درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:42   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21841صفحه نخست » چهارشنبه، 5 اسفند 1394 - 12:58
ایده‌های بزرگ برای برندآفرینی
لوگو به‌عنوان نماد برند
کلمه برند نخستین بار زمانی مورد استفاده قرار گرفت که نام مالک گاوها را با استفاده از یک فلز داغ روی بدن این حیوان حک می‌کردند تا مالک آن مشخص باشد.
  

لوگو به‌عنوان نماد برند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کلمه برند نخستین بار زمانی مورد استفاده قرار گرفت که نام مالک گاوها را با استفاده از یک فلز داغ روی بدن این حیوان حک می‌کردند تا مالک آن مشخص باشد. اما پیش از آنکه این موضوع به‌عنوان سرآغاز استفاده از کلمه برند مطرح شود، سازندگان محصولات گوناگون نام مورد نظر خود را روی برند مورد علاقه شان حک می‌کردند و قدمت این موضوع به دوران رم باستان بازمی‌گردد. در قرن بیست و یکم، یک برند چیزی است بسیار بیشتر از یک لوگو، برخی برندها اصلا از لوگو استفاده نمی‌کنند، اما لوگوها نماد بصری یک برند محسوب می‌شوند. به همین دلیل است که یک لوگوی مناسب و غریزی می‌تواند برای مدت‌های طولانی در خاطر افراد بماند. استفاده از لوگو به مشتریان کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کرده و محصول مورد نظرشان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابند.

ایده

امروزه لوگوی شرکت نایک در سراسر جهان شناخته شده است. همزمان با توسعه هویت برند نایک، میزان شهرت لوگوی این شرکت تولید لوازم ورزشی از نام آن بیشتر شده است. نام نایک به دو صورت متفاوت از آنچه این شرکت خود از آن استفاده می‌کند تلفظ می‌شود. در افسانه‌شناسی یونان باستان، نایک الهه بالداری است که نماد پیروزی و فتح بوده و به‌صورت نیکی تلفظ می‌شود. در سال 1971 میلادی فیل نایت با پرداخت 35 دلار به یک گرافیست به نام کارولین دیویدسون از وی خواست تا لوگوی شرکت نایک را طراحی کند.

بعدها که شرکت نایک به محبوبیت جهانی و موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت، آقای نایت از طراح لوگوی شرکت نایک به شیوه کاملا مناسبی تقدیر به عمل آورد.لوگوی شرکت نایک شبیه یک تیک به نظر می‌رسد، نشانه‌ای از موفقیت که با شعار «انجامش بده» این شرکت در تناسب کامل قرار دارد. شما می‌توانید یک دونده را تصور کنید که در حال بازگشت به خانه است  و پس از رسیدن به خانه به لیست کارهای روزانه خود مراجعه کرده و آن را تیک می‌زند، این دقیقا همان چیزی است که مدیران شرکت نایک می‌خواهند.

لوگوی نایک بسیار مناسب و عالی است چرا که بسیار ساده بوده و به آسانی قابل تشخیص است. از جمله قابلیت‌های لوگوی نایک آن است که به آسانی می‌تواند بر پشت، جلو، چپ و راست لباس‌ها و کفش‌های ورزشی قرار گیرد.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

* طراحی یک محصول می‌تواند به‌عنوان یک نشان تجاری ثبت شود، بنابراین چنانچه قصد دارید از طرح خاصی استفاده کنید، پیش از هر چیز بررسی کنید که طرح مذکور توسط دیگران ثبت نشده باشد، سپس به ثبت قانونی طرح مورد نظرتان اقدام کنید.

* مدیران شرکت‌های جوانی نظیر «نایک»  و «innocent drinks» معمولا از دوستان و اطرافیان خود می‌خواهند تا لوگوی آنها را طراحی کنند. چنانچه در اطراف خود دوستانی دارید که از طراحی تجاری سررشته داشته و در کالج هنر تحصیل کرده‌اند، برای طراحی لوگوی مورد نظرتان از مهارت آنها استفاده کند. در غیر‌این صورت با ارائه تعریف دقیقی از ارزش‌های برند و لوگوی مورد نظرتان، طراحی آن را به یک آژانس حرفه‌ای طراحی بسپارید.

* چنانچه می‌توانید، از یک رنگ در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، چراکه این موضوع سبب می‌شود تا در هزینه‌های مربوط به چاپ آن صرفه‌جویی کنید.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد