درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 09:22   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
  حمله و دفاع ظالمانه
  جادوی روابط‌عمومی
  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21899صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 10 اسفند 1394 - 08:15
چهره جدید روابط عمومی: فوت و فن‌ها و ابزارهای متخصصین روابط عمومی امروزی
چهره جدید روابط عمومی
نوشته شده توسط: Maggie Malek - آیا شما قدرت بازاریابی تیم روابط عمومی خود را مورد استفاده قرار داده اید؟ مقاله نویس،Maggie Malek، توضیح می دهد که چرا جوانب مثبت روابط عمومی امروز، همراه با ابزارهای جدید، می توانند به استراتژی بازاریابی شما کمک نمایند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آیا شما قدرت بازاریابی تیم روابط عمومی خود را مورد استفاده قرار داده اید؟ مقاله نویس،Maggie Malek، توضیح می دهد که چرا جوانب مثبت روابط عمومی امروز، همراه با ابزارهای جدید، می توانند به استراتژی بازاریابی شما کمک نمایند.

برای جلب توجه مصرف کنندگان، نبردی در حال انجام است. اما برنده این نبرد توسط یک آگهی چاپی و یا در باکس جستجو مشخص نمی شود. برنده این نبرد توسط تلویزیون و یا از طریق تبلیغات تصویری درون فروشگاهی مشخص نمی شود. برنده، برندهایی هستند که فریاد زدن بر سر مصرف کنندگان خود را متوقف نموده و شروع به گفتگو با آن ها نموده اند.


و آیا شما می دانید که این به چه معناست؟ زمان آن فرا رسیده است که نگاهی دقیق تر در نقش روابط عمومی در درون سازمان خود داشته باشید.


چرا؟ زیرا در دوران تبلیغاتی که می تواند توسط مخاطب اسکیپ شده، مسدود شوند و یا نادیده گرفته شوند، کسانی لیاقت نشستن در جایگاه بازاریابی شما را دارند که متخصص در ایجاد مکالمات درست و قابل اعتماد با افراد واقعی هستند.


به عنوان کسی که کار خود را در روابط عمومی سنتی آغاز نموده، من استدلال های زیادی بر خلاف آن شنیده ام، از جمله این که: "روابط عمومی خسته کننده است، با آن همه مصاحبه های مطبوعاتی و پیگیری های رسانه ای آن". اما کسانی که این استدلال را دارند تنها نمی دانند که ما چه کار می کنیم.


ما ارتباط برقرار کننده ایم. ما شنونده ایم. ما قصه گو هستیم. ما طرفداران برندهای خودمان هستیم، اما در عین حال و به طور همزمان طرفدار افرادی نیز هستیم که خدمات به آن ها ارائه می شود (یعنی همان مصرف کنندگان).


با این همه، به واسطه تعریف گسترده روابط عمومی، کار اصلی ما ایجاد روابط بین برندمان و جامعه هدف آن می باشد. به همین دلیل است که برندها به ما نیاز دارند و هیچ چیز خسته کننده ای در مورد هر یک از این مسائل وجود ندارد!


به علاوه، امروزه ما یک چهره بسیار متفاوت نسبت به 15 سال پیش از این حرفه می بینیم.


متخصصین امروزی روابط عمومی کاری به مراتب بیشتر از "تنها" پیگیری های رسانه ای و تبلیغات فروش رسانه ای را انجام می دهند. او (مگی) دانش خود از مردم را با، فناوری، داده ها و طراحی، با هم ترکیب نمود تا داستان کاملی برای گفتن داشته باشد.

استفاده از ابزارهایی مانند Sprout Social و NUVI، به متخصصین روابط عمومی امروزی کمک می کند تا بر مکالمات برندها نظارت داشته و به شکل فوری و بدون وقفه به پست ها واکنش نشان دهند.


او تمام مسائل بزرگ و کوچکی که باید درباره برند تحت مدیریت خود بداند، را می داند، اما در عین حال او همچنین تمام مسائل کوچک و بزرگی که باید درباره جامعه هدف (بازار مصرف) برندش بداند را نیز می داند. او می داند چه چیزی آن ها را تحریک می کند، آن ها چگونه می‌اندیشند و چگونه احساس می کنند، و این که دوست دارند از کدام شبکه های رسانه اجتماعی استفاده کنند.


و نه تنها او این افراد (جامعه هدف برند تحت مدیریتش) را درک می کند، بلکه در واقع آن ها را دوست دارد. این دلیل دیگری است بر آن که برندها به ما نیاز دارند.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


ابزارهای جدید این تجارت
روابط عمومی حرفه ای امروزی، منابع عظیمی از ابزارها را برای او مهیا نموده است تا بتواند به واسطه آن ها داستانی (حرف هایی) برای گفتن هم در داخل و هم در خارج از محدوده برندش داشته باشد. او می داند که چگونه یک داستان (یا گزارش) می تواند از یک تبلیغ رسانه ای به یک پست اینستاگرامی و یا به یک پیام مستقیم در Facebook Messenger، ترجمه شود.


او همچنین می داند که تنها زمانی می تواند پیامش را برای مدت طولانی کنترل نماید که بتواند حیات مستقل خودش را داشته باشد، بنابراین باید به طور کامل و عالی مهندسی شود. در اینجا چند مورد از مواردی که او برای کمک به انجام کارش از آن ها بهره می گیرد، ذکر شده است:


1. داده های جستجو: معروف به "معدن طلای اطلاعات". شروع تحقیقات شما با جستجوی اطلاعات، امری بسیار حیاتی و مهم است. جعبه جستجوی ما، اولین موقعیتی است که اکثر مردم، زمانی که به دنبال اطلاعات در مورد برندهای ما هستند، به آن جا می روند.


با نگاه کردن به کلمات کلیدی که مردم برای پیدا کردن آن اطلاعات استفاده می کنند، می توانیم پیام خود را اصلاح نمائیم. به داده های جستجو همانند پانل مصرف کننده جهانی خود فکر کنید؛ مردم به معنای واقعی کلمه به شما می گویند که می خواهند چه چیزی را بدانند. SEMrush و BrightEdge، هر دو از منابع عالی برای استخراج داده های جستجو هستند.


2. Google Trends و Google News: مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟ و چه زمانی در مورد آن صحبت می کنند؟ این‌ها سوالات مهمی هستند که زمانی که شما می خواهید برای برند خود داستانی آماده نمائید، باید پاسخ داده شوند.


Google Trends می تواند چراغ راهی باشد برای آن که دریابیم در هر دو سطح جهانی و محلی، مردم در مورد چه چیزی و چه زمانی صحبت می کنند، که این امر شما را قادر می سازد که در هنگام گفتن داستان خود، جامعه هدف خود را دقیق تر نشانه بگیرید. Google News نیز یک جریان ثابت از بالا به پایین اخبار ارائه می دهد، که اگر به درستی نظارت شود، به برندها فرصت هایی برای واکنش سریع به مسائلی که در سراسر جهان اتفاق می افتد، خواهد داد.


3. استماع و نظارت اجتماعی: رسانه های اجتماعی یک موجود بزرگ است. ابزارهایی که به شما کمک کنند تا سازمان یافتگی خود را حفظ نموده و از تمامی اتفاقاتی که پیرامون برندتان می افتد آگاه باشید، امری بسیار مهم و حیاتی است.


به عنوان مثال، Sprout Social، شما را قادر خواهد ساخت تا جامعه فعلی خود را حفظ نموده، و زمانی که مسائلی بوجود می آید سریعا پاسخ داده و فرصت های گسترش بیشتر پیام برند خود را شناسایی نمائید. من بسیاری از ابزارهای نظارتی را برای مشتریان مورد استفاده و بررسی قرار داده ام، و باید بگویم که Sprout هر بار برای من بهترین گزینه بین همه آن ها بوده است.


4. پلت فرم های تحلیلی تخصصی: داده ها مدیریت می شوند، اما میزان بسیار زیادی از آن ها وجود دارد، به ویژه هنگامی که شما در حال یکپارچه سازی داده های حاصل از جستجو، جهان اجتماعی و دیجیتال هستید. در آژانس من، ما از KNIME برای کمک به ساده کردن، بهینه سازی، یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل مجموعه داده های پیچیده به منظور کشف آسان تر، عمیق تر و دقیق تر رویکردهای عملی آن ها، استفاده می کنیم.


ما تصمیم می گیریم که کدام داده برای ما مهم است، و سپس آن را با استفاده از KNIME حلاجی می نمائیم. سپس آن داده ها را به منظور هضم (خلاصه سازی) سریع، به عنوان خوراک در اختیار Spotfire برای روابط عمومی، رسانه های اجتماعی و مدیران برندمان قرار می دهیم.


در مرکز آن، روابط عمومی همه آن چیزی است که برای جلب توجه مردم به یک برند، نیاز است. ما متخصصین روابط عمومی، زندگی می کنیم تا داستان هایی بسازیم که الهام بخش مردم در عمل باشد، و منجر به ایجاد و به اشتراک گذاری روابط مثبت با برندها شود.


و با این فن آوری ها، کانال های اجتماعی و اطلاعات در دسترس امروز ما، مهارت های داستان سرایی و کمک رسانی ما بیشتر و دقیق تر خواهد شد.


دفعه بعد که تصمیم گرفتید برای یک ابتکار جدید در بازاریابی برند خود برنامه ریزی کنید، اطمینان حاصل نمائید که تیم روابط عمومی‌تان نیز در جلسه حضور خواهد داشت.


توانایی های داستان سرایی آن ها، امروز با داده ها، بیشتر از همیشه تقویت شده و به واسطه قدرت رسانه های اجتماعی حمایت می شود، و در نهایت می تواند تلاش های بازاریابی برند شما را با شتاب فراوان به سطح بعدی برساند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز رهبری مؤثر: الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد ارزش


  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جادوی روابط‌عمومی


  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  بازی‌هایی برای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جوانان


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد