درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:03   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2187صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 4 دی 1391 - 11:11
روابط عمومی بر بال فناوری اطلاعات
پیشرفت‌های سریع و لحظه‌به‌لحظه‌ی فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی که هر روز شاهد آن هستیم، در مجموع فرصت‌های بی‌بدیلی را برای روابط‌عمومی‌ها فراهم آورده است.
  

شارا، محمد امامی: نتایج پژوهش اخیر تحلیلگران دو شرکت پژوهشی کریربیلدر (CareerBuilder) و اکونومیک مدلینگ (Economic Modeling) و پیش‌بینی آنان مبنی بر این که روابط عمومی به عنوان یکی از مشاغل برتر دنیای آی.تی در سال ۲۰۱۳ خواهد بود، بار دیگر توجه علاقه‌مندان به روابط عمومی را برمی‌انگیزد.
این نوشتار نیز با دستمایه قرار دادن این خبر، به طرح برخی از نکات پیرامون اهمیت آن و یادآوری موقعیت کنونی برای روابط عمومی‌ها می‌پردازد، باشد که مفید واقع گردد.

نیاز جامعه به روابط‌عمومی
در عصری که آن را «عصر ارتباطات» می‌نامند، و لحظه به لحظه به پیشرفت‌های گوناگون در عرصه‌های ارتباطات و فناوری‌های ارتباطی روبرو هستیم، بدیهی است به تدریج روابط اجتماعی در ابعاد مختلف خانوادگی، سازمانی، ملی و بین‌المللی، از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار می‌شود و افراد، شخصیت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و نقش‌آفرینان حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، برای دستیابی به اهداف، منافع و آرمان‌های خود، به دنبال برقراری ارتباط موثر با مخاطبان هستند.
هر چه در عصر ارتباطات پیش می‌رویم، این ویژگی‌ها برجسته‌تر شده و اهمیت و حساسیت و همچنین کاربرد تخصص‌ها و مشاغل مرتبط با «ارتباطات اجتماعی» و «روابط عمومی» بیشتر شناخته شده و نیاز و تقاضای جامعه برای بهره‌مندی و به‌کارگیری چنین تخصص‌ها و مشاغلی، روزافزون می‌شود.
در شرایطی که وفور و تعدد ابزارها و فناوری‌های ارتباطی و کثرت و تنوع پیام‌هایی که برای مخاطبان ارسال می‌شود از یک‌سو، و انتخابگری، هوشمندی مخاطبان و درآمدن آنان از لاک انفعال و دایره‌ی بسته‌ی ارتباطات سنتی و یکسویه‌ی گذشته از سوی دیگر، صاحبان جریان‌های فکری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همچنین فعالان حوزه‌ی کسب و کار را برآن وامی‌دارد تا با اتخاذ شیوه‌های علمی و به‌کارگیری تجارب متخصصان، به اندیشمندان و متخصصان روابط‌عمومی روی بیاورند.


فرصتی که نباید از دست داد
معمولا برای تعیین مشاغل برتر سنجه‌هایی نظیر میزان دستمزد، سطح تحصیلات مورد نیاز برای موفقیت در شغل، افق رشد شغلی و میزان خلاقیت و مواردی از این قبیل را در نظر می‌گیرند و قرار گرفتن روابط عمومی در جایگاه و رتبه‌ی دهم مشاغل برتر حوزه‌ی فناوری اطلاعات، از واقعیت‌هایی حکایت دارد که فعالان و علاقه‌مندان این عرصه نباید از آن غفلت کنند.
۱) این رویداد نشان از ارتقای سطح آگاهی‌های اجتماعی، پ‍یشرفت اندیشه‌های مردم‌مداری و مشتری‌مداری، گسترش علوم ارتباطات اجتماعی و روابط‌عمومی، همچنین خروج روابط‌عمومی‌های دنیا و حتی کشورهای درحال پیشرفت، از شیوه‌های سنتی و نفوذ و گسترش روابط‌عمومی علمی و خلاقانه در دنیاست.
۲) گسترش سریع فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی از یکسو و خلق نیاز جدید به بهره‌گیری از این فناوری در فرایندهای ارتباطی و تعاملات بخش‌های مختلف جامعه از سوی دیگر، فرصت جدیدی را پیش روی روابط‌عمومی‌ها قرار داده است که چاره‌ای جز سوار شدن روابط‌عمومی بر بال فناوری اطلاعات نیست.
۳) به نظر می‌رسد اندیشمندان، متخصصان، تشکل‌ها و فعالان روابط عمومی کشورمان در شرایط کنونی باید با هم‌افزایی و پرهیز از درافتادن به کام منفعت‌های صرفا اقتصادی و فردمحور، و با شناخت ضرورت‌های جدید، در حوزه‌های روابط عمومی و فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، طرح نو دراندازند و خلاقانه با ایجاد علوم میان‌رشته‌ای و پاسخ‌گویی به نیازهای کنونی روابط‌عمومی، میدان‌های جدیدی را برای توسعه‌ی دانش، بینش و مهارت‌های علاقه‌مندان و فعالان این عرصه بگشایند.
۴) همچنین در چنین شرایطی، فعالان روابط عمومی باید با تجهیز خود به دانش و مهارت‌های جدید، روابط‌عمومی‌های سازمان یا موسسه‌ی خود را از پیله‌‌های گذشته بیرون انداخته و با بهره‌مندی هوشمندانه و مردم‌مدارانه از فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرصت‌های پرواز در کهکشان ارتباطات را برای خود و سازمان متبوع خود فراهم سازند.
شناخت ابعاد گوناگون وظایف و زمینه‌های فعالیت روابط عمومی و تعریف و طراحی جدید و آگاهانه‌ی ساختارها، وظایف، حوزه‌های فعالیتی، روابط درون سازمانی و برون سازمانی، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و افکارسنجی، روابط و فعالیت‌های رسانه‌ای، فعالیت‌های نمایشگاهی، انتشاراتی، سمعی و بصری، ارتباطات مردمی و ... با بهره‌مندی از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و شبکه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازنگری در فناوری های مورد استفاده از جمله موضوع‌هایی است که در چنین شرایطی نباید از دید فعالان روابط‌عمومی پنهان بماند. پاسخ‌گویی به موقع به این نیاز زمانه توسط روابط‌عمومی‌ها می‌تواند آنان را در طی موفقیت‌آمیز و پیروزمند مسیر پیش رو یاری رساند.


نکته‌ی پایانی:
پیشرفت‌های سریع و لحظه‌به‌لحظه‌ی فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی که هر روز شاهد آن هستیم، در مجموع فرصت‌های بی‌بدیلی را برای روابط‌عمومی‌ها فراهم آورده تا بر بال‌های فناوری اطلاعات، و با حضوری اثربخش و مردم‌مدارانه در این آزمون، اهمیت، خلاقیت، سودمندی، کارآمدی و اثربخشی روابط‌عمومی را با اقدامات علمی و عملی به جامعه و جریان‌های فکری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و به ویژه نقش‌آفرینان عرصه‌ی کسب و کار بشناسانند و به منظور دستیابی به آرمان‌های روابط عمومی، موقعیت خود را در جامعه، تثبیت و تحکیم و ارتقا بخشند.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد