درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:25   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21784صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 3 اسفند 1394 - 12:01
چرا استفاده از کارتون‌ها در تبلیغات می‌تواند برای‌مان مفید باشد؟
اکرم آزادیان - قدر به یقین هیچ مدیر تبلیغاتی تمایل ندارد آگهی را به نمایش بگذارد که در آن مردی که به تجاوز محکوم شده نقش اصلی را داشته باشد؛ باز موضوع به اینجا ختم نمی‌شود چرا که حتی با گذشت زمان هم اثرات این گونه شخصیت‌ها روی یک برند می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیش‌تر در خصوص تاثیر شخصیت‌هایی که در آگهی‌های تبلیغاتی نقش ایفا می‌کنند گفتیم و همین‌طور توضیح دادیم وقتی تبلیغی برای جوانان ساخته می‌شود از چه شخصیتی‌هایی باید استفاده شود و این شخصیت‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند. مطالعات بسیاری روی تاثیر‌گذاری کارتون‌ها بر کودکان صورت گرفته است؛ کارتون‌هایی که دائم از شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای در حال پخش هستند. گاهی این شخصیت‌های کارتونی محبوبیت‌شان از پدر و مادر کودکان هم بیشتر می‌شود، لذا وقتی شخصیتی کارتونی تصمیم می‌گیرد که از لباسی استفاده کند، چرا کودک از آن استفاده نکند؟

 

در این نوبت به شخصیت‌های کارتونی نگاهی خواهیم انداخت و خواهیم گفت این شخصیت‌ها چه تاثیری می‌توانند روی مخاطبان داشته باشند و استفاده از آنها چه کمکی می‌تواند به ما بکند. برنامه‌های کارتونی بیش از 80 سال است که در حال نمایش هستند و در این سال‌ها کمتر کسی است که بایکی از شخصیت‌های کارتونی خاطره نساخته باشد، از میکی موس، تا رابین هود و از لوک خوش شانس تا شرک و... آمار نشان می‌دهد یکی از کارتون‌هایی که در سال 2002 به نمایش در آمد بیش از 80‌میلیون خانواده آمریکایی آن را تماشا کرده‌اند همین‌طور این کارتون در 145 کشور جهان به نمایش در آمد در عین حال بررسی‌ها نشان داده است که 68‌درصد مخاطبان کارتون‌ها کودکان و نوجوانان در گروه سنی 2تا 17 سال می‌باشند و 32‌درصد باقیمانده بالای 18 سال سن دارند.

 

هسته مرکزی کودکانی که به کارتون نگاه می‌کنند بین 6 تا 11 سال سن دارند بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده اسباب بازی از شخصیت‌های کارتونی نهایت استفاده را می‌کنند. لذا همان‌طور که گفتیم این ویژگی‌ها می‌تواند برای بسیاری از مدیران یک نقطه مثبت باشد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

 

-‌ نخستین ویژگی‌ای که انیمیشن‌ها دارند این است که دست مدیران تبلیغات را باز می‌گذارند تا هر طوری که می‌خواهند آگهی را هدایت کنند و این به نوبه خود امتیاز بزرگی برای مدیران محسوب می‌شود که از آن حداکثر بهره را ببرند.

 

-‌ دومین ویژگی این است که وقتی از کارتون‌ها استفاده می‌کنیم به راحتی می‌توانیم فضای ملایم‌تری به آگهی خود بدهیم و از خشکی و جدیتی که در یک آگهی با شخصیت‌های انسانی وجود دارد بکاهیم؛ رنگ‌های و چهره‌ها را هر طور که بخواهیم ترسیم کنیم حتی فضای تخیلی به داستان خود بدهیم و هر راهی را برای نفوذ به مخاطب به‌کار بگیریم در حالی که در فیلم‌های غیر‌کارتونی اینها شاید میسر نباشد.

 

-‌  سومین ویژگی این است که وقتی می‌خواهیم یک آگهی غیر‌خوشایند را برای بیننده نمایش بدهیم به راحتی می‌توانیم از کارتون استفاده کنیم در حالی که اگر این آگهی به‌صورت واقعی و انسانی درست شود شاید اصلا جالب از کار در نیاید و با مقاومت مخاطبان رو به رو شود.

 

-‌ چهارمین ویژگی این سبک تبلیغات این است که کنترل کامل روی محتوای آگهی در دست مدیر تبلیغات است؛ منظورم این است که وقتی شما از یک شخصیت واقعی در دنیای پیرامون خود به‌عنوان بازیگر اصلی آگهی استفاده می‌کنید عملا آن فرد را با برند خود گره می‌زنید؛ لذا وقتی شخصیت اصلی آگهی مرتکب اشتباهی بشود می‌تواند تمام آگهی را به خطر بیندازد لذا مدیران تبلیغاتی همیشه در اضطراب خواهند بود که شخصیت اصلی آگهی چه خواهد کرد.

 

بگذارید با یک مثال موضوع را روشن کنم؛ وقتی «لوییز سوارز» بازیکن معروف فوتبال در جام جهانی شانه حریف خود را گاز گرفت مدیر تبلیغاتی که از سوارز به‌عنوان شخصیت اصلی استفاده کرده بود گمان می‌کنید چه حالی داشت؟ یا «مایک تایسون» که به‌عنوان یک شخصیت در آگهی تبلیغاتی برای بسیاری از برندهای معروف ایفای نقش کرده بود وقتی به تجاوز جنسی محکم شد چه بر سر برند‌ها و پروژه تبلیغاتی که او در آن ایفای نقش کرده بود آمد؟

 

  قدر به یقین هیچ مدیر تبلیغاتی تمایل ندارد آگهی را به نمایش بگذارد که در آن مردی که به تجاوز محکوم شده نقش اصلی را داشته باشد؛ باز موضوع به اینجا ختم نمی‌شود چرا که حتی با گذشت زمان هم اثرات این گونه شخصیت‌ها روی یک برند می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد. اما در آگهی‌های کارتونی این موضوعات هرگز رخ نمی‌دهد چون ما آنها را ساخته‌ایم و آنها در دنیای واقعیت امتحان خود را پس داده‌اند و جایی برای نگرانی نیست؛ حتی گاهی شما می‌توانید کارتون مخصوص به آگهی خود را برای برند خود بسازید و سال‌های سال از آن استفاده کنید بی‌آنکه این شخصیت کارتونی شما پیر شود یا از بین برود.

 

-‌ پنجمین ویژگی بارز در ساخت یک آگهی کارتونی صرفه‌جویی در هزینه است؛ شما وقتی یک آگهی کارتونی می‌سازید به راحتی می‌توانید با یک نرم‌افزار و چند متخصص این کار را انجام دهید و این در حالی است که ساخت یک فیلم تبلیغاتی غیر‌کارتونی می‌تواند برای شما بسیار هزینه داشته باشد.

http://forsatnet.ir

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد