درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 01:30   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2182صفحه نخست » دوشنبه، 4 دی 1391 - 05:54
جهان متغیر بازاریابی
نویسنده: جان یانتش مترجم: سیمین راد - جهان بازاریابی طی سال‌های اخیر به نحو فزاینده‌ای تغییر کرده است. تا اندازه زیادی می‌توان علت این تغییرات را ناشی از اینترنت، دسترسی به اطلاعات، و تغییر در شیوه خرید، جست‌وجو، آموزش، گردآوری، و شبکه‌سازی دانست.
  

 

این تغییرات مستلزم آن هستند که بازاریابان، حتی بازاریابان موفق، رویکردشان نسبت به این مقوله را کاملا دگرگون سازند و با شرایط جدید تطبیق دهند. شعار عصر چهارم بازاریابی تولید محصولات و ارائه خدمات نو بود، اما رفته‌رفته جای خود را به الگوهای با ارزش‌تر دیگری داد. امروز با عصر مشتریان طرف هستیم پس مساله کاملا عوض شده است. در واقع، مجموعه اصول جدید جای خود را در مناسبات تجاری باز می‌کنند. از توزیع امن محصولات و خدمات گرفته تا قیمت آنها، ازترویج برنامه‌های بازاریابی گرفته تا سلسله‌مراتب جدید در بازاریابی، همگی دورانی تازه را وعده می‌دهند. در واقع، در عصر مشتریان باید به چهار موضوع استراتژیک در قبال بازاریابی نظر داشت: محتوا، بستر، ارتباط، و اجتماع. این چهار موضوع می‌توانند موفقیت کسب و کار شما را به همگان ثابت کنند. سعی می‌کنیم به اختصار این موارد را تا حد ممکن توضیح دهیم.
1) محتوا. محتواهای آموزشی از اعتبار بالایی برخوردار هستند. مشتریان برای این محتواها ارزش زیادی قائل هستند. در واقع، مساله محتوا جریان جدیدی از بازاریابی را تولید کرده است. مشتریان دیگر از دست بازاریابان و پیام‌های بازاریابی‌ای که فقط می‌خواهند هرطور شده محصولات‌شان را به آنها قالب کنند، خسته شده‌اند. در واقع، تلاش اجباری برای فروش محصولات به مشتریان دیگر هیچ‌شان و منزلت اجتماعی ندارد و فاقد هرگونه اهمیت در موقعیت کنونی جهان کسب و کار است. امروزه، بازاریابان اغلب به‌طور آزادانه دستورالعمل‌های کار با محصولات، شیوه‌ها و روش‌های نو، و نکات جدید تجاری و اقتصادی را به راحتی به مشتریان منتقل می‌کنند. آنها از طریق بلاگ‌ها، سایت‌ها، مقالات، و مواجهات سعی دارند تا اطلاعات مشخص و دقیقی را به گوش مشتریان خود برسانند. آنها به این طریق می‌توانند مقاومت مشتریان را در مقابل فروش بشکنند، چراکه به خاطر صمیمیت‌شان در انتقال اطلاعات بسیار مهم و دقیق درباره محصولات و خدمات توانسته‌اند تا بین خود و مشتری اطمینان متقابل ایجاد کنند و سطح واقعی تخصص‌شان را نشان دهند. محتوا را نباید یک واژه توخالی دانست که توسط رسانه‌های همگانی جدید به مضحکه گرفته شده است. محتوا بخش مهمی از یک استراتژی بازاریابی است که دائما خودش را به شکل‌های مختلف آشکار می‌کند.
2)بستر. ما اکنون از دسترسی به اطلاعات لذت می‌بریم، زیرا شاهد پدیده‌های تکنولوژیک و موتورهای جست‌وجو هستیم، و می‌دانیم که استراتژی‌های محتوا به طرز فزاینده‌ای رشد کرده‌اند. ولی ما به معنای واقعی کلمه نیاز داریم تا همه این محتواهای ورودی را بررسی، دسته‌بندی، سبک‌سنگین، و معنادار کنیم. باید بتوانیم اطلاعات را در مکان مناسب‌اش قرار دهیم و سپس به کار ببندیم. توانایی استقرار اطلاعات و داده‌ها در بستر دورنماهای زندگی و کاری‌مان به یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی بدل شده است. حتی در برخی موارد می‌توان دست به خلاصه‌سازی پیام‌ها، اطلاعات، و داده‌ها زد. وقتی هدف آرمانی خود از این اطلاعات را مشخص کردیم، آنگاه می‌توانیم بیش از پیش بر مشتری خود متمرکز شویم، چراکه می‌دانیم می‌خواهیم با این اطلاعات چه کنیم و آنها بناست در کجا و به چه نحوی به ما یاری برسانند. رشد فزاینده بلاگ‌ها و سایت‌های حرفه‌ای برای تبلیغات، فروش، بازاریابی و کار را می‌توان تا اندازه‌ای به عادت همیشگی بازاریابان به عرضه محصولات باکیفیت در بستری نو نسبت داد.
3)ارتباط. ارتباط را باید یکی از بنیادی‌ترین اصول بازاریابی دانست و ریشه‌های آن را در شوخ‌طبعی جست‌وجو کرد. هرچه بیشتر با تکنولوژی وارد رابطه‌ای صمیمانه می‌شویم، بیشتر مشتاق رابطه‌ای خواهیم شد که مناسبات انسانی را در بر گیرد. جان نیسبیت در کتاب‌اش «مگاترند (1982)» واژه ‌تک (HighTech) را ابداع کرد. منظور او تکنولوژی سطح بالا بود، چراکه رفته رفته شاهد رابطه فزاینده انسان‌ها و ماشین‌ها بودیم به نحوی که دیگر نمی‌توانستیم این رابطه را نادیده بگیریم. محبوبیت این ایده را باید در یک واقعیت ملموس جست‌وجو کرد: اینترنت به عنوان شبکه‌ای گسترده و پیشرفته، یا حتی هر گونه تکنولوژی اطلاعاتی دیگر. با این وجود، چالش کنونی را باید در انتقال اطلاعات تکنولوژی سطح بالا به مشتریان جست‌وجو کرد. چگونه می‌توانیم به مشتری خود بقبولانیم که او نیز باید از ارتباطات سطح بالا و تکنولوژی مدرن بهره ببرد. بسیاری هنوز به رابطه انسان و ماشین بی‌توجه هستند و این ارتباط را پیشاپیش محال می‌پندارند. در هر صورت، از طریق تکنولوژی و ارتباطات آن می‌توان دورنماهای تازه‌ای برای آینده کسب و کار ترسیم کرد. باید بتوانیم مشتریان خود را به این مورد عادت دهیم تا آنها نیز بتوانند عمیقا از این واقعیت بهره ببرند و در تعامل تازه‌ای با ما وارد شوند.
4)اجتماع. ما همواره در اجتماعات گوناگون بوده‌ایم: خانواده، مدرسه، سازمان‌ها و تشکیلات، جمع دوستان و آشنایان، محل کسب و کار و غیره. اما همگی این اجتماعات بر مبنای جغرافیا سامان می‌یابند. در جهان امروز باید اذعان کرد که می‌توان ارتباطات را بر مبنای ایده‌های مشترک (مناسبات مشترک، علایق و سلایق مشترک، محتواهای مشترک و روابط و بسترهای مشترک) در هر اجتماعی شکل داد. دورنماهای مشترک می‌توانند به اجتماعاتی شکل دهند که دسترسی همگان به منابع سازمانی مشترک را ممکن می‌سازند. همچنین آنها محتواهایی را تولید می‌کنند که می‌توانند به یاری تمامی اعضای اجتماع بیایند و ارتباطات را بین تمامی اعضای آن (از جمله کارآفرینان، بازاریابان و مشتریان) برقرار کنند. درست همانطور که اجتماعات واقعی در گذشته این امکان را پیش پای شرکت‌کنندگان می‌گذاشت که با یکدیگر آشنا شوند و ارتباطات تازه‌ای تولید کنند، بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز همین موقعیت را پیش پای مشتریان و بازاریابان قرار می‌دهند. آنها می‌توانند شکل‌های نوین همکاری را تجربه و آزمون کنند. پس همواره باید در پی خلق فرصت‌هایی برای مشتریان و تولید دورنماهایی مشترک برای پیوستن به اجتماعات بود. شما می‌توانید با استفاده از این چهار اصل بنیادین (محتوا، بستر، ارتباط و اجتماع) نگاه تازه‌ای به استراتژی بازاریابی داشته باشید و از طریق آن به مزیت‌های جدیدی در قبال قدرت بازاریابی دست یابید. این نکات بیش از همه متضمن تغییر رویکرد شما نسبت به وضعیت جدید بازاریابی در جهان کسب و کار امروز است. به این ترتیب خواهید توانست در عصر مشتریان موقعیت مستحکمی برای کسب و کار خود دست و پا کنید.


http://www.donya-e-eqtesad.com

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد