درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:06   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21813صفحه نخست » سه شنبه، 4 اسفند 1394 - 12:35
نگاهی به کمپین تبلیغاتی بانک گردشگری
کارت‌هایی برای توسعه گردشگری
طراحان کمپین برای انتقال پیام تبلیغاتی‌شان از تصاویر مکان‌هایی استفاده کرده‌اند که این روزها بسیاری از مخاطبان دائم به آنها فکر می‌کنند.
  

کارت‌هایی برای توسعه گردشگری

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، طراحان کمپین برای انتقال پیام تبلیغاتی‌شان از تصاویر مکان‌هایی استفاده کرده‌اند که این روزها بسیاری از مخاطبان دائم به آنها فکر می‌کنند. بانک گردشگری اخیرا کمپینی را اکران کرده که در آن از تصاویر مکان‌های دیدنی کشورمان استفاده کرده‌است؛ مکان‌هایی که مسافران نوروزی برای سفر به آنها در حال برنامه‌ریزی هستند. بانک گردشگری کمپین اخیر خود را به منظور معرفی یکی از خدمات خود با عنوان گردش کارت اکران کرده‌است. این بانک قرار است از طریق این کارت، خدماتی را در حوزه گردشگری به مخاطبان ارائه دهد. «فرصت امروز» برای بررسی ابعاد مختلف این کمپین سراغ ایمان ملاجعفری مدرس و مشاور تبلیغاتی رفته است. در این گزارش، ناهید عقیقیان مدیر خلاقیت کمپین بانک گردشگری به نمایندگی از کل گروه اجرا کننده کمپین به سوالات مختلفی پاسخ داده که در ادامه می‌خوانید.

تصویر و شعار در کمپین همدیگر را ترجمه کرده‌اند

ایمان ملاجعفری درباره کمپین بانک گردشگری می‌گوید: نخستین نکته‌ای که درمواجهه با این کمپین به چشم می‌آید، همخوانی شعار و تصویر است، یعنی تصویر آگهی و شعار آن یکدیگر را ترجمه کرده‌اند یا به نوعی طرح آگهی، شعار کمپین را به تصویر کشیده‌است. این شیوه عملکرد از یک زاویه مثبت است و از زاویه دیگر منفی. جنبه مثبت آن، این است که مخاطب به راحتی با دیدن شعار می‌تواند، تصویر را بفهمد و جنبه منفی آن، این است که در تبلیغات بهتر است که تصویر و شعار مکمل هم باشند و مخاطب با دیدن هر کدام نکته‌ای را دریافت کند و در نهایت از کنارهم قرار دادن آنها پیام کامل را دریابد.

آغاز ایرانگردی با گردش کارت

ملاجعفری درباره تصویر آگهی کمپین بانک گردشگری می‌گوید: تصویر آگهی این کمپین جذابیت خاصی دارد و جداشدن بخشی از تصویر توسط یک دست در آگهی حس خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند. مخاطب با دیدن تصویر احساس می‌کند که بخشی از آن مکان‌ دیدنی در دستش است و می‌تواند آن‌ را لمس کند. علاوه بر این، توضیح مکملی که کنار تصویر آمده نیز به درک آگهی کمک کرده ‌است. جمله ‌«‌‌آغاز ایرانگردی با گردش کارت» کمک زیادی به انتقال مفهوم شعار آگهی کرده‌است.

کارت‌هایی برای توسعه گردشگری

 

اما آگهی دچار ابهاماتی است که گروه ایده‌پردازی بهتر بود آنها را برطرف کنند. در این آگهی، اینکه گردش کارت چه خدمتی قرار است به مشتریان ارائه دهد مبهم است. به نوعی در کمپین گفته شده که این کارت به گردشگری کمک خواهد کرد ولی اینکه این کمک در قالب چه امکاناتی است، برای مخاطب گنگ و نامفهوم است. حتی اگر به سایت بانک نیز مراجعه کنید، توضیح واضحی در ارتباط با موضوع گردشگری و خدمات این کارتِ به‌خصوص وجود ندارد و اطلاعات همچنان تا حدودی گنگ است.

در طراحی تبلیغات، طرح مسئله و سوال در بطن تصویر آگهی مرسوم است و می‌تواند به تأثیر‌گذاری تبلیغ کمک کند. برای دستیابی مخاطب به پاسخ، در این‌گونه آگهی دو روش وجود دارد: اول اینکه طراح در دل تصویر یا نوشتار پاسخ را می‌گنجاند و مخاطب با کنکاش بیشتر آن را کشف می‌کند  (و لذت کشف به ماندگاری پیام کمک می‌کند) و در حالت دوم طرح، مخاطب را به رسانه یا منبع دیگری (مانند سایت) هدایت می‌کند تا پاسخ را در آنجا جست‌وجو کند.

به اعتقاد من ایده‌ای که بانک گردشگری در کمپین خود به  کارگرفته است میان این دو روش معلق است؛ یعنی برای پاسخ این سوال که: چگونه باید دست به کارت شوم و ایرانگردی را آغاز کنم؟ تصویر پاسخی دارد و آن گردش کارت است، ولی در پاسخ به این سوال که: گردش کارت چه کمکی به من می‌کند؟ تصویر پاسخی ندارد. با تمام این توصیفات، طرح آگهی به خاطر خطای دیدی که ایجاد کرده جذاب است. این نکته مهم است که مخاطب بارها تصویر یک مکان دیدنی و تصویر یک دست را دیده ولی طراح با ایجاد همان خطای دیدی که گفتم آن را متفاوت و جذاب کرده ‌است.

کارت‌هایی برای توسعه گردشگری

 

علاوه بر این به نظر بانک امکانی را برای گردش کارت‌ تعریف کرده که مشتری حین استفاده می‌تواند، طرح دلخواه خود را از یکی از مناطق دیدنی کشور سفارش و کارت را با آن طرح مورد استفاده قرار دهد، امکانی که به نظرم بهتر بود در کمپین به آن اشاره می‌شد.

دست به کارت شوید

این مشاور تبلیغاتی درباره شعار این کمپین می‌گوید: طراح شعار این کمپین جمله‌ای محاوره‌ای را که برای همگی مخاطبان آشناست با دو تغییر به‌کار گرفته و با این کار کپی این کمپین را به شعاری موفق تبدیل کرده‌است. نکته مهم این است که طراح  «جمله‌» را با فعل جمع به‌کار برده است یعنی به‌گونه‌ای جمله‌ای دستوری را محترمانه به مخاطبان ارسال کرده‌است. نکته جالب دیگر شعار این است که طراح به کلمه کار درجمله ‌«‌‌دست به کار شوید‌» ‌حرف ت را اضافه کرده و آن را تبدیل به  «دست به کارت شوید» کرده است یعنی جمله را به خدمت کمپین و پیام خود درآورده است.

به نوعی شعار به مخاطبان می‌گوید که علاوه بر سرعت در تصمیم‌گیری، گردش کارت را در دست گرفته و از خدمات آن بانک استفاده کنید. علاوه بر همه نکاتی که ذکر شد شعار پیام دیگری نیز در بطن خود دارد: دست به کار شدن یعنی آغاز، ولی دست به کارت شدن یعنی مسلح شدن به کارت  (درواقع ارجاعی است به اصطلاح دست به اسلحه شدن). به‌طورکلی طراح نکاتی را که عنوان کردم به خوبی به شعار اضافه و آن را تبدیل به شعاری زیبا و تأثیرگذارکرده ‌است.

در پایان باید بگویم خدمتی که بانک گردشگری در این کمپین معرفی کرده متناسب با برند آن است و به نظرم این شیوه عملکرد به برند بانک و تصویر آن در ذهن مخاطبان کمک زیادی خواهد کرد. بانک گردشگری برخلاف بانک‌های دیگر متمرکز عمل می‌کند و در راستای تصویری که از خود میان مخاطبان ساخته حرکت می‌کند. در مجموع این اقدام قابل توجه است.

ترغیب مردم به ایرانگردی در کمپین

ناهید عقیقیان درباره زوایای مختلف کمپین بانک گردشگری  می‌گوید: بانـک گردشـگری اقـدام بـه چـاپ کارت بانکـی خـــود  «گـردش کارت» بـا تصاویـر متنـوع از نقـاط دیدنـی اسـتان‌های مختلف کرده اسـت، بـه ایـن معنـی کـه هـر اسـتان کارت ویژه‌ منحصـر بـه خـود را خواهـد داشـت. هدف ایـن کمپیـن علاوه بر معرفی این کارت‌های متنوع،  برندینگ  «گردش کارت» بانک گردشگری نیز بود. عقیقیان می‌گوید: گــردش کارت تنها یک کارت معمولی بانکی نیست،  کارتی که علاوه بر ارائه خدمات بانکی امکانات و مزایایی را برای سفر و گردش در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

با توجه به نام و اهداف بانک گردشگری و با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و به تبع آن سفرهای نوروزی؛  تیم ما به این نتیجه رسید که هدف اصلی این کمپین را علاوه بر معرفی چهره جدید و متنوع گردش کارت،  نشان دادن خدمت و رسالت اصلی بانک گردشگری در خفای چهره  «گردش کارت»؛  یعنی ترغیب مردم به ایرانگردی قرار دهد. در ایـده تصویـری ایـن کمپین دسـتی کـه درون کادر قـرار گرفتـه با در دست گرفتن گردش کارت بـه جـای کارت در واقـع همـان مـکان دیدنـی را که روی کارت چاپ شده در دست دارد.

ضمن اینکه ایده تصویری در خدمت و تکمیل کننده شعار است و به نوعی می‌گوید که با گردش کارت تمامی مناطق کشور در نزدیکی مردم و به نوعی در دست‌شان است.ما سعی کردیم از همان عکس‌هایی که روی گردش کارت چاپ شده استفاده کنیم تا حس آشنا پنداری و معنای اصلی کمپین را در ذهن مخاطب حفظ کنیم. شعار خلاقانه و سوال برانگیز همراه با تصاویر جذاب این کمپین با توجه به نزدیک شدن سفرهای نوروزی مخاطب را جذب و نسبت به گردش کارت کنجکاو خواهد کرد و پس از آن مخاطبانی که خواهان دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن باشند،  می‌توانند با مراجعه به سایت بانک اطلاعات کامل را دریافت کنند.

در مورد طراحی آگهی این کمپین نیز از تکنیک عکاسی استفاده کردیم،  تعدادی عکس از عکاسان معروف تهیه و با تصویر عکس دست هماهنگ کردیم. عقیقیان در پایان می‌گوید: این آگهی در روزنامه‌های سراسری و پوستر آن در سراسر شعب بانک و همچنین در رسانه‌های مجازی ارائه شده   و آگهی‌های محیطی این کمپین در استان تهران و چند استان دیگر اکران شده است.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد