت گزارش ویژه نیر در پرونده انتخاباتی 7 اسفند این شبکه دیده می‌شود.

رادیو‌های برون مرزی هم که به 30 زبان زنده دنیا برنامه تولید می‌کنند 12 برنامه تولیدی را به کمک 10 خبرنگار ارائه کردند. این رادیو‌ها 30 برنامه اختصاصی و 10 مصاحبه با شخصیت‌های سیاسی در روز انتخابات برای مخاطبانشان تدارک دیده بودند.

پشتیبانی از انعکاس شکوه حضور
معاونت فنی سازمان در این روز یکی از پر کار‌ترین روز‌های خود را پشت سر گذاشت. این معاونت برای انعکاس مناسب و فراگیر حضور مردم در پای صندوق‌های رای از 5 واحد سیار و 7 سیستم SNG بهره گرفت که توانست در مجموع 28 هزارو 420 دقیقه ارتباط زنده را پوشش دهد. سیگنال رسانی از 32 استان نیز بر عهده این معاونت بود. سوئیچ و ارائه 1005 دقیقه تصویر، ضبط همزمان 8 خط، برقراری 20 خط ماهواره‌ای و لینک ماکروویو با 7 لینک از دیگر خدمات این معاونت در روز 7 اسفند بود.

بازتاب صدای حماسه
معاونت صدای رسانه ملی هم از فعال‌ترین بخش‌های رسانه ملی در روز 7 اسفند بود. 165 ساعت برنامه زنده در 7 اسفند از شبکه‌های رادیویی پخش شد که به همت 105 گزارشگر از تهران و شهرستان‌ها، 8 تیم فنی با 40 نفر عوامل فنی، 6 تیم برنامه ساز با 42 نفر عوامل و استقرار 3 فرستنده رادیویی این امر می‌سر شده است.

انعکاس همدلی و هم‌بستگی در استان‌ها
معاونت امور مجلس و استان‌ها در سازمان صدا و سیما فراگیر‌ترین گروه فعال در روز 7 اسفند در رسانه ملی بود. 1639 تیم خبری و گروه فنی و تولیدی در مراکز استان‌های این معاونت فعال شدند تا بتوانند پوشش وسیعی بر حضور مردم در انتخابات 7 اسفند بدهند. حاصل فعالیت این گروه علاوه بر گزارش‌هایی که از سیمای استانی پخش می‌کردند، 1706 ارتباط زنده به مدت 119 ساعت بود. که با شبکه‌های سراسری، خبر، شبکه‌های استانی و رادیویی استانی و ملی برقرار کردند.

خبر در کانون خبر
معاونت خبر 1124 گروه خبری را برای ثبت حماسه 7 اسفند تجهیز و روانه کرده است. این میزان به تفکیک شبکه‌ها و میزان زمان پخش به این شرح است:

شبکه خبر با 61 گروه خبری و 16 ساعت و 30 دقیقه گزارش، اداره کل پخش اخبار سیما با 10 گروه خبری و 11 ساعت گزارش خبری، اداره کل اخبار صدا با 6 گروه خبری و 11 ساعت پخش گزارش خبری، باشگاه خبرنگاران جوان با 60 گروه خبری و 1 ساعت و 35 دقیقه گزارش پخش شده در شبکه‌های سیما، خبرگزاری صدا و سیما با 88 گروه خبری و 6 ساعت و 20 دقیقه گزارش تولیدی و اداره کل اخبار شهرستان‌ها با 899 گروه خبری و پخش 2 ساعت و 20 دقیقه پخش. این زیرگروه‌های معاونت خبر در مجموع 48 ساعت و 27 دقیقه گزارش خبری از حضور مردم در انتخابات در روز 7 اسفند تهیه و پخش کردند.

در کنار فعالیت این معاونت‌ها، مرکز موسیقی سازمان نیز 181 برنامه موسیقایی را تولید و ارائه کرده است که در قالب‌های مختلف به شبکه‌های سراسری و استانی ارائه شده که در ایام مربوط به انتخابات و به دفعات از شبکه‌های ملی، محلی و برون مرزی پخش شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد