درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 19:56   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گفت و گوی مدیر عامل بانک رفاه با باشگاه خبرنگاران جوان
  گفت و گوی مدیر عامل بانک رفاه با خبرگزاری ایسنا
  روابط عمومی ها و مهارت لابیگری
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21798صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 3 اسفند 1394 - 21:51
چگونه نظر مشتریان خود را جلب کنیم
هنر عکاسی در قاب اندیشه یکی از این ابزارهای مفید در به تصویر کشیدن درک بصری فعالان این عرصه می باشد که به مراتب ترکیب این عناصر شفاهی-بصری تاثیر برنامه های ارتباطی-تبلیغاتی- روابط عمومی را افزایش می دهد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نکته حائز اهمیت برای خبرگان ارشد روابط عمومی در زمینه استخدام افراد، تبحر در بکارگیری زبان چه به صورت محاوره و یا دستوری آن ها است. اما تاکید بر بررسی این مهارت نباید زمینه غفلت از توجه به مهارت بصری افراد را ایجاد نماید زیرا که عاملی مهم در درک صحیح پدیده ها و انتقال درست آن ها می باشد. و متاسفانه بدلیل توانایی پایین برخی از فعالان عرصه روابط عمومی در به تصویر کشیدن درک بصری، این افراد را به سمت بیان شفاهی ترجیحات فکری بصری خود سوق داده است؛


هنر عکاسی در قاب اندیشه یکی از این ابزارهای مفید در به تصویر کشیدن درک بصری فعالان این عرصه می باشد که به مراتب ترکیب این عناصر شفاهی-بصری تاثیر برنامه های ارتباطی-تبلیغاتی- روابط عمومی را افزایش می دهد.


پژوهش و مطالعات در این زمینه نیز بر این تاثیر اذعان دارد که اگر ارائه شفاهی برنامه ای با پشتیبانی و استفاده ازیک تصویر مناسب همراه شود ، درصد به یادسپاری اطلاعات را دوبرابر می کند ؛ هنوز این واقعیت پذیرفته شده باقی مانده است که یک تصویر به تعداد زیادی از کلمات برتری دارد . ضرب المثل یک تصویر به هزار کلمه می ارزد را حتما شنیدید .


بکارگیری عکس های متناسب با موضوع ، انتقال دهنده صحیح مفهوم و توانمند در انعکاس ویژگیهای موضوع در مطالب و اخبار استحکام بیشتری به نوشته ما می دهد . استفاده از عکس متناسب ، زمینه ایجاد توجه انتخابی در مخاطبان نشریه، روزنامه و یا گزارش ها را افزایش می دهد و این یعنی پله اول در جلب توجه مخاطب؛ که بایستی از این شیوه صرفا بعنوان یک ابزار یاد نمود و خاطر نشان کرد که روابط عمومی صرفا در عکاسی تمام وقت خلاصه نمیشود اما چگونگی تعریف و شناخت از این ابزار میتواند معین مسیرهای ارتباطی ما ، بعنوان فعالان عرصه ارتباطی باشد.


برای داشتن عکس خوب و تاثیرگذار باید ازعکاس خوب استفاده کنید ، کسی که با همه زوایای این هنر آشنا باشد . حال در این میان مسئولیت ارتباطی مدیرروابط عمومی هنگامی بهتر درک و دیده می شود که به جای این که خود فعالیتی ارتباطی و اثر بخش در این زمینه انجام دهد ، منابع حرفه ای خود را به کار گیرد و بتواند بر آنها مدیریت کند .


اطمینان پیدا کنید که عکاس را به خوبی از انتظارتان توجیه کردید . فکر کنیم دقیقا عکس چه ارتباطی را بین ما و مخاطب برقرار می کند ؟ قرار است از این تصویر در کجا استفاده کنیم ؟ آیا می خواهید عکس هایی که می گیرد سیاه و سفید و یا رنگی باشند ؟ آیا فقط برای حفظ سوابق و نگهداری در آرشیو است ؟ آیا باید از عناصر عمودی به همان شکل خودشا عکس گرفت ؟ آیا با عکس می خواهید شخصیت سوژه و سرشت آن یا احساسی از آن را بیان کنید ؟ آیا عکاس مجاز به استفاده از اندیشه های خود است ؟ آیا قادر است فعالیت خود را متوقف کند ؟ آیا او می تواند در بین عکاسی کار دیگری نیز انجام دهد ؟ آیا توانایی ثبت لحظه به شیوه موجود را دارد ؟ در آن روز چه کسی به او کمک خواهد کرد ؟ آیا قادر به اقدام های اولیه و پیش هنگام است ؟ اینها نمونه سئوال هایی است که باید بتوانید به آن پاسخ دهید .


فهرستی از عکاسان مورد اعتماد که با آنان مایل به همکاری هستید تهیه کنید ، احتمال دارد زمانی بخواهید اطلاع بیشتری از هرعکاس در هر مکان داشته باشید ، آنان را با توجه به مهارت ، تخصص و نیاز خود دسته بندی کنید.


در انگلستان مدیران اجرایی حمل و نقل در اظهار نظری گفتند : اخبار حمل و نقل جاده ای تا چه حد با استفاده از عکسهای جذاب خودروهای "رودلاین" منتشر شده ؟ این کار به دلیل هوشمندی کمپانی بود که اسلایدهای عالی برای تمام ایستگاه های تلویزیون فرستاد و عوامل خبر تلویزیون نیز به این ترتیب تصاویر مناسب خبری حمل و نقل در رویدادهای خبری مربوط به حمل و نقل دست یافتند .


بگذارید که عکس برایتان کار کند ، عکسها می توانند بسیاری از پیامهای شما را به راحتی به مخاطبانتان انتقال دهند ؛ این عکسها شاید بهترین سرمایه گذاری از محل بودجه تخصیص یافته تا عکاسی باشند . سرمایه گذاری در پیشبرد مهارت ها و استفاده از آن تصاویر ، بازپرداخت مناسبی در طول زمان خواهد داشت ، عکس بخشی تفکیک ناپذیر از ارتباطات است .
برای مثال در مراسم افتتاح یک شعبه جدید از یک بانک یا یک شرکت از سوی یکی از شخصیتهای مملکتی که با حضور نمایندگان روزنامه های ملی شکل می گیرد و با دید شما پوششی خوب از آن مراسم انجام خواهد پذیرفت ؛ اما اگر اتفاقی غیرمنتظره و یا جذاب برای اصحاب رسانه رخ ندهد ، ممکن که این خبر را چاپ نکنند ، چرا که برای آنها و مخاطبانشان جذابیتی نداشت است .


این واقعه همیشه خوشایند نیست ، حرکتی غیر معمول از سوی افتتاح کننده یا شخصی که از نظر پست و مسئولیت سازمانی جایگاه ویژه ای دارد که در صندلی نزدیک بالاترین مقام حاضر به خواب رفته است جاذبه خبری دارد ؛ در نتیجه نگاه کنید که آیا برای موقعیت تصویری ،توان ایجاد صحنه جذابی را دارید ؟ جاری شدن سیلاب به سوی خیل سرشناسان (vip) برای تصویربرداران شکار خوبی است ؟ آیا برای پوشش و چاپ تصاویر اجرای مراسم در پایین سد بهتر نیست ، به خصوص اگر فکر کنید از آنجا می توان بلندای سد را تصویر برداری کرد و اجرای مراسم در بالای سد تصویری جز یک رشته ستون های بتنی و دریاچه پشت سد به دست نمی دهد ، تصویری فکر کنید .

بهمن علی بخشی
کارشناس ارشد ارتباطات


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  معرفی کتاب/ «اصول» موفقیت در کار و زندگی، از نگاه یک مدیر موفق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران